اگر به دنبال خوشبختی هستید این سوالات را حتما از همسر آینده تان بپرسید!!
شناخت ویژگی های طرف مقابل و پی بردن به اینکه آیا او شخصیتی بالغ دارد یا نه، به شما کمک می کند با احتمال بالایی تعیین کنید که آیا ازدواج تان با او موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر. در این بین و برای رسیدن به این هدف، باید طرح سوالات درست را یاد بگیرید

9 سوالی که باید از همسر آینده تان بپرسید

بارها اتفاق می افتد که دختر یا پسر جوانی می پرسد: « باید دنبال چه ویژگی هایی در همسر آینده ام باشم؟ می دانم عشق به تنهایی کافی نیست اما نمی دانم ویژگی های همسر مناسب چیست؟ ». شناخت ویژگی های طرف مقابل و پی بردن به اینکه آیا او شخصیتی بالغ دارد یا نه، به شما کمک می کند با احتمال بالایی تعیین کنید که آیا ازدواج تان با او موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر. در این بین و برای رسیدن به این هدف، باید طرح سوالات درست را یاد بگیرید.

بیشتر بدانید : 7 باید و نباید در اولین قرار ملاقات با همسر آینده

3 سوال برای محک میل به رشد

یکی از ویژگی های مهم شخصیت بالغ که آمادگی ازدواج و برعهده گرفتن مسئولیت زندگی متاهلی را دارد، میل به رشد و ارتقای شخصی است، این موضوع یعنی علاقه به یادگیری و ارتقا در ابعاد فردی، ارتباطی، انعطاف پذیری و قبول اینکه « می دانم کامل نیستم و در ازدواج ممکن است با ضعف هایم روبه رو شوم، اما می خواهم در مسیر ازدواج رشد کنم و بهتر شوم ». زمانی که شما و همسرتان متعهد به یادگیری مداوم باشید، اگر هم رابطه تان دچار مشکل شود، می دانید که می توانید از آن عبور یا با توجه به نیاز، تغییری در رفتار یا شیوه زندگی تان ایجاد کنید تا مشکل حل شود. بنابراین، این ویژگی یعنی «میل به یادگیری و تغییر» را باید در ابتدای رابطه ارزیابی کنید. سوالاتی که می توانید بپرسید تا این ویژگی را در همسر آینده تان ارزیابی کنید عبارتند از:

  1. فکر می کنید از کودکی تاکنون چه نقطه ضعف هایی داشته اید؟ چه کارهایی برای رفع آن ها انجام داده اید و چقدر در تغییرشان موفق بوده اید؟ به نظرتان در بزرگسالی هم می شود تغییر کرد؟

  2. اگر رابطه تان دچار بحران شود، به طور معمول چه کار می کنید؟ (با این سوال متوجه می شوید که آیا نسبت به یادگیری پذیرنده است یا نه). آیا حلش می کنید یا رابطه را تمام می کنید؟ چه راهکارهایی برای حل مشکلاتتان دارید؟

  3. ظرف ۵ سال آینده مایلید چه تغییراتی در زندگی تان ایجاد کنید؟ دوست دارید چه ویژگی هایی را در خودتان تغییر دهید و چه خصوصیاتی را پررنگ تر کنید؟

نکته مهم : در نظر بگیرید، این سوالات را به گونه ای نپرسید که فرد احساس کند در حال بازجویی کردن از او هستید. در این صورت ممکن است جواب هایش را تحت تاثیر  شرایط تغییر دهد. به علاوه، این ها سوالاتی هستند که خود شما هم باید به آن ها پاسخ دهید تا ببینید خودتان چقدر برای ساختن ازدواجی موفق آماده هستید.

اگر به دنبال خوشبختی هستید این سوالات را حتما از همسر آینده تان بپرسید!!
اگر به دنبال خوشبختی هستید این سوالات را حتما از همسر آینده تان بپرسید!!

