عاشق پسری هستم که مادرش مخالف ازدواج ماست!
دختری 13 ساله هستم که پدری بیکار و مادری شاغل دارم. مدتی است پسری 24 ساله خواستگارم است که علاقه زیادی هم به او دارم ولی مادرش با ازدواج ما مخالف است. مانده ام چه کنم.

سوال کاربر :

دختری 13 ساله هستم. پدرم همیشه بیکار است و با مادرم دعوا می کند. مادرم شاغل است و بیشتر ساعات سرکار است. خواستگاری دارم که 24 ساله است. دوست دارم با او ازدواج کنم و خیلی به هم علاقه داریم ولی مادرش مخالف این ازدواج است. لطفا راهنمایی ام کنید، چه باید بکنم؟ خواهش می‌کنم کمکم کنید.

 

پاسخ کارشناس

نظر و توصیه های من را در 4 قسمت، در ادامه بخوانید.

تصمیم تان احساسی است

اول، این که معمولا در سن شما افراد به راحتی تابع احساسات خود قرار می‌گیرند تا این که منطقی باشند. شما در دوره نوجوانی هستید و انتخاب های این سنین معمولا ثبات کافی ندارند و دستخوش تغییر شده و یا تبدیل به نبود علاقه‌مندی می‌شوند. چیزی که شما در این سنین می‌خواهید، به احتمال زیاد در سال های بعد نخواهید خواست.

 

سن تان هم مناسب به نظر نمی رسد

دوم، این که سن شما برای ازدواج مناسب نیست و تا پختگی کامل جسمی، روانی، عاطفی، هیجانی و اجتماعی زمان بیشتری نیاز دارید. در بیشتر بررسی ها سن مناسب ازدواج حدود ۲۰ سال اعلام شده است. با این حال، استثنا هم در این زمینه وجود دارد که با تشخیص مشاور مجرب و متعهد امکان پذیر است.

 

دلایل مخالفت خانواده پسر را جدی بگیرید

سوم، اگر به فرض محال به تفاوت سنی شما و خواستگارتان که زیاد است، نپردازیم نظر خانواده های شما هم حائز اهمیت است که نباید نادیده گرفته شود. خصوصا مادر ایشان دلایل شان برای مخالفت می تواند ناشی از سن و شرایط خانواده شما یا حتی ناشی از رفتارهای شما مثل اشتیاق زیاد برای ازدواج در این سن باشد. بنابراین بدون تعصب به نظرات دیگران نیز توجه داشته باشید.

 

ازدواج راه حل مشکلات تان نیست

چهارم این که به دلیل شرایط ارتباطی والدین شما با همدیگر یا با شما که ممکن است مطلوب نباشد، نمی توان برای فرار از وضعیت موجود دست به انتخاب مهمی مثل ازدواج زد. این تصمیم اگر به دلیل فرار از وضعیت نامطلوب زندگی خانوادگی باشد، خطای بزرگی خواهد بود. ازدواج به دلایل و بررسی های کافی و همه جانبه نیاز دارد. ازدواج های تک عاملی و صرفاً بر اساس یک دلیل خاص مثل خوش آمدن ظاهری از یک فرد یا فقط برای وضعیت مالی مطلوب طرف مقابل و امثال آن اشتباه هستند. جمع تمام جنبه ها همراه با مشورت با خانواده و حتی روانشناس یا مشاور ازدواج، می تواند در گرفتن تصمیم مناسب اهمیت داشته باشد. به این سوال مهم جواب دهید که آیا قصد شما فقط ازدواج است یا دنبال یک ازدواج مناسب و درست با کمترین ریسک هستید؟ امیدوارم تصمیم درست در زندگی تان را بگیرید. موفق باشید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com