اگر شلوار تان کشی است بدانید که زمان تمیز کردن این نوع شلوارها باید کوتاه تر از جنس های دیگر باشد......

شستن شلوار در خشکشویی
مطمئن شوید که شلوارتان به خوبی اتو شده باشد. اگر شلوارتان بیش از حد اتو شده باشد دچار رگه های براق ناخوشایند خواهد شد و عمر آن را کم خواهد کرد.
به یاد داشته باشید تمیز کننده های خشک مناسب شلوارهای نو و نخی است.

اگر شلوار تان کشی است بدانید که زمان تمیز کردن این نوع شلوارها باید کوتاه تر از جنس های دیگر باشد.

زمانیکه به خانه می رسید، پلاستیک را از روی شلوارتان بردارید. چرا که وجود پلاستیک روی آن اجازه نمی دهد هوا به شلوار برسد. اما می توانید روی آن یک کاور کاغذی آویزان کنید تا از گرد و غبار دور بماند.  
 

شستن شلوار در ماشین لباسشویی
به نوع لباس هایی که در ماشین لباس شویی قرار می دهید توجه کنید؛‌ شلوارهایی که دکمه دارند و یا برای اولین بار شسته می شوند را با لباس های دیگر در ماشین نیندازید .
به برچسب مراقبت شلوارها توجه کنید. به طور کلی بهتر است شلوارها را با دور کند و باآب سرد بشویید و بعد از درآوردن از ماشین لباس شویی زود آنها را پهن کنید تا چروک نشوند. 
 

چگونه شلوارهایتان را اتو کنید
نکته: بهتر است شلوارهای پلیسه دار را به خشک شویی بسپارید . اما برای اتو کردن شلوارهای جلو دکمه دار به این نکات توجه کنید:

مرحله 1 : شلوارها را زیر و رو کنید. حالا قسمت جیب آن را صاف کرده و آن را اتو کنید. دقت کنید که درجه حرارت اتو برای جنس شلوارتان مناسب باشد.

مرحله 2 : شلوارتان را دوباره زیر و رو کنید تا حالت اصلی خود را بگیرد. حالا قسمت کمر را روی تخته اتو صاف کنید و به خوبی آن  را اتو کنید.

مرحله 3: دو پاچه شلوار را روی هم قرار دهید ؛ دقت کنید که درست هم تراز قرار بگیرند. حالا قسمت فاق و میانی آن را اتو کنید. اکنون پاچه ها را به حالت اصلی برگردانده و قسمت بیرونی را اتو بزنید. اگر دوست دارید خط اتوی شلوارتان مشخص باشد لبه های آن را  به خوبی اتو کنید.

مرحله 4: برای کم کردن خط اتوی قسمت جلویی شلوار می توانید درز شلوار را در یک ردیف قرار داده ، سپس اتو را چند میلی متری دور تر از لبه های شلوار بگذارید و با فشار دادن دکمه بخار آن را اتو کنید. 


چگونه شلوارهایتان را بدوزید
برای این کار بهتر است یک الگو و نمونه داشته باشید.

قد : معمولا اندازه پاچه های شلوار 1 و 2/1 اینچ است. اما شما 2 اینچ را برای آن در نظر بگیرید تا وقتی می خواهید درزهای آن را بدوزید شلوار کوچک نشود.  ( در خیاطی اندازه لباس را بیشتر از اندازه معمولی می گیرند تا بعد از دوخته شدن کوچک نشود)‍. 

 جیب ها: در نظر داشته باشید که جیب های باز را  می توانید براحتی درست کرده و یا بردارید.

کمر: به نظر می رسد اندازه 1 و 2/1 اینچ برای بالای کمر و پشت و کناره ها کافی باشد. اگر می خواهید یک شلوار راحت بدوزید، 2/1 اینچ اضافی برای آن  در نظر بگیرید.

گشادی پاچه های شلوار: شما می توانید شلوارتان را کمی تنگ بگیرید، اما در نظر داشته باشید که نمی توانید برای افراد لاغر ، بدون تنگ گرفتن قسمت بالای شلوار دم پاچه ها را گشاد بگیرید .   
 
تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
 
مطالب پیشنهادی:
از لباس های با پارچه های خاص چطور و با چه شیوه ای نگهداری کنیم ؟
چطور رنگی که بیشتر به ما می آید را بشناسیم؟
انواع پارچه را بشناسید
لباس های پشمی را چگونه نگه داری کنیم؟
با نگهداری اصولی ، از کهنه شدن لباس هایتان جلوگیری کنید !