همسرم عاشق رئیس جوان اش شده است!!
همسرم چند ماه پیش در شرکتی کار می کرد و بعد کارش را رها کرد. به تازگی متوجه شدم که به رئیس جوان اش علاقه مند شده بود و دلیل ترک کارش هم همین بوده است. نمی دانم همسرم این زن را فراموش کرده یا نه؟

آیا همسرم می تواند رئیس اش را فراموش کند؟

سوال کاربر
همسرم دوستان خوبی ندارد البته ارتباط زیادی هم با آن ها ندارد ولی هر از گاهی که ارتباط دارد، تحت تاثیرشان قرار می گیرد. او شش ماه پیش در شرکتی کار می کرد و بعد کارش را رها کرد. به تازگی متوجه شدم به رئیس جوان شرکت خود علاقه مند شده و به گفته خودش، دلیل ترک کارش هم همین بوده است تا او جلوی چشمش نباشد. اکنون هیچ ارتباطی با شرکت ندارد؛ ولی گاهی به فکر فرو می رود. برای من شنیدن حرف های او بسیار سخت بود و حالا، به کمک نیاز دارم. آیا همسرم می تواند او را فراموش کند یا خیر؟ خیلی به همسرم محبت می کنم، بچه طلاق بوده و وضع مالی خوبی نداشته است. مانده ام چه کار کنم؟

بیشتر بدانید : متاهلم و عاشق دوست شوهرم شدم، چه کار کنم؟

پاسخ کارشناس

دوست گرامی؛ شما دو مشکل را مطرح کرده اید، یکی نگرانی از ارتباط همسرتان با دوستانی که تاثیر بدی بر او می گذارند و دیگری علاقه مند شدن ایشان به رئیس شرکتی که در آن کار می کرده اند.

 

توصیه به شما.برای هر دو مورد توصیه می شود

_ زمان مناسبی را برای صحبت کردن درباره مشکلات تان تعیین کنید

به طوری که هم شما و هم همسرتان، در آن زمان وقت کافی داشته باشید و ذهن تان درگیر امور دیگری نباشد.

 

_ درباره مشکلاتتان با همسرتان صحبت کنید

احساسات و نگرانی های او را بشنوید و پس از شنیدن صحبت های همسرتان، احساسات و ناراحتی های خود را بیان کنید.

 

_ گذشت و محبت زیاد بدون ابراز ناراحتی و نگرانی، راهکار خوبی برای مقابله با مشکلات نیست

درباره مشکلات، نگرانی ها  و نیازهایی که دارید با همسرتان صحبت کنید.

 

_ مشکل اول

درباره نگرانی هایی که درباره دوستان همسرتان دارید و دلایل تان برای این نگرانی ها، صحبت کنید. از او بخواهید نگرانی های شما را درک کند و شما نیز حرف های او را بشنوید. در صورتی که پس از ابراز نگرانی ها و دلایل، همچنان با همسرتان اختلاف نظر داشتید، این موضوع را مانند مسئله ای در نظر بگیرید که باید راه حل مناسبی برای آن پیدا کنید.

 

با هم فکر کنید

در زمان مناسب با هم به راه حل های ممکن برای این مشکل فکر کنید (مثلا همسرتان ارتباط با دوستانی که شما با آن ها مشکل زیادی دارید را قطع و ارتباط با آن هایی را که تا حدی مورد تایید شما هستند، حفظ کند یا ملاقات با آن ها را در هفته یا در یک ماه، به میزان مشخصی کاهش دهد یا رابطه با دوستان جدیدی را که مورد تایید هر دوی شما هستند، جایگزین کند و ...)، همه راه حل های پیشنهاد شده را یادداشت کنید. سپس درباره راه حل ها با هم صحبت کنید و در نهایت بهترین راه حلی که هر دوی شما با آن موافق هستید را انتخاب کنید.

 

_ مشکل دوم

به خودتان برای ناراحت بودن از علاقه مندی همسرتان به رئیسش حق بدهید و این ناراحتی را به گونه ای مناسب بیان کنید. از لحن سرزنشگر و پرخاشگرانه استفاده نکنید و زمان بحث، فضایی همراه با احترام و پذیرش متقابل ایجاد کنید. در صورتی که ناراحتی شما بسیار زیاد است و نمی توانید به صحبت بدون  پرخاشگری  یا سرزنش کردن ادامه دهید، موقتا بحث را متوقف  کنید و آن را به زمانی که هردوی شما احساس بهتری دارید، موکول کنید.

 

دنبال کارهای حال خوب کن باشید!

سپس با هم به دنبال کارهایی باشید که احساس بهتری به شما بدهد و اعتماد را به رابطه تان بازگرداند. برای انجام امور سرگرم کننده که مورد علاقه هردوی شماست، برنامه ریزی کنید. امور مشترک و لذت بخش را در رابطه افزایش دهید، این امر به تحکیم ارتباط کمک می کند.

 

_ در صورتی که امکان صحبت بدون مشاجره برای شما یا همسرتان وجود ندارد و ممکن است صحبت کردن به مشاجرات و مشکلات بیشتری منتهی شود، حتما قبل از هر اقدامی به روان شناس مراجعه کنید و با مشورت وی که به خلقیات شما و همسرتان آگاهی دارد، برای  حل مشکلات خود اقدام کنید.

گردآوری : گروه بک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com