زوج‌هایی كه همیشه رضایت خاطر، خرسندی، خشنودی و شادمانی‌شان را با یكدیگر تقسیم می‌كنند با زوج‌هایی متفاوت هستند كه دائما ابراز نارضایتی و ناراحتی می‌كنند...

 

انسان‌های موفق در یك مساله با هم مشترك هستند. همه آنها تصویری دقیق از خود و توانایی‌هایشان دارند. بدین ترتیب می‌توانند از استعدادهایشان در راه درستی استفاده كنند. شما هم اگر دوست دارید در زندگی انسانی موفق شناخته شوید، باید بكوشید به خودشناسی دست پیدا كنید. آزمون زیر به شما در این راه كمك می‌كند.

1 - به نظر شما، بهترین شیوه برای این كه اطمینان یابید كه طرف مقابل‌تان كاملا برازنده و مناسب حال شماست، چیست؟

الف-   این كه خواسته‌ها و سلایق‌تان در زندگی، عینا مثل هم هستند.

ب- این كه شما در این ارتباط، همیشه شاد و راضی هستید و هیچ اختلاف نظر و مشكلی بین‌تان وجود ندارد.

ج- این كه به اتفاق هم با مشكلات مواجه می‌شوید و مبارزه می‌كنید و روز به روز بیشتر به یكدیگر نزدیك می‌شوید.

د - این كه والدین و خانواده‌تان، او را تایید می‌كنند.

2 - به نظر شما، زوج‌ها از چه طریق قادرند به بهترین نحو، مشكلات و مسائل مهم زندگی مشتركشان را حل و برطرف كنند؟ 

الف- این كه ابتدا مشخص كنند چه كسی در اشتباه است و حق با كدام یك است. 

ب- حتی در صورت ناراحتی و نارضایتی شدید، باید مدام و همواره در مورد آنها با یكدیگر صحبت و تبادل نظر كنند. 

ج - آنها را به حال خود رها كنند و منتظر بمانند تا اوضاع خود به خود بهبود یابد.

د - تمام حواس و توجه خود را روی آنها متمركز كنند و گوش دل و جان به حرف‌ها و پیشنهادهای یكدیگر بدهند.

3 - واژه ماه‌عسل دوره و مرحله‌ای از زندگی مشترك زوج‌ها محسوب می‌شود كه:

الف - باعث می‌شود اطمینان پیدا كنیم كه همسرمان كاملا برازنده و مناسب حال ماست.

ب - فرصتی در اختیارمان قرار می‌دهد تا دریابیم كه آینده زندگی مشتركمان به چه شكلی پیش خواهد رفت.

ج - تا حدی مسخره و بچگانه است و نمی‌توانیم طی آن دوره زندگی طبیعی خودمان را ادامه دهی

د - اگر واقعا همسرمان نیمه گمشده و برازنده ما باشد، این دوره می‌تواند تا ابد به همان شكل ادامه داشته باشد. 

4 - در زندگی مشترك زوج‌ها، ممكن است تفاوت‌ها، اختلاف نظرها و مشكلاتی قدعلم كنند، اینها: 

الف - نمایانگر و علامتی دال بر این حقیقت هستند كه لازم است تغییر و تحولاتی در همسرتان به وجود آورید.

ب - دلایل و عللی هستند كه باعث می‌شوند گذشت و سازش خود را به یكدیگر نشان دهید و در جهت بهبود ارتباطتان بیشتر بكوشید.

ج - به منزله علائم هشداردهنده‌ای هستند كه ثابت می‌كنند همسرتان مناسب حال و برازنده شما نیست و به دردتان نمی‌خورد.

د - به منزله علائم و نشانه‌هایی هستند كه به ما می‌گویند زمان آن فرا رسیده است كه چیزهای جدیدی یاد بگیریم و به مرحله رشد و شكوفایی دست پیدا كنیم.

5 - زوج‌هایی كه همیشه رضایت خاطر، خرسندی، خشنودی و شادمانی‌شان را با یكدیگر تقسیم می‌كنند با زوج‌هایی متفاوت هستند كه دائما ابراز نارضایتی و ناراحتی می‌كنند و دلشان با یكدیگر نیست. به نظر شما، تفاوت اصلی آنها در چیست؟

الف - زوج‌های گروه اول، هرگز عصبانی نمی‌شوند، جر و بحث به راه نمی‌اندازند و دعوا مرافعه نمی‌كنند و همواره خونسردی و آرامش خود را حفظ می‌كنند و خویشتندار هستند.

ب - زوج‌های گروه اول به خراب شدن اوضاع دامن نمی‌زنند و در واقع در زندگی‌شان، موش نمی‌دوانند.

ج - زوج‌های گروه اول مسائل و مشكلات، تفاوت‌ها و اختلاف‌نظرهای كمتری دارند، در نتیجه بیشتر فرصت پیدا می‌كنند كه به یكدیگر برسند و از زندگی‌شان لذت واقعی ببرند.

د - زوج‌های گروه اول، برای حل و رفع مسائل و مشكلات موجود در زندگی مشتركشان، از ابزار، تجهیزات، شگردها، راهكارها و تدابیر زیركانه‌تر و بهتری برخوردارند.

