کاهش وزن 4/5 کیلو در هفته با 7 شام رژیمی
یکی از راه های خوشمزه برای کاهش وزن پختن شام های رژیمی با ظعمی عالی است. با ما همراه شوید تا شما را با 7 شام رژیمی خوشمزه آشنا کنیم

شام های رژیمی برای کاهش وزن

کاهش وزن با لازانیای کدو سبز

فر را از قبل تا ۴۰۰ درجه گرم کنید. یک قوطی ۳۹۶ گرم گوجه فرنگی کامل، ۱ حبه سیر بوداده، ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون، ۱/۴ قاشق چایخوری نمک و ۱/۴ قاشق چایخوری تکه های فلفل قرمز را با هم مخلوط کنید و به شکل پوره در آورید. سس را کنار بگذارید. نصف قاشق چایخوری روغن زیتون را در یک تابه متوسط گرم کنید. ۲ برش از درازا با ضخامت ۳ سانت از کدو سبز ببرید. برش ها را با یک حبه سیر له شده تفت دهید (هر طرف را ۲ دقیقه) تا نرم شود. از تابه بیرون بیاورید. یک فنجان قارچ را با کمی نمک برای ۳ دقیقه تفت دهید و کنار بگذارید. در یک ظرف فر کوچک، نصف فنجان سس، ۱ برش کدو سبز پخته شده، ۱/۳ فنجان پنیر ریکاتوی کم چرب، ۱ قاشق غذاخوری موزارلای خرد شده کم چرب و قارچ را به صورت لایه لایه بچینید. با برش کدوی باقی مانده و ۱/۳ فنجان ریکوتای کم چرب تکرار کنید.

بیشتر بدانید : 10 غذای رژیمی خوشمزه ای که لاغرتان می کند!!

کاهش وزن با سالمون پخته با خردل و سبزی

فر را از قبل تا ۳۵۰ درجه گرم کنید. روی یک فیله سالمون ۱۷۰ گرمی را با ۱ قاشق چایخوری خردل بپوشانید، روی آن ۱ قاشق غذاخوری شوید خرد شده، ۱ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده و ۱ قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده بریزید و در ظرف فر قرار دهید. ۱ فنجان گل بروکلی کوچک، ۱ فنجان گل کلم خرد شده، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۳ حبه سیر خرد شده را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به ظرف فر اضافه کرده و دور سالمون بریزید. روی ظرف را با فویل بپوشانید و تا زمانی که ماهی کاملا پخته شود، در فر بگذارید (حدود ۲۰ دقیقه)

کاهش وزن با میت لوف کوچک بوقلمون

فر را از قبل تا ۴۰۰ درجه گرم کنید. در یک تابه کوچک، کمی روغن اسپری کنید و ۲ قاشق غذاخوری پیاز زرد خرد شده و ۱ حبه سیر خرد شده را برای ۲ دقیقه تفت دهید. از روی حرارت بردارید. ۱۴۱ گرم گوشت چرخ شده بوقلمون بدون چربی، ۲ قاشق چایخوری شیر بدون چربی، نصف یک تخم مرغ زده شده، ۳ قاشق غذاخوری آرد سوخاری گندم کامل، ۱ قاشق چایخوری خردل، ۱ قاشق چایخوری سس ورسترشایر و ۱ قاشق چایخوری کیپر (Caper) اضافه کنید. کاملا مخلوط نماید. مخلوط بوقلمون را در یک قالب مافین کوچک پوشانده شده با اسپری روغن بریزید. ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. آن را با ۱/۲ فنجان لوبی اسبز بخارپز که روی آن ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و کمی روغن زیتون پاشیده اید، سرو کنید.

کاهش وزن با پای شفرد

فر را از قبل تا ۴۰۰ درجه گرم کنید. ۱ حبه سیر خرد شده، ۲ قاشق چایخوری پیاز زرد خرد شده، ۲ قاشق غذاخوری کرفس خرد شده، ۲ قاشق غذاخوری هویج رنده شده، نصف فنجان قارچ خرد شده و ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون را در یک تابه کوچک برای ۲ دقیقه تفت دهید. ۱۰۰ گرم گوشت گاو چرخ کرده بدون چربی اضافه کنید و تا زمانی که قهوه ای شود، بپزید (حدود ۵ دقیقه) و سپس از روی حرارت بردارید. در همین حال، ۳ عدد سیب زمینی کوچک را (با پوست) در آب جوش بپزید تا زمانی که نرم شود (حدود ۱۰ دقیقه). از آب بیرون بیاورید و با ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون، ۱/۳ فنجان شیر خامه گرفته، ۱ حبه سیر بو داده و نمک و کمی فلفل له کنید. در یک ظرف فر کوچک، گوشت را با ۱/۳ فنجان ذرت خامه ای بریزید، روی آن سیب زمینی ها را بریزید و ۵ تا ۱۰ دقیقه بپزید تا کاملا گرم شود.

