اصول نرم کردن کره در شیرینی پزی
در این مطلب چند روش ساده و سریع ذکر شده که با به کاربردن اونها میتوانید مشکل نرم کردن کره را رفع کنید

فوت و فن‌های نرم کردن کره در شیرینی پزی

در تهیه خیلی از کیک ها و شیرینی ها شما به نرم کردن کره یا کره ی هم دمای اتاق نیاز دارید. خیلی وقت ها پیش میاد که یک دفعه ای تصمیم به پخت کیک و شیرینی می گیرید و یا اینکه با وجود اینکه می دونستید میخواید کیک درست کنید، فراموش میکنید که کره رو از یخچال خارج کنید تا به دمای اتاق برسه.

احتمالا هر کدوم از شما تا به حال چندین بار در این موقعیت قرار گرفتید. در این مطلب چند روش ساده و سریع ذکر شده که با به کاربردن اونها میتونید این مشکل رو رفع کنید. مطلب زیر رو بخونید تا بدونید دفعه ی دیگه که فراموش کردید کره رو از قبل بیرون از یخچال بذارید، چجوری خیلی راحت با یک راهکار ساده کره نرم شده داشته باشید.

بیشتر بدانید : نکات کلیدی برای هم زدن سفیده تخم مرغ

خرد کردن کره به قطعات کوچک

این یک مساله ی کاملا طبیعیست که هرچه قطعات کره کوچیک تر باشه، سطح بیشتری در معرض هوا قرار گرفته و در نتیجه سریع تر نرم میشه. پس به جای اینکه یک قالب کامل و بزرگ از کره رو بیرون بذارید، به کمک چاقو اون رو ریز خرد کرده تا سریع تر نرم بشه. بهتره که بشقاب حاوی کره های خرد شده رو در کنار گاز یا فری که روشن هست قرار بدید تا در اثر گرمای هوا زودتر به نتیجه ی مطلوب برسید. خرد کردن، راحت ترین راه برای داشتن کره ی نرم شده هست.

نرم کردن کره با رنده کردن آن

به کمک یک رنده کره ی یخ زده و سفت رو رنده کنید تا سریع تر کره نرم بشه و بتونید از اون برای تهیه کیک یا شیرینی مورد نظرتون استفاده کنید. شاید این روش از نظر شما کمی سخت به نظر برسه ولی باید بدونید که سریع ترین روش همین روشه. با این روش در کمترین زمان ممکن به کره نرم شده میرسید و میتونید از اون استفاده کنید. این روش برای مواقعی که میخواید کلوچه یا اسکون درست کنید که در دستور تهیه گفته شده “کره نرم شده رو با آرد ورز بدید”، عالیه.

قرار دادن یک لیوان داغ روی قالب کره

این کار هم یک روش جالب برای داشتن کره ی نرم شده هست. در این روش باید داخل یک لیوان آب جوش بریزید و یک تا دو دقیقه صبر کنید تا لیوان داغ بشه. بعد آب لیوان رو خالی کرده و اون رو روی قالب کره ای که داخل یک بشقاب گذاشتید به صورت وارونه قرار بدید. بعد از چند دقیقه کره نرم میشه.

نرم کردن کره به کمک وردنه

برای نرم کردن کره با استفاده از این روش باید قالب کره رو داخل یک کیسه پلاستیکی زیپ دار قرار بدید و به کمک وردنه اون رو پهن کنید. به این دلیل میگم از زیپ پک استفاده کنید که جنس اونها نسبت به پاکت های فریزی قرص و محکم تره. با این روش شما کره رو به راحتی نرم می کنید در حالی که هنوز کره سرده. پس اگه در دستور پخت از شما خواسته بود از کره سرد و نرم شده استفاده کنید، این این روش بهترین گزینست. و اگه به کره ی هم دمای اتاق نیاز داشتید، بعد از اینکه با وردنه اون رو پهن کردید کافیه چند دقیقه صبر کنید تا به دمای اتاق برسه.

قرار دادن کره روی بخار آب

اگه شما واقعا خیلی عجله دارید و استفاده از روش های بالا هم براتون زمان بر هست میتونید از حمام آب داغ برای نرم کردن کره استفاده کنید. در این روش مقداری آب جوش داخل یک قابلمه بریزید، قالب کره رو داخل یک کاسه که بهتره فلزی باشه قرار بدید، کاسه رو روی قابلمه ای که داخلش آب جوش ریختید بذارید تا کره نرم بشه. فقط حواستون باشه که چشم از کره برندارید و به موقع اون رو از روی بخار بردارید. چون ممکنه کره شروع کنه به ذوب شدن.

برش زدن کره با چاقوی داغ

این روش برای زمانی کاربرد داره که کره ی شما برای مدت زمان زیادی توی فریزر بوده و الان خیلی سفت شده، با این روش شما قرار نیست که نهایتا یک کره ی نرم شده داشته باشید. این روش فقط کمک میکنه که کره رو راحت برش بزنید و اون رو به سایز های دلخواهتون تقسیم کنید. همچنین این روش برای سرو صبحانه وقتایی که کره رو تازه از فریزر درمیارید هم خیلی خوبه. در این روش باید چاقو رو چند ثانیه روی حرارت بگیرید تا داغ بشه و بعد کره رو برش بزنید.

کی کره نرم شده آمادست؟

برای اینکه بدونید چه مدت زمانی باید صبر کنید تا کره نرم بشه و از اون استفاده کنید، باید به دستور تهیه ای که دارید مراجعه کنید و ببینید دقیقا از شما چه چیزی رو خواسته. برای تهیه بعضی از کیک ها و شیرینی ها این مطلب اهمیت چندانی نداره ولی بعضی از دستورات خیلی حساس هستند و در تهیه اونها دمای مواد خیلی مهمه. ولی به طور کلی وقتی که مقداری از کره رو بین انگشت اشاره و شصتتون قرار بدید و بتونید به راحتی اون رو فشرده کنید، یعنی کره ی شما نرم شده و میتونید از اون استفاده کنید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : 2nafare.com