كمربندها در تناسبات اندامی چه كاربردی دارند و چگونه به ما كمك می كنند تا متناسب تر دیده شویم ؟چه کمربندی متناسب با اندام ماست؟...
 
همیشه این پرسش وجود دارد كه كمربندها در چه قسمتی از بدن و با چه عرضی استفاده شوند. آیا پایین‌تر از كمر یا بالاتر ازكمر باید بسته شوند یا اینكه پهنای كمربندها باید چه اندازه ای داشته باشد، همچنین كمربندها در تناسبات اندامی چه كاربردی دارند و چگونه به ما كمك می كنند تا متناسب تر دیده شویم ؟
چون كمربندها بدن را به دو قسمت تقسیم می‌كنند وخط‌ هایی افقی ایجاد می‌كند پس در قسمتی كه بسته می‌شود آن قسمت را عریض‌تر نشان می‌دهد همچنین باعث می‌شود كوتاهتر دیده شویم. پس باید در انتخاب رنگ كمربند نیز دقت كنیم .

همچنین كمربند ها باعث ایجاد جمع‌شدگی و چین در قسمت شكم می‌شود و دور شكم را بزرگتر از آنچه كه هست، نشان می‌دهد در نتیجه خانم‌هایی كه شكم بزرگ دارند بهتر است از كمربند استفاده نكنند.پهنای كمربند و سگك‌های تزئینی آنها دو نكته مهمی است كه می‌تواند ظاهر شما را خیلی نافرم یا متناسب نشان دهد.

چند نكته مهم در انتخاب كمربند را در زیر اشاره می‌كنیم: 
اگر شما استخوان‌بندی كوچكی دارید حتی اگر دارای اضافه وزن نیز هستید، از كمربندهایی با سگك‌های ظزیف و كوچك استفاده كنید. 

اگر استخوان‌بندی درشتی داری می‌توانید در انتخابتان جسورانه‌تر عمل كنید و از كمربندهایی با سگكهای چاق و درشت انتخاب كنید.
 
اگر باریك اندام و لاغر هستید از كمربندهای نازك و باریك استفاده نكنید چون شما را استخوانی‌تر نشان می‌دهد. 

اگر سر تا پا یكرنگ لباس پوشیده‌اید با كمربندی به رنگ دیگر لباستان را به دو تكه تقسیم نكنید و كمربند همرنگ لباستان بپوشید.

شما می‌توانید كمربندهایی با سگكها و قلاب‌های فانتزی و جالبی بپوشید تا زمانی كه از كمربندهای یك‌رنگ استفاده می كنید.

سینه‌های بزرگ با كمربندهای بزرگ خوب به نظر نمی‌رسد پس اگر سینه های بزرگی دارید از كمربندهای ظریف‌تر استفاده كنید. 

اگر كمر كوتاهی دارید به هیچ وجه كمربندهای عریض و پهن نپوشید زیرا این نوع كمربندها كمر شما را پهن و كوتاهتر نشان می‌دهند.

اگر قد كوتاهی دارید تا حد امكان از كمربند استفاده نكنید یا كمربندتان را همرنگ لباس‌هایتان انتخاب كنید چون كمربند در رنگ دیگر بدن شما را به دو قسمت تقسیم كرده است و با ایجاد خط افقی كه چشم را بخود جلب می‌كند شما را از آنچه هستید كوتاهتر نشان می‌دهد.

اگر قدبلند هستید در انتخاب كمربند دستتان باز است و انتخاب‌ةای زیادی دارید. انتخاب رنگی متفاوت برای قسمت بالاتنه و پایین‌تنه لباس و كمربندتان، باعث می‌شود كه قد شما به چند قسمت مختلف تقسیم و تفكیك بشود و در نتیجه كوتاهتر و متناسب‌تر دیده بشوید.
 
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:e4persia.com
 
مطالب پیشنهادی:
چگونه کت و شلوار را با کراوات هماهنگ کنیم ؟
پوشش مناسب مخصوص مردان قدکوتاه ولاغر اندام
 پیش شرطهای آراستگی بعد از 50 سالگی
لباسهای راه‌راه متناسب با چه اندامی است؟
لباس‌هایی برای لاغری!!