بعد از ازدواج سومم، همسران قبلی ام را نمی توانم فراموش کنم!
برای بار سوم ازدواج کرده ام و مشکلم این است که همسرهای قبلی ام را نمی توانم فراموش کنم و مدام جلوی چشمهایم هستند.

سوال کاربر : به تازگی و برای سومین بار ازدواج کردم. مدام زن های قبلی ام در زندگی جدیدم جلوی چشمم می آیند. واقعا دیگر به آن ها علاقه ای ندارم. چه کار کنم از ذهنم پاک شوند?

پاسخ کارشناس
زندگی قبلی شما، بخشی از خاطرات شماست و همان طور که خاطرات دیگر از ذهن تان پاک نمی شود، خاطرات مربوط به ازدواج های قبلی هم پاک نمی شود. خاطرات چه خوب و چه بد، معمولا در ذهن انسان باقی می مانند اما خاطرات تلخ ماندگاری بیشتری دارند چون این خاطرات بیشتر مرور و تکرار می شوند و شما تا مدتی طولانی مدام به آن ها فکر می کنید. اکنون تنها کاری که می توانید انجام دهید، درس گرفتن از تجربه های قبلی است.

مقایسه نکنید

طبیعی است چون برای بار سوم ازدواج کرده اید، همسر فعلی تان را با همسرهای قبلی تان مقایسه می کنید. به طور قطع و با وجود این که دلایل محکمی برای جدایی های قبلی داشته اید اما آن ها نقاط قوتی داشته اند که ممکن است هیچ گاه در فرد دیگری وجود نداشته باشد و طبیعی است که شما مرتب به یاد خاطرات گذشته بیفتید و گاهی رفتارهای بد آن ها را در ذهن تان مرور کنید.

صبور باشید

هر چند انتظار می رود وقتی جای خالی یک نفر در زندگی پر می شود، آن شخص به فراموشی سپرده شود ولی بازهم نمی توان صددرصد انتظار داشت این اتفاق بیفتد. باید صبر کنید تا خاطرات تازه ای با همسر جدید در ذهن شما ایجاد و خاطرات قبلی کم رنگ شود. باید تمام انرژی و زمانتان را صرف ساختن زندگی فعلی تان کنید و از فکر کردن به گذشته بپرهیزید. البته این کار به شرطی امکان پذیر است که نه افسوس گذشته را بخورید و نه این که فرصتی برای فکر کردن به گذشته داشته باشید. اگر از ازدواج فعلی تان رضایت داشته باشید و تلاش کنید زندگی تان را محکم تر از قبل ادامه دهید، انتظار می رود از فکر ازدواج های قبلی دور شوید. به همین دلیل مهم است وقت و انرژی کافی برای رابطه فعلی یعنی همسرتان بگذارید و سعی کنید به نیازهای خود و همسرتان به درستی پاسخ دهید.

هدفمند شوید

افرادی که هدفمند زندگی می کنند، فرصتی برای ماندن در گذشته و نشخوار آن ندارند. یک فرد هدفمند، فردی است که بداند از صبح که بیدار می شود تا شب چه کارهایی باید انجام دهد و چه برنامه هایی برای انجام دارد. اگر فکر می کنید هنوز هدف مشخصی در زندگی ندارید، حتما فرصتی برای این کار در نظر بگیرید و دوباره برنامه ها و اهداف زندگی خود را مرور کنید. آیا مسیری که در پیش دارید صحیح است؟ آیا لازم نیست چیزی را تغییر دهید؟ این تغییر می تواند بسیار جزئی باشد مانند ساعت خواب یا بزرگ تر باشد مانند ارتقای شغل.

بررسی هیجانات سرکوب شده از گذشته

مسائلی را که باعث می شود مرتب زن های قبلی تان جلوی چشم تان بیاید، بررسی کنید. شما درباره مشکلات احتمالی که منجر به جدایی تان شده است، چیزی نگفتید و طبیعتا در قالب پیامک، چنین امکانی وجود ندارد. حتما اتفاقاتی در آن روابط افتاده که منجر به جدایی شده پس بهتر است مشکلات مربوط به روابط قبلی را در حضور روان شناس بیان کنید تا به صورت تخصصی حل شوند. گاهی هیجانات سرکوب شده ای از گذشته باقی مانده که حالا به شکل دیگری سربرآورده است. به طور مثال خشمی که به دلیل رفتارهای همسرتان در گذشته به وجود آمده ولی هیچ گاه حل نشده و به نوعی این خشم درون شما سرکوب شده است. باید به شیوه ای صحیح این خشم از درون شما خارج و به شیوه ای غیر مخرب بیان شود در غیر این صورت تا پایان عمر به شکل افکار و تکانه هایی در ذهن شما باقی خواهد ماند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چرا عشق قدیمی ام را نمیتوانم فراموش کنم؟


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com