کاهش وزن 4/5 کیلو در هفته با 7 شام رژیمی
کاهش وزن 4/5 کیلو در هفته با 7 شام رژیمی

کاهش وزن با سوپ مرغ تند جنوب غربی

۲ قاشق غذاخوری پیاز زرد خرد شده، ۱ حبه سیر خرد شده، ۱/۴ فنجان کرفس خرد شده را در ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون در یک قابلمه بزرگ برای ۷ تا دقیقه سرخ کنید. ۲ فنجان استاک مرغ کم سدیم و نصف فنجان گوجه فرنگی قطعه قطعه شده را اضافه کنید. ۵ دقیقه بجوشانید و سپس ۳/۴ فنجان مرغ پخته شده، ۱/۳ فنجان لوبیا سیاه و ۱/۳ فنجان ذرت را اضافه کنید. ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۱ قاشق غذاخوری سس تند فلفل چیلی دودی به آن اضافه کنید. به قدر کافی نمک بریزید و روی آن ۲ قاشق غذاخوری ماست یونانی بدون چربی بریزید.

کاهش وزن با گوشت با سیب پخته و کلم پیچ

فر را از قبل تا ۳۵۰ درجه گرم کنید. ۱۱۳ گرم فیله گوشت را در ۱/۴ فنجان سرکه سیب برای ۵ دقیقه بخیسانید. هر سمت از گوشت را در یک تابه قابل استفاده در فر که با اسپری روغن پوشانده شده برای ۱ تا ۲ دقیقه سرخ کنید. ۱/۴ فنجان سیب قطعه قطعه شده و ۱ قاشق غذاخوری سس ماریناد به گوشت اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه بپزید. در همین حال، ۱ حبه سیر خرد شده را در ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون در یک تابه متوسط برای ۱ دقیقه تفت دهید. ۲ فنجان کلم خرد شده، ۱/۴ فنجان هویج رنده شده و ۱/۲ فنجان لوبیا سویا اضافه کنید و ۲ دقیقه بپزید. ۲ قاشق غذاخوری سرکه اضافه کرده و بپزید تا زمانی که کاملا داغ شود.

کاهش وزن با استیک پهلو با سالاد کلم شیرین و تند

فر را از قبل تا ۳۵۰ درجه گرم کنید. ۸۵ گرم استیک پهلو را در یک حبه سیر خرد شده، ۱ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه خرد شده، ۱ قاشق چایخوری سس ورستر شایر و ۲/۱ قاشق چایخوری شکر قهوه ای به مدت ۵ دقیقه بخیسانید. استیک را در یک قابلمه قابل استفاده در فر به مدت ۲ دقیقه برای یک طرف سرخ کنید. آن را برگردانید و به مدت ۱۰ دقیقه تا زمانی که استیک به پختگی دلخواه برسد، در فر بگذارید. در این حین، ۱ فنجان کلم سبز خرد شده، ۱/۴ فنجان فلفل دلمه ای قرمز خرد شده، ۱/۴ فنجان هویج خرد شده، ۱/۴ فنجان خیار خرد شده، ۱/۴ فنجان پیازچه خرد شده و ۱/۴ فنجان انبه قطعه قطعه شده را با هم مخلوط کنید. ۱/۴ قاشق چایخوری زیره، آب نصف لیمو، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، کمی شکر و نمک و فلفل سیاه را برای مزه بهم بزنید و روی سبزیجات بریزید. روی آن ۲ قاشق غذاخوری بادام زمینی بوداده بپاشید و با استیک سرو کنید.


بیشتر بدانید : یک املت خوشمزه 150 کالری برای کسانی که رژیم لاغری دارند!!

بیشتر بدانید : یک شام رژیمی کم کالری خوش طعم

بیشتر بدانید : برای شام امشب تان سالاد سیب زمینی رژیمی درست کنید

بیشتر بدانید : یک شام رژیمی خوش طعم با تخم مرغ و کلم بروکلی!!

بیشتر بدانید : طرز تهیه نان رژیمی برای کسانی که رژیم لاغری دارند

بیشتر بدانید : یک رژیم لاغری موفق با 10 صبحانه رژیمی خوش طعم!!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : fitnessmagazin.ir