نتیجه آزمون 

سوال 1: الف 3 امتیاز، ب 2 امتیاز، ج 4 امتیاز و د 1 امتیاز

سوال 2: الف 3 امتیاز، ب 2 امتیاز، ج 1 امتیاز و د 4 امتیاز

سوال 3: الف 2 امتیاز، ب 4 امتیاز، ج 1 امتیاز و د 3 امتیاز

سوال 4: الف 2 امتیاز، ب 3 امتیاز، ج 1 امتیاز و د 4 امتیا 

سوال 5: الف 2 امتیاز، ب 3 امتیاز، ج 1 امتیاز و د 4 امتیاز

 

اگر امتیازتان بین 17 تا 20 است، به شما تبریك می‌گوییم! شما بخوبی از نقاط ضعف و قوت شخصیت خودتان آگاهید و معنا و مفهوم واقعی زندگی مشترك و همسرداری را كاملا و بخوبی درك كرده‌اید. شما می‌دانید كه هر ارتباط مشتركی، از فراز و نشیب‌های خاصی برخوردار است و قادرید خودتان را با آنها هماهنگ و سازگار كنید و مشكلات و موانع را از سر راه بردارید. در هنگام مواجهه با یك اختلاف‌نظر یا اختلاف سلیقه با همسرتان، ابتدا خود را به جای او می‌گذارید و از دریچه دید او به مسائل می‌نگرید. اشتباهات خود را براحتی می‌پذیرید و در صورت لزوم حاضرید مصالحه و گذشت كنید. قطعا با این روحیه ایثار و همدلی كه شما دارید، حتی قادرید كوه را از جای خود بلند كنید و از یك زندگی مشترك پر از صلح و صفا و آرامش برخوردار باشید.

اگر امتیازتان بین 13 تا 16 است، شما از روحیه‌ای فداكار و ایثارگر برخوردارید، ولی مایلید همسرتان نیز بموقع شما را درك كنید و ازخودگذشتگی نشان دهد. ممكن است در هنگام مواجهه با مشكلات، ابتدا كمی خودتان را ببازید و دچار حالت سردرگمی و بلاتكلیفی باشید؛ ولی خیلی زود به خودتان می‌آیید و اوضاع را به بهترین نحو سروسامان می‌دهید. متاسفانه در هنگام پذیرفتن اشتباهات و خطاهایتان، كمی سرسخت و لجوجانه عمل می‌كنید؛ ولی با كمی تامل و سبك و سنگین كردن جوانب امر، قادرید به راهكارهایی مناسب دست یابید و بر موانع و مشكلات فائق آیید.

اگر امتیازتان بین 9 تا 12 است، شما فردی سرسخت و خودرای هستید و بر اعتقادات و باورهای ریشه‌دار و عمیق‌تان بشدت اصرار می‌ورزید و مایلید آنها را در زندگی مشتركتان اعمال كنید. این به شرطی خوب است كه ابتدا بتوانید به تفاهمی با همسرتان در این زمینه دست یابید و بعد از گذشت چند سال از زندگی مشتركتان و شناخت هرچه بیشتر با یكدیگر، با همفكری همسرتان، آنها را با در نظر گرفتن وضعیت ارتباط‌تان، به كار گیرید. متاسفانه در هنگام مواجهه با مشكلات و موانع، بسرعت دست و پایتان را گم می‌كنید و قادر نیستید بدون گرفتن كمك فكری از اطرافیانتان به رفع و حل آنها بپردازید.

بهتر است در این طور مواقع، ابتدا به غور و بررسی پیرامون مشكل پیش‌آمده بپردازید و با گرفتن كمك فكری و معنوی از همسرتان، بدون دخالت دادن اطرافیان، مشكلات را حل كنید. 

اگر امتیازتان بین 5 تا 8 است، ابتدا باید به این سوال پاسخ دهید: آیا معنا و مفهوم واقعی زندگی مشترك و ارتباط دوجانبه را بدرستی درك كرده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان به این سوال منفی است (كه حتما همین طور است، چون امتیازات شما نمایانگر آن است)‌ قبل از تصمیم‌گیری برای ازدواج، بایستی به زندگی مشترك آرام و پر از تفاهم زوج‌های اطراف‌تان دقیق شوید و راهكارهای مدبرانه آنها را فرا بگیرید. متاسفانه از قدرت تصمیم‌‌گیری بالایی برخوردار نیستید و حرف‌های دیگران بسرعت و بسهولت رویتان اثر می‌كنند، بدون این كه پیرامون آنها بیندیشید و بعد از كمی جرح و تعدیل در آنها، اقدام كنید.

زندگی مشترك بسان خیابانی دوطرفه است كه باید حق و حقوق طرفین در آن، به طور یكسان و مساوی رعایت شود، وگرنه مشكلات و موانعی بر سر راهتان قد علم می‌كنند كه حل و رفع آنها غیرممكن است.

 
گردآورى:گروه سبك زندگى سيمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:www.jamejamonline.ir
 
مطالب پيشنهادى:
چگونه زنان عزت نفس خود را در برابر مردان زیر پا می‌گذارند ؟؟
نتایج فداکاری‌های بی‌مورد برای بدست آوردن عشق
آیا شما قربانی یک عشق هستید ؟(تست)
علل گرایش برخی دختران به مردان شرور و لاابالی!!