عاشق دوستِ معشوقه سابقم شدم!!
چهارسال پیش به دختری علاقه داشتم و میخواستیم با هم ازدواج کنیم ولی نشد. دوست همان دختر به من ابراز علاقه کرد و من هم الان به او وابسته شده ام. نمیدانم به او پیشنهاد ازدواج بدهم یا نه؟

به دوستِ معشوقه سابقم علاقه مند شده ام

چهار سال پیش با دختری آشنا شده بودم و قصد ازدواج داشتم که نشد و او را دیگر ندیدم. اصلا نمی دانم کجا رفت. بعد از او، دوست همان دختر به من علاقه مند و خیلی وابسته شد. البته من هم به او علاقه دارم اما چون قبلا به دوستش علاقه داشتم، تردید دارم به او پیشنهاد ازدواج بدهم یا نه؟ از اول هم به او گفتم که ما نمی توانیم با هم ازدواج کنیم.

پاسخ کارشناس

برادر گرامی، این که درباره انتخاب همسر با دقت بررسی می کنید، بسیار پسندیده است بنابراین در ادامه مطالبی را برای کمک به شما ذکر می کنم.

بیشتر بدانید : متاهلم و عاشق دوست شوهرم شدم، چه کار کنم؟

ملاک هایتان را برای ازدواج مشخص کنید

همان طور که می دانید انتخاب همسر یکی از مهم ترین انتخاب های هر فرد در دوران زندگی محسوب می شود و به همین دلیل نیازمند تحقیق و بررسی زیادی است و شما نیز برای این که مسیرتان مشخص شود، قبل از هر اقدامی معیارها و ملاک های خود را مشخص و سپس بر اساس آن اقدام به بررسی و تطبیق گزینه های مد نظر خود کنید.

تکلیف خود را با عشق از دست رفته مشخص کنید

به هر حال ازدواج شما با دختر مورد علاقه تان انجام نشده است ولی به نظر می رسد که شما هنوز درگیر آن وابستگی هستید و حتی ممکن است در ناخودآگاه به دنبال فردی شبیه به آن دختر باشید و در هر موردی گزینه های خود را با او مقایسه کنید. بنابراین تا زمانی که شما واقعیت را نپذیرفته اید و از آن عشق عبور نکرده اید، بهتر است به ازدواج با فرد دیگری فکر نکنید چون سایه و فکر آن عشق بر زندگی مشترک شما تاثیر منفی خواهد داشت. توصیه می کنم اول برای رهایی از این وابستگی اقدام کنید و سپس به فکر ازدواج با دختر دیگری باشید.

این پارادوکس را حل کنید

درباره علاقه ای که بین شما و دوست آن دختر ایجاد شده و این که از اول گفته اید نمی توانید با او ازدواج کنید، یک پارادوکس وجود دارد که بهتر است در این خصوص نیز با خودتان تعیین تکلیف کنید زیرا این بلاتکلیفی علاوه بر این که تصمیم گیری شما را دچار مشکل می کند، برای آن دختر نیز قابل ادامه نخواهد بود و احتمالا او هم خواستار روشن شدن وضعیت خود خواهد بود.

موانع ذهنی برای خود ایجاد نکنید

انتخاب همسر یکی از مهم ترین تصمیم های شماست و برای این که بهترین انتخاب را داشته باشید، بهتر است تا جایی که ممکن است ذهن خود را از درگیری های عاطفی رها و با خیال راحت و ذهن آرام تصمیم گیری کنید. هر چقدر که معیارهای شما واقعی تر و بر اساس شرایط موجود تبیین شوند و شما دامنه اطلاعات و بررسی های خود را گسترده تر کنید، احتمال اشتباه کمتر می شود. این که شما از عشق قبلی خود رها نشده اید و وابستگی عاطفی به دوست او پیدا کرده اید، دو نمونه از موانع ذهنی هستند که باید رفع شوند. هر چند که وابستگی شما به آن دختر هم ممکن است بدون بررسی و تطبیق ملاک ها و معیارهای تان برای انتخاب همسر باشد و از طرفی شرایط فعلی خودتان را از نظر این که آیا آمادگی لازم برای ازدواج دارید یا نه را نیز نسنجیده باشید که لازم است به این نکات فکر کنید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com