دیگر برای همسرم جذابیتی ندارم، او رفیق باز شده است!!!
 شوهرم می گوید به عنوان یک زن هیچ گونه جذابیتی برای او ندارم و با وجود فرزندم تمام وقتش را با رفقایش سپری می کند. مانده ام چه کنم؟

 با وجود فرزندم برای شوهرم هیچ جذابیتی ندارم

سوال کاربر :

 شوهرم رفیق باز است و وقت زیادی را با دوستانش می گذراند. به نیاز های عاطفی من هیچ توجهی ندارد. خودش هم می گوید هیچ جذابیتی برایش ندارم. بود و نبودم و رفت و آمدم برایش اصلا اهمیتی ندارد و فقط به خاطر فرزندم پای این زندگی نشسته ام. چه کار کنم؟

پاسخ کارشناس :

مخاطب عزیز، سوال شما دارای چندین بعد متفاوت است. بعد اول : فقدان رضایت شما از میزان مسئولیت پذیری همسرتان به عنوان شوهر و پدر فرزندتان. بعد دوم: فقدان رضایت از میزان برآورده شدن نیاز های عاطفی تان به عنوان زن. بعد سوم : انگیزه شما برای ماندن در زندگی مشترک. بعد چهارم : وقت گذرانی همسرتان با رفقا و دوستان. یقینا پرداختن به همه این ابعاد و ایجاد تغییرات مطلوب به بررسی و شناخت دقیقی از شرایط زندگی مشترک شما نیاز دارد اما با توجه به نکاتی که نوشته اید، مطالبی را تقدیم می کنیم.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با همسر رفیق باز چگونه برخورد کنیم؟

شوهرتان را حمایت کنید

در رابطه با میزان مسئولیت پذیری همسرتان به عنوان شوهر و پدر فرزندتان، می توان گفت از هر زن و مردی انتظار می رود با پذیرفتن نقش جدید همسری و والدینی بعد از ازدواج، بالغانه و آگاهانه مسئولیت های خود را بشناسند و به آن عمل کنند. برای یادآوری این مسئولیت ها گاهی لازم است زن و شوهر به دور از هرگونه دغدغه و نگرانی با هم به گفت و گو بنشینند. لازمه یک گفت و گوی سالم و نتیجه بخش حفظ احترام و سعه صدر است. در این گفت و گو می توانید به همسرتان یادآور شوید اگرحمایت های او نباشد شما نخواهید توانست به تنهایی از پس همه مسئولیت ها برآیید.

 

تاثیرات صمیمی شدن شوهرتان با خودتان را یادآور شوید

درباره فقدان رضایت از میزان برآورده شدن نیاز های عاطفی تان به عنوان زن، به همسرتان یادآور شوید حمایت عاطفی وی از شما علاوه بر ایجاد احساس رضایت درونی و ایجاد صمیمیت بیشتر میان شما، روحیات فرزندتان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و راه و رسم زندگی صحیح و مسئولیت پذیری را به وی خواهد آموخت.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : همسر رفیق بازتان را اینگونه مرد زندگی کنید

خودتان را نادیده نگیرید

آن طور که در متن سوال بیان کرده اید، انگیزه شما برای ماندن در زندگی مشترک، حضور فرزندتان است. البته این از خودگذشتگی و فداکاری ستودنی است ولی شما با حذف و نادیده گرفتن خودتان به عنوان فردی موثر در زندگی شخصی، زندگی مشترک تان و همچنین مادر بودن خود، نداشتن مسئولیت پذیری خود را آشکار می کنید. قابل درک است که در شرایطی که همسرتان توجه و مراقبت لازم را از زندگی مشترک تان نمی کند شما نیز به خاطر احساس فشار بیش از حد در اصطلاح خسته شوید، اما بنا نیست میدان را خالی و این مسئولیت را از خود سلب کنید. حتی اگر تنها دلیل ماندن شما در زندگی حضور فرزندتان است، فرزند شما به یک مادر توانمند نیاز دارد تا آینده ای روشن را در کنار او تجربه کند. بنابراین خود و توانایی هایتان را دست کم نگیرید.

درباره وقت گذرانی همسرتان با رفقا و دوستانش نیز باید در نظر داشته باشید که هرچند بنا نیست با ازدواج تمامی تفریحات دوران مجردی حذف شود ولی لازم است زوجین تغییراتی را در سطح و میزان روابط خود ایجاد کنند. این گونه روابط نباید در انجام وظایف همسری و زندگی مشترک اختلال ایجاد کند. وابستگی بیش از حد یکی از زوجین به این گونه روابط می تواند در راستای نبود مسئولیت پذیری، نداشتن توانایی و در نتیجه فرار از انجام وظایف همسری و والدینی، نادیده گرفتن واقعیات و کم کردن اضطراب و ... باشد که تشخیص و یافتن راهکار به شناخت کافی و وافی نیاز دارد.


بیشتر بدانید : چگونه عزيز همسرمان باشيم؟


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com