هیچ چیزی کاملا ظاهر ، احساس یا بوی کفش جدید را ندارد. متاسفانه برای اکثر ما جادوی کفش جدید بیشتر از 24 ساعت طول نمی کشد.

 

هیچ چیزی کاملا ظاهر ، احساس یا بوی کفش جدید را ندارد. متاسفانه برای اکثر ما جادوی کفش جدید بیشتر از 24 ساعت طول نمی کشد.

 

نگهداری کفش:
واضح است که مواد محتلف در شرایط سرد و مرطوب واکنش متفاوت نشان می دهد. با توجه به جنسی که در کفش جدیدتان استفاده می کنید می توانید آنها را برای شرایط مختلف آماده کنید. اهمال در آماده کردن کفش در شرایط آب و هوای بد می تواند طول عمر کفش تان را کم کند.
کفش های پارچه ای اغلب می توانند بدون آماده کردن پوشیده شوند اما بعضی مواقع نیز به پوشش ضد آب نیاز دارند. کفش های پلاستیکی یا لاستیکی هرگز نیازی به آماده کردن ندارند و معمولا برای پوشیدن آماده هستند. کفش های چرمی معمولا برای اجتناب از آسیب دیدن از آب نیاز به روغن کاری دارند.
چرم بیشتر در برابر آب، نمک و سرما آسیب پذیر است. یک جفت کفش گران چرمی می تواند در یک ماه هوای بارانی خراب شود بنابر این پول بیشتری خرج کنید و از کفشتان محافظت کنید.
 
پوشیدن کفش
طریقه ای که شما کفش را می پوشید می تواند روی ظاهر و طول عمر کفش تان تاثیر بگذارد. پوشیدن هر کفشی بدون جوراب می تواند کفی کفش را خراب کند. عرق شور کف پای شما کم کم قسمت های داخلی و نرم کفش را از بین می برد.
چون صندل با جوراب مسخره به نظر می رسد و هوا به راحتی از آن عبو می کند می توانید از جوراب استفاده نکنید. با این وجود، با هر کفشی بویژه کفش های بسته باید برای محافظت از پاها و کفش از جوراب استفاده شود.
مهم نیست که چقدر عجله داشته باشید یا چه مسافتی را می خواهید برای برداشتن روزنامه در باران طی کنید هیچ وقت کفش را نصفه پا نکنید زیرا باعث می شود که قسمت عقبی کفش تا بخورد و به کفش آسیب برساند و حالت طبیعی خود را برای محافظت از پا از دست بدهد.
عوض کردن روزانه کفش یکی دیگر از عادات مهم است. اگر به کفش اجازه ندهید که خشک شود دیگر برای پوشیدن مناسب نیستند. رطوبت و چربی که از عرق بوجود می آید، حتی وقتی که جوراب می پوشید، مواد کفش را خراب می کند. بنابراین پوشیدن یک کفش روزانه به آن اجازه نمی دهد که خشک شود.
 
تمیز کردن کفش
ظاهر کفش تان را عالی نگه دارید و به دوام آن کمک کنید، مطمئم شوید که مرتب کفش تان را تمیز می کنید. بسته به نوع استفاده و شرایطی که کفش را می پوشید ممکن است نیاز باشد هفته ای یک بار کفشتان را تمیز کنید یا ماهی یک بار. کفش های پارچه ای و پلاستیکی معمولا فقط به یک پارچه مرطوب برای پاک کردن نیاز دارند تا نو به نظر برسد.
 
یکبار دیگر، کفش بزرگترین نگرانی کفش های چرمی هستند. از صابون چرمی و واکس برای تمیز کردن کفش تان استفاده کنید و به آنها ظاهری نو بدهید. واکس کفش شمار را براق می کند اما به ندرت چرم را خشک می کنند.
 
تعمیر کفش
بعضی از آسیب های کفش قابل تعمیر هستند اما بعضی دیگر به این معنا ست که دیگر کفش قابل استفاده نیست. مشکلات کوچک مثل پاره شدن بند کفش و خراش می توانند در خانه تعمیر شوند، بدون اینکه نیاز باشد کفش را به مغازه گران برای تعمیر ببرید. به راحتی بند را عوض کنید و یا قسمت آسب دیده را واکس بزنید.کفشی که کف آن پاره شده معمولا با بردن آن به کفاشی می توانید کف آن را تعویض کنید. پارگی جلو کفش ممکن است تعمیر شود اما کناره ها دوامشان بیشتر است.
 
 

نگهداری کفش در کمد
نگهداری کفش در کمد می تواند یکی از مهمترین موضوعاتی باشد که کفش را بیشتر نگهداری کنید. کفش ها نباید تنگ کنار هم با فشار در کمد کوچک قرار بگیرند. نگهداری از کفش در کمد به درستی یعنی شما همیشه شکل اصلی کفش را حفظ می کنید.

دلیل اینکه شما اغلی وقتی کفش را می خرید در آن کاغذ پیدا می کنید این است که شکل اصلی کفش ها حفظ شود. کفش ها باید در یک مکان خشک نگهداری شوند. اگر کفش ها از یک سمت گذاشته شوند شما دوباره در خطر ار دست دادن شکل کفش تان هستید. برای نگهداری کفش به مدت طولانی باید همیشه در محیط خنک، تاریک و خشک قرار دهید مانند جعبه کفش.

 

بیشتر بدانید : تزیین کفش مجلسی با 12 ایده جالب و ساده!!

تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