اغلب خانم‌ها از سكوت همسرشان گله‌مند هستند و كم‌حرفی شوهرشان را یكی از معضلات زندگی خود می‌دانند.

 

اغلب خانم‌ها از سكوت همسرشان گله‌مند هستند و كم‌حرفی شوهرشان را یكی از معضلات زندگی خود می‌دانند. آنها فكر می‌كنند در زندگی تنها هستند علی‌رغم این كه همسرشان را در كنار خود دارند ولی احساس تنهایی می‌كنند هر كاری هم كه می‌كنند او را به حرف در بیاورند به نتیجه‌ای نمی‌رسند همین امر احساس نگرانی آنها را افزایش می‌دهد.

شاید آنها بر این تصور هستند همان‌طور كه خودشان قادرند از تمام مسائل زندگی بیرون و داخل منزل برای شوهرشان صحبت كنند و حرف بزنند پس همسرشان نیز باید این‌گونه باشند ولی روان‌شناسان نظر متفاوتی دارند آنها معتقدند بسیاری از مردان تنها به این دلیل كه در برابر مشكلات، احساس تنهایی می كنند و همه مسائل را در درونشان می‌ریزند دیگر توان و تحمل بیشتری برای خوشرویی در منزل ندارند.
این اتفاق در مورد برخی از خانم‌های شاغل نیز، مصداق پیدا می‌كند اما در مورد آقایان بیشتر است.به اعتقاد روان‌شناسان مردی كه شب به منزل می‌آید و بی‌روح، ساكت و خشك جلوی تلویزیون می‌نشیند یا به خواندن روزنامه مشغول می‌شود و نای صحبت كردن ندارد، دلایل متفاوتی برای این رفتار خود دارد یا این كه از زمان كودكی چنین رفتاری را آموخته است یا این كه بیشتر اوقات واكنش‌ها و بازتاب‌های منفی همسرش او را به چنین رفتاری وامی‌دارد. او احساس می‌كند همسرش رازدار حرف‌های او نیست یا برخوردهای نامناسب همسر به هنگام شنیدن حرف‌ها، او را به سكوت وادار كرده است.
 

راه ترغیب به حرف زدن 

خانم‌ها باید به هنگام صحبت كردن با همسرشان، كاملا نشان دهند كه اشتیاق زیادی برای شنیدن صحبت‌های طرف مقابل دارند و كلامش را قطع نخواهند كرد. حتی اگر حرف‌های او برخلاف میل و عقیده‌شان باشد.هرگز به هنگام صحبت كردن اشتباهات كوچك لفظی را به رخ او نكشید تا او فكر نكند كه شما از او داناتر هستید. به همسرتان اعتماد به نفس دهید.از قضاوت‌های منفی و خلاف میل باطن او پرهیز كنید. وقتی همسرتان شروع به صحبت در مورد ماجرای یك روز خود كرد به او نگویید اگر چنین و چنان می‌كردی بهتر بود. اجازه دهید نقش شما به عنوان مادر خانواده در نگاه اول مشورت و همفكری باشد . از هرگونه رفتار و سخنی كه می‌تواند منجر به احساس دخالت باشد پرهیز كنید.چهره‌تان را همیشه شاد و خندان نگه‌دارید همین امر او را وادار به حرف زدن می‌كند. سعی كنید موضوعات جالب و شنیدنی را برای همسرتان تعریف كنید. همچنین هنگامی كه همسرتان وارد منزل شد باپذیرایی یك فنجان چای زمینه استراحت و رفع خستگی او را فراهم كنید. 

به‌هر حال فراموش نكنید كه كم‌حرفی مردان امروزه پدیده زندگی ماشینی است. بالا بودن هزینه‌های زندگی و پایین بودن درآمد به‌دنبال گسترش روحیه فرد‌گرایی و وجود وسایلی چون كامپیوتر و اینترنت همه زمینه‌های كم‌حرفی و سكوت را در منازل فراهم كرده است.
 
 
گردآورى:گروه سبك زندگى سيمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:www.jamejamonline.ir
 
مطالب پيشنهادى:
نیازهای عاطفی و اخلاقی همسران چیست ؟
چگونه شوهرتان را مجذوب خود کنید؟
 چرا زن‌ها عادت دارند خلاءهای زندگی مشترک را به تنهایی پر کنند؟
 وقتی همسرتان کار اشتباهی انجام می‌دهد، واکنش شما چگونه است؟