به همسرم شک دارم، فکر می کنم هر لحظه به من خیانت می کند!!
 پسری 24 ساله هستم که با همسرم در دوران عقد هستیم. من و همسرم علاقه بسیاری به همدیگر داریم ولی من باز هم به او شک دارم و فکر می کنم در حال خیانت به من است. نمی دانم چه کنم؟

 سوال کاربر : پسری 24 ساله ام. حدود یک سال است با دختر خاله ام در عقد هستیم و من با این که می دانم دوستم دارد ولی بازهم به او شک دارم و فکر می کنم شاید هر لحظه به من خیانت کند. لطفا راهنمایی ام کنید؟

بیشتر بدانید : چگونه به همسرم اعتماد کنم؟

پاسخ کارشناس

شک، از آن موضوعاتی است که در زندگی همه انسان ها وجود دارد اما می تواند گاهی حسابی دردسر آفرین شود و زندگی را ویران کند. پس باید بتوانید آن را مدیریت کنید. دو محور اصلی و بسیار مهم در هر رابطه ای به خصوص در زندگی مشترک، اعتماد و احترام است و اگر هر کدام از این دو محور آسیب ببینند، ممکن است رابطه کاملا از بین برود. در حقیقت این دو، خط قرمزهایی هستند که هیچ گاه نباید از آن ها عبور کرد. به محض این که بی اعتمادی در رابطه ای به وجود بیاید، آن رابطه به سمت ویرانی کشیده می شود.

بی اعتمادی، عشق را نابود می کند

این که شما به همسرتان عشق می ورزید و اشاره کرده اید که ایشان هم شما را دوست دارند، بسیار پسندیده است اما فراموش نکنید از لحظه ای که شک و بی اعتمادی در رابطه ای به وجود بیاید، ذره ذره عشق بین زوج رو به زوال می رود و دو طرف از هم دور می شوند چون هیچ گاه عشق با نیت های منفی و بی اعتمادی، نمی تواند همراه باشد. در ادامه به شما مخاطب محترم، راهکارهایی را برای کنار گذاشتن این ترس و نگرانی و سوء ظن که طبیعتاً به خاطر علاقه زیاد شما به همسرتان شکل گرفته است، پیشنهاد می کنیم و امیدواریم که در کنترل این نگرانی به شما کمک کند.

ترس از دست دادن را کنار بگذارید!

در حقیقت در پس رفتارهای کنترل گر و سوء ظن، ترس از دست دادن وجود دارد. این که شما به همسرتان بسیار علاقه مند هستید و ترس از دست دادن او را دارید، در حقیقت باعث ایجاد رفتارهای شکاکانه و سوء ظن به او می شود و این رفتارها او را آزار می دهد و از شما دور می کند. این که شما به توانایی ها و دوست داشتن های خودتان اطمینان ندارید یعنی این که دارای خود ارزشی و اعتماد به نفس کافی نیستید. این که با خود فکر می کنید حتماً آن قدر خواستنی نیستید که طرف مقابل تان با شما بماند، این ها همه باعث سوء ظن و نداشتن اعتماد در شما شده است. خودتان را باور کنید و به خود بگویید آن قدر خوب هستید که طرف مقابل با شما می ماند و عاشق شماست.

مسئول باشید نه مظنون!

زندگی مشترک خود را به سمت تعهد داشتن پیش ببرید و نسبت به همسر خود مسئول باشید. تعهد و مسئولیت یکی از فاکتورهای اصلی ازدواج است. شما در برابر ازدواج، همسرتان و رابطه تان مسئول هستید. سعی کنید به جای بدبینی به همسرتان شناخت کافی از او پیدا کنید و درباره او مثبت نگر باشید. این موضوع هشداری است برای شما. رفتارهای کنترل گر را کنار بگذارید و فراموش نکنید زندگی زناشویی تعهد و مسئولیت است نه ظن و بدبینی. گرفتار این بازی نشوید که اعتماد بین شما از بین خواهد رفت. وقت و زمان خود را صرف اهدای عشق به هم کنید زیرا با  اتهام و بدبینی، چیزی جز نا امنی در زندگی مشترک به وجود نمی آید.

شاید مقصر اصلی خودتان هستید!

اگر از همان ابتدای زندگی مشترک، شروع به کنترل همسرتان کنید و به او مشکوک و بدبین باشید، از ترس این که مبادا او روزی نسبت به شما غیر متعهد شود، در واقع ناخودآگاه او را به سمت غیر متعهد بودن سوق می دهید یعنی آن قدر رفتارها و کنترل هایتان زیاد می شود که همسرتان را از شما دور می کند و ممکن است او به سمت غیر متعهد بودن هم پیش رود. در این شرایط شما دو راه بیشتر ندارید. یکی این که او را از همین ابتدا خوب بشناسید. با توجه به این که وی دخترخاله شماست، این شناخت به آسانی کسب می شود و راه دوم این که آن قدر در رابطه و زندگی مشترک خود عشق و محبت بورزید که همسرتان نتواند به فرد دیگری حتی فکر  کند و کاملا در زندگی با شما از محبت سیراب شود.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : همسرتان در حال خیانت به شما است اگر این نشانه ها را دارد!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دلیل خیانت زن متاهل ایرانی به شوهرش چیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : این دسته از همسران بیشتر خیانت می کنند!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خیانت مردان و زنان متاهل تنها به این دلیل است!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com