کیک شکلاتی با رویه نعنا
این کیک شکلاتی را درست کرده و از طعم نعنای آن لذت ببرید.

یک دسر شکلاتی دیگر اینبار با طعم ترکیبی نعنا که بو عطر خیلی خوبی به دسر شما می دهید و طعم آن را خوشمزه تر میکند ، دسر کیک شکلات نعنایی را می توانید برای میهمانی های خود از یک روز قبل تهیه کنید.

مواد لازم برای کیک شکلاتی با رویه نعنا :

آرد : حدود 1 فنجان
نمک : 1/2 قاشق چای خوری
شکر : 1 فنجان
کره ذوب شده : 1/4 فنجان
آب : 2 قاشق غذا خوری
عصاره وانیل : 1 قاشق چای خوری
تخم مرغ بزرگ : 2 عدد
شکلات آب شده : 1/2 فنجان

 

مواد لازم لایه نعنا :

پودر شکر : 2 فنجان
کره ذوب شده : 1/4 فنجان
سر شیر : 2 قاشق غذا خوری
عصاره نعناع : 1/2 قاشق چای خوری
رنگ سبز خوراکی : 2 قطره
تراشه های شکلات : 3/4 فنجان


طرز تهیه کیک شکلاتی با رویه نعنا :

آرد و نمک را با هم ترکیب کنید و بعد تمام مواد لازم مایع اصلی را خیلی خوب با هم مخلوط کنید و به مخلوط آرد و نمک اضافه کنید و در آخر پودر کاکائو را اضافه کنید و خمیر به دست آمده را حدود 20 تا 25 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت در فر قرار دهید .
برای آماده کردن لایه نعنایی هم تمامی مواد لازم را در یک میکسر ویا با یک همزن خیلی خوب هم بزنید. و همچنین برای آماده کردن رویه دسر تکه های شکلات و یا چیپس های شکلات را با کره آب شده در ماکروفر قرار دهید وحدود یک دقیقه ماکروفر را روشن کنید تا کره و شکلات حسابی با هم مخلوط و ترکیب شوند.

بعد از 25 دقیقه سینی فر را از داخل فر خارج کنید و اجازه دهید خمیر دسر شما سرد شود ، سپس در لایه اول ترکیب نعنایی و بعد از آن ترکیب شکلات و کره را روی خمیر دسر بمالید . دسر را به تکه های کوچک تقسیم کنید و چند دقیقه در داخل یخچال قرار دهید تا بازهم خنک شود،دسر شما آماده میل کردن است .

 

 

گردآوری : گروه سبکزندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorak.com