خوش مزه کردن سبزیجات در رژیم لاغری با چند پیشنهاد ساده!
برخی از گیاهان ترکیبات خاصی در خود دارند که در تقویت سیستم ایمنی و کمک به بدن برای مقابله با بیماری‌ها موثرند و افرادی که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه‌ها دارند کمتر در معرض بیماری‌هایی مثل حمله قلبی هستند.در ادامه به روش‌هایی برای خوش طعم کردن سبزی‌ها اشاره می کنیم

راه‌های ساده‌ برای خوش طعم کردن سبزیجات

فرار از مصرف سبزی چه خام و چه پخته برای حفظ سلامت خوب نیست. بنابراین راه‌ های ساده‌ای به منظور خوش طعم کردن سبزیجات برای کسانی که آن را دوست ندارند وجود دارد.
بدن ما بسیاری از ویتامین‌ها، مواد مغذی، فیبر خوراکی، مایعات و ... را از سبزیجات و گیاهان دریافت می‌کند. برخی از گیاهان ترکیبات خاصی در خود دارند که در تقویت سیستم ایمنی و کمک به بدن برای مقابله با بیماری‌ها موثرند و افرادی که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه‌ها دارند کمتر در معرض بیماری‌هایی مثل حمله قلبی هستند.در ادامه به روش‌هایی برای خوش طعم کردن سبزی‌ها اشاره می کنیم:

بیشتر بدانید : 9 روش برای خوشمزه تر کردن سبزیجات

خوش مزه کردن سبزیجات با اضافه کردن نمک

اضافه کردن کمی کره و نمک می‌تواند طعم بسیاری از غذاها را تغییر دهد. کافی است کمی آب و نمک یا کمی کره در تابه تفت دهید و آن را روی سبزیجات بریزید. البته اضافه کردن نمک و چربی ممکن است بخشی از مزایای مصرف غذایی را که تا پیش از این کاملاً سالم محسوب می‌شد، خنثی کند که این مسئله به میزان نمک و چربی که به غذا اضافه می‌شود، بستگی دارد. به هر حال سبزیجات حتی با اضافه شدن این ترکیبات همچنان مواد مغذی خود را به بدن خواهند رساند.

خوش مزه کردن سبزیجات با استفاده از همه نوع سبزی‌

سبزیجات فقط شامل موارد کم طعم یا بد طعم و تلخ مشهور مثل کلم ، کاهو و ... نیست. به‌طور مثال نخود فرنگی سرخ شده طعمی کاملاً متفاوت از سبزی‌های مشابه دارد. در حقیقت راحت‌ترین و ساده‌ترین راه برای طعم دادن به سبزیجات تفت دادن آن است که هم بافت آن را خشک و ترد می‌کند و هم طعم آن را بهبود می‌بخشد.
سرخ کردن همچنین باعث مشخص‌تر شدن طعم شیرینی طبیعی بسیاری از سبزیجات می‌شود. نخود شیرین، فلفل دلمه‌ای، هویج و ... از جمله سبزی‌های شیرین هستند که دست کم مشکل طعم متمایل به تلخ برخی از سبزیجات را ندارند.


خوش مزه کردن سبزیجات در رژیم لاغری با چند پیشنهاد ساده!
خوش مزه کردن سبزیجات در رژیم لاغری با چند پیشنهاد ساده,راه‌های ساده‌ برای خوش طعم کردن سبزیجات

خوش مزه کردن سبزیجات با استفاده از سبزی ها در چاشنی

می‌توان سبزیجات مختلف را پوره یا بسیار خرد کرد و داخل سس یا به‌عنوان محتویات تشکیل دهنده یک غذا (مثلاً داخل کوفته) و ... استفاده کرد. باکمی ادویه می‌توان طعم سبزیجات را به‌خوبی پنهان کرد و بدون تحمل طعم، از مواد مغذی آن بهره‌مند شد.

خوش مزه کردن سبزیجات با جایگزین های سالم

بخش زیادی از مواد مغذی سبزیجات در میوه‌ها هم وجود دارد. به‌طور مثال ویتامین A که بیشتر در اسفناج و هویج وجود دارد، در میوه‌هایی مثل انبه، زردآلو و طالبی هم موجود است. فولیک اسید را به جز مارچوبه و کلم بروکسل، می‌توان در خردل سبز، پرتقال و موز هم پیدا کرد.

میوه‌ها منبع خوبی برای تأمین آب و فیبر خوراکی مورد نیاز بدن هستند که از این لحاظ می‌توانند جایگزین خوبی برای سبزیجات باشند. تنها مشکل میوه‌ها، کالری نسبتاً بالای آن‌ها در مقایسه با سبزیجات است. بنابراین کسانی که محدودیت کالری خاصی برای خود در نظر دارند یا مبتلا به دیابت هستند باید در باره مصرف میوه‌ها بسیار مراقب باشند. نکته دیگر در باره میوه‌ها این است که خوردن خود میوه بهتر از مصرف آب میوه آن بدون فیبر است.



بیشتر بدانید : 6 دستور پخت مختلف برای سبزیجات

بیشتر بدانید : نكات لازم جهت پخت سبزيجات

بیشتر بدانید : چگونه از سبزیجات خوش طعم و خوشبو در آشپزی استفاده کنیم؟

بیشتر بدانید : این سبزیجات را حتما پخته مصرف کنید!!



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: irna.ir