کرم ژله انار، دسری شیک و متفاوت برای شب یلدا
شب یلدا یکی از بهترین و بلندترین شب ها در بین ایرانیان است . بیشتر خانم های ایرانی برای این شب دسر و شیرینی های مختلفی درست می کنند. کرم ژله انار یکی از دسرهای مخصوص شب یلداست.

کرم ژله انار ویژه شب چله

مواد لازم برای تهیه کرم ژله انار برای شب چله

ژله انار : 1 بسته
ژله آلوئورا : 1 بسته
خامه صبحانه : 1 عدد 200 گرمی
دونه های انار :  1 لیوان

بیشتر بدانید : ژله انار ویترینی یک دسر شیک برای شب یلدا

طرز تهیه کرم ژله انار برای شب چله

ابتدا هر بسته ژله را در یک و یک چهارم لیوان آب داغ حل می کنیم و روی حرارت مستقیم گذاشته و هم می زنیم تا ذرات ژلاتین کاملا در آب حل شوند. سپس اون رو کنار می گذاریم تا به دمای محیط برسند.
یک قاشق از خامه را به ژله انار و بقیه اون را به ژله آلوئه ورای به دمای محیط رسیده اضافه کنید و بعد از هم زدن ژله ها رو از صافی ریز رد کنید تا صاف و یکدست شوند.
یک کاسه پیرکس یا فلزی را به عنوان قالب انتخاب کنید.
مقداری از ژله انار را در کاسه ریخته و یک کاسه دیگه را داخل کاسه ای که ژله انار داره بگذارید تا ژله انار بالا بیاد و شکل کاسه را به خودش بگیرد.
داخل کاسه دوم را با یخ پر کنید و کاسه ها رابا هم در فریزر به مدت 7 تا 10 دقیقه قرار دهید تا نیم بند شوند.
سپس کاسه را از فریزر خارج کرده و یخ ها رو برداشته و داخل کاسه را به جای یخ با آب داغ پر کنید تا راحت از ژله جدا بشود.
بعد داخل ژله انار که به صورت کاسه شکل گرفته را با مقداری از ژله سفید ( مخلوط ژله آلوئورا و خامه ) پر کنید و دوباره همون کاسه را روی اون قرار بدید تا ژله سفید بالا بیاد و دوباره کاسه های ژله رو داخل فریزر قرار دهید تا لایه سفید رنگ شکل بگیره و نیم بند بشه بعد از 7 تا 10 دقیقه کاسه ها را از فریزر خارج کرده و باز کاسه رویی رو با آب داغ پر کنید تا راحت از ژله سفید جدا ببشود.
حالا ما دو تا کاسه از جنس ژله و داخل هم داریم که یکی با ژله قرمز و دیگری با ژله سفید هست. حالا داخل این کاسه سفید ژله ای را با دونه های انار پر کنید و روی انارها را با مقداری دیگه از ژله سفید پر کنید. هر چه مقدار انار بیشتر باشد شکل نهایی بیشتر شبیه انار می شود.
پس کاسه ژله ای را کاملا با دونه های انار پر کنید و بعد مابقی ژله سفید رو بریزید.
مقدار اضافه اون را می توانید در قالب کوچکی بریزید و استفاده کنید.
کاسه را در یخچال قرار دهید و حداقل 6 ساعت زمان دهید تا ژله کاملا بسته و آماده برش شود.
پس از طی این زمان کاسه را در آب داغ نگه دارید تا ژله از کاسه جدا شود و در یک بشقاب که کمی آن را خیس کردید ژله را برگردانید و اگرخواستید می توانید با یک چاقوی تیز برش بزنید و در ظرف بچینید.


بیشتر بدانید : ژله انار لایه ای با پاناکوتا، دسر شب یلدا

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : ارسالی کاربران/راحله دلاوری