تزیین سفره شب یلدا با ژله ویترینی سه سوته و آسان
تزیین سفره شب یلدا یکی از سنت های دیرین ما ایرانیان است. این بار برای تزیین سفره شب یلدای تان ژله ویترینی درست کنید. درست کردن این ژله ویترینی بسیار ساده بوده و در عین حال زیبایی بسیاری دارد.

برای دسر شب چله تان دسر ویترینی درست کنید

مواد لازم ژله ویترینی برای شب یلدا

ژله آلورا : 2 بسته
بستنی وانیلی : یک لیوان
انار دون شده سیب تکه تکه شده و میوه دلخواه : به میزان لازم

بیشتر بدانید : تزیین سفره شب یلدا ساده و سنتی!

طرز تهیه ژله ویترینی برای شب چله :

 

مرحله اول درست کردن ژله ویترینی برای شب یلدا

مرحله اول درست کردن ژله ویترینی برای شب یلدا

ابتدا ژله آلوئه ورا را با یک لیوان آب جوش به خوبی مخلوط کرده به طوری که هیچ اثری از دونه ها ژله در طرف دیده نشود حال ۳ قاشق غذاخوری بستنی وانیلی به آن اضافه کرده و خوب بهم می زینم و در قالب خود میریزیم. برای اینکار از کرم وانیلی هم می توانید استفاده کنید.

 

 

مرحله دوم درست کردن ژله ویترینی برای شب یلدا

مرحله دوم درست کردن ژله ویترینی برای شب یلدا

وقتی که ژله بستنی خوب بست آن را از یخچال بیرون اورده و همانطور که در قالب هست به دلخواه به ۴ یا ۸ قسمت برش میدهیم و سپس برش ها را خارج کرده و کرم های بیرون اورده را برای ادامه کار کنار میگذاریم.

 

 

jelly03_copy.jpg

مرحله سوم درست کردن ژله ویترینی برای شب یلدا

حال ژله آلوئه ورا دیگر را مانند قبلی خوب با آب جوش مخلوط کرده و بعد یک لیوان سر خالی آب سرد به ان اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم.
میوه ها را به ترتیبی که دوست دارید در جاهای خالی قرار دهید و سپس روی آن با قاشق ژله آلوئه ورا بریزید و دوباره بگذارید در یخچال ببندد.
حال کرم های بیرون آورده را روی بخار آب بگذارید تا دوباره مایع شود و اگر دوست دارید یک مقدار آب انار به آن اضافه کنید یا همونطور به رنگ سفید روی ژله بسته شده بریزید و دوباره بگذارید که ببندد.
حال قالب را از یخچال بیرون آورده و کناره های ژله را از قالب با چاقو آزاد کنید و قالب را درون آب جوش بگذارید یک تکان بدهید اگر از قالب آزاد شده بود برگردونید. این کار را با سشوار هم میتوانید انجام دهید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : ashkhoone.com

 

 

Save