3 سوال برای محک صداقت

صداقت و قابل اعتماد بودن یکی دیگر از ویژگی های افراد در یک رابطه سالم است. این ویژگی پایه های ارتباط شما را محکم می کند. پنهان کاری و دروغ به تدریج احساس عشق و امنیت را در رابطه از بین می برد. سوالاتی که می توانید درباره صداقت از فردی که قرار است با او ازدواج کنید، بپرسید عبارتند از:

  1.  آیا در روابطتان با دیگران و در موقعیت هایی که راستگو بودن به نفعتان نیست، به راحتی دروغ می گویید؟

  2. فکر می کنید چه دروغ هایی به رابطه (زن و شوهر)  آسیب وارد نمی کنند؟

  3. اگر از دوستان و خانواده تان بپرسند که شما چقدر آدم صادقی هستید، فکر می کنید چه نمره ای به شما بدهند؟

نکته مهم : این سوالات را در یک نوبت و مستقیم مطرح نکنید تا او موضع دفاعی به خود بگیرد و عامدانه جواب هایی بدهد تا شما را متقاعد کند. همچنین، در نظر داشته  باشید افرادی که از پاسخ دادن به این سوالات طفره می روند یا پاسخی کلی می دهند تا بحث تمام شود، به احتمال بیشتر موضوعاتی برای پنهان کردن دارند و در شروع رابطه ای پرتعهد و صمیمی مثل ازدواج ضرورت دارد که افراد بدون پنهان کاری و شفاف خودشان را ابراز کنند تا صداقت مبنای رابطه شان باشد و از بروز مشکلات جدی بعدی پیشگیری شود.

3 سوال برای محک سلامت عاطفی

ازدواج موفق فقط به معنای زیر یک سقف زندگی کردن نیست، بلکه به معنای سهیم شدن در تجارب و احساسات یکدیگر است یعنی چقدر با یکدیگر وقت صرف کنیم، با هم صحبت کنیم، شنونده باشیم، اظهارنظر کنیم و احساساتمان را با هم در میان بگذاریم. میزان نیاز به احساس عشق و محبت در افراد مختلف، متفاوت است؛ برای مثال ممکن است شدت نیاز عشق در زن زیاد باشد و در مرد کمتر و این موضوع باید پیش از ازدواج بررسی شود. در صورتی که تفاوت خیلی زیاد باشد، یعنی این دو نفر بعدها می توانند یکدیگر را آزار دهند؛ برای مثال زن احساس کند نیاز به عشق او در این رابطه ارضا نمی شود و مرد احساس کند بیش از حد مورد توجه و نوازش است و این موضوع برای او جذاب نیست و دلزدگی ایجاد می کند. این مورد را پیش از ازدواج می توان طی چند پرسش و پاسخ ارزیابی کرد البته در صورتی که دو طرف صادقانه و با هدف ازدواجی موفق، پاسخ سوالات را بدهند. چنانچه فرد مقابل شما نتواند احساساتش را ابراز کند و آن ها را با شما در میان بگذارد و شما فردی به شدت عاطفی با نیاز بالا به توجه و عشق از طرف او باشید، به احتمال زیاد کنار هم زندگی موفقی نخواهید داشت. شاید او با فردی مانند خودش که نیاز کمی به توجه و عشق دارد خیلی راضی و خشنود باشد، ولی با فردی که نیازهای عاطفی زیادی دارد، احساس خوشبختی نکند. در این باره، سوالات زیر را می توانید مطرح کنید:

  1. آیا به راحتی احساسات خود را به خانواده یا دوستانتان ابراز می کنید؟ به چه کسانی می گویید دوستت دارم؟

  2. صحبت درباره چه احساسی برایتان خیلی مشکل است؟ و درباره کدام احساساتتان راحت حرف می زنید؟

  3. درباره کسانی که درباره احساساتشان راحت حرف می زنند یا اصلا حرف نمی زنند، چه فکری می کنید؟

بیشتر بدانید : چطور همسر آینده ام را بشناسم؟

بیشتر بدانید : مردها از ازدواج و همسر آینده خود چه خواسته هایی دارند!

بیشتر بدانید : 10 موضوع مهم که قبل از ازدواج باید آن را با همسر آینده تان مطرح کنید

بیشتر بدانید : در اولین ملاقات با همسرمان چگونه لباس بپوشیم؟

بیشتر بدانید : باید ها و نبایدهایی درمورد خانواده همسر آینده تان!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatnews.com