همسرم بعد از ازدواج دوم اش دوباره می خواهد با من ازدواج کند!
همسرم بعد از طلاق دوسالی است ازدواج کرده ولی مدتی است دوباره می خواهد برگردد. مانده ام چه کنم؟

سوال کاربر

من و همسرم از هم جدا شده ایم. او زن گرفته و حالا که بیشتر از دو سال است ازدواج کرده، مایل به زندگی با من است چون پسرمان بیشتر با من می ماند. ما از اول زندگیمان علاقه ای به هم نداشتیم حالا هم که از همدیگر متنفریم. به نظر شما چه کار کنم؟

 

بیشتر بدانید : ازدواج موفق بعد از طلاق با 7 نکته کلیدی!

 

پاسخ کارشناس

برگشت به زندگی مشترک با توجه به این که چند سالی از جدایی تان می گذرد، نیازمند بررسی و اطلاعات بیشتری است. برای گرفتن تصمیم درست به چند نکته دقت کنید.

 

دلایل برگشت فقط پسرتان نباشد

به نظر می آید انگیزه شما برای برگشت بیشتر مربوط به فرزندتان است که وابسته به شماست. حس مادرانه و مسئولیت پذیری شما قابل تحسین است، اما این دلیل کافی برای برگشت نیست. اگر شما فقط با انگیزه مراقبت از فرزندتان به زندگی قبلی برگردید دیر یا زود از شرایط موجود خسته خواهید شد و ممکن است پشیمان شوید بنابراین اگر چه فداکاری برای چنین موضوعی در زندگی بعضی افراد اتفاق می افتد اما بهتر است در صورت تصمیم قطعی، دلایل خود را صرفا متمرکز بر فرزندتان نکنید و  فوایدی هم برای خود جست و جو کنید مانند تامین مالی، داشتن یک سرپرست مرد، مستقل شدن، مصونیت و امنیت در محیط جامعه.

 

بررسی وضعیت زن دوم شوهر سابق تان

در سوال تان اشاره ای به این موضوع نشده که همسرتان از خانم جدیدش جدا شده و علاقه مند به زندگی با شماست یا در عین داشتن زن دیگری تمایل دارد با شما زندگی کند. در صورتی که همسرتان زن دیگری دارد، به شرایط جدید خوب بیندیشید. درباره مشکلات این نوع ازدواج ها اطلاعات دارید؟ البته تاکید من برای ایجاد ترس یا منصرف کردن شما نیست، صرفا برای انتخاب آگاهانه است و این که از روی فشار یا احساسات دست به انتخاب نزنید. آشنایی شما با تعارضات این گونه ازدواج ها و در مرحله بعد پیش بینی راه حل های مقابله با آن ها از طرف شما و همسرتان می تواند در کاهش تنش های زناشویی موثر باشد.

 

احتمالا از هم متنفر نیستید!

به موضوع نبود علاقه مندی تان به یکدیگر از ابتدای ازدواج اشاره کرده اید که الان به تنفر هم رسیده است. در صورت صحت چنین موضوعی کار سخت می شود. علاقه ای که از ابتدا نباشد به سختی بعدا پیدا می شود مگر این که علاقه بوده، اما میزان آن کم و ناچیز بوده، البته با توجه به اظهارات خودتان در پیامک که گفته اید همسرم متمایل به زندگی با من است مفهوم تنفر از این عبارت به ذهن نمی‌رسد! اگر شما هم متنفر هستید پس چطور دارید به پیشنهاد ایشان فکر می کنید؟! احتمالا شما حدس مى زنید که از هم متنفرید و صد در صد یقین ندارید.

 

از تغییرات خود و همسر سابق تان مطمئن شوید

مسئله دیگر برای برگشت، اطمینان یافتن از تغییرات مثبتی است که بعد از جدایی در شما و ایشان رخ داده است. در بسیاری موارد افراد پس از جدایی اشتباهات خود را می پذیرند و برای رفع آن ها تلاش می کنند یعنی به بینش و قضاوت درست درباره خود می رسند و از انکار و توجیه اشتباهات خود دست برمی دارند؛ بنابراین اگر هیچ کدام تلاشی در راستای رفع نواقص خود پس از جدایی نکرده باشند و صرفا به تایید خود اصرار دارند برگشت مجدد یعنی قرار دادن خود در همان شرایط مخرب قبلی وگاهی حتی شرایط بدتر. البته در صورت وجود تغییرات مثبت در هر دو حتی احتمال بروز علاقه هم بعید نیست. در هر صورت، حال که با نگاه عاطفی و توجه به آسیبی که فرزندتان از جدایی شما دیده قصد برگشت دارید بهتر است با تلاش خود و همسرتان شرایط بهتری از قبل برای او فراهم کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com