شوهرم به من خیانت مالی کرده است!!
 خیانت مالی یکی از مشکلاتی است که همیشه بین زن و شوهر وجود داشته و هست. سوال یکی از کاربران این بوده که چگونه میتواند با خیانت مالی که همسرش به او کرده کنار بیاید. با ما همرا شوید تا جواب روانشناس را به این خانم بدانید

با خیانت مالی شوهرم چه کنم؟

سوال کاربر :
 من معلم هستم و شوهرم کارمند. 17 سال سابقه دارم. از اول حقوقم دست شوهرم بود و هر وقت پول لازم داشتم به من می داد. خانه ای داشتیم که نصف آن مهریه ام بود و به نامم زد. بعدش چون دیسک کمر داشتم، می گفتم یک خانه یک طبقه بخریم که همیشه طفره می رفت. الان فهمیده ام که شش سال قبل، یک خانه و مغازه خریده بدون این که به من بگوید. در جوابم می گوید که من به فکر آینده بچه  هایمان هم هستم و غیر از تو سه بچه دارم. من از دروغ گویی و پنهان کاری اش بسیار رنجیده ام چراکه خیانت مالی کرده است. چه کار کنم؟
 

بیشتر بدانید : 8 اختلافی که زن و شوهرها در مورد پول دارند!


پاسخ کارشناس :
در قدم اول باید دانست که صداقت در زندگی مشترک یکی از اساسی ترین عوامل صمیمیت به شمار می رود و باعث افزایش رضایتمندی زوجین از یکدیگر می شود. معمولا زمانی که بی صداقتی و پنهان کاری در روابط زوج آشکار شود، روابط زوجین دچار آشفتگی و بی اعتمادی می شود و بازسازی آن نیازمند مهارت و گذر زمان است.

احساسات تان قابل درک است

مخاطب عزیز، شرایط روحی که شما هم اکنون تجربه می کنید، قابل درک است. ظاهرا با وجود صداقت و شراکتی که در مسائل مالی طی این سال ها با همسرتان داشته اید، احساس می کنید که از شما سوءاستفاده شده است و در یک رابطه یک طرفه سرمایه گذاری کرده اید! وضعیت خوشایندی نیست و به طور قطع همه ما دوست داریم که در زندگی مشترک از صمیمیت و صداقت شریک زندگی بهره مند باشیم، در غیر این صورت در یک رابطه نابرابر، احساس قربانی شدن خواهیم کرد. برای گذر از این شرایط بهتر است به نکاتی که مطرح می شود، توجه کنید.

آیا شوهرتان متوجه ناراحتی شما شد؟!

بنا بر آن چه در پیام تان مطرح کرده اید، شوهرتان در توجیه رفتار خودش، آن را آینده نگری و دور اندیشی توصیف کرده اما متوجه نشدم آیا احساس ناراحتی شما را هم درک کرد یا نه؟! در واقع شوهرتان مسئولیت پنهان کاری خودش را در این مسئله پذیرفته است یا خیر؟! این که بعد از بروز یک رویداد منفی در زندگی مشترک، زوج نقش خود را در شکل گیری آن بروز بدهد یا تداوم آن مشکل را بپذیرد، نشانه سلامت و بهبود زندگی مشترک است. بنابراین در صورت اظهار پشیمانی وی به هر نحو یعنی کلامی یا غیرکلامی، سعی در بخشش و گذشت از او به خاطر این اتفاق داشته باشید.

نقش خودتان را در این ماجرا بپذیرید

نکته بعدی این است که نقش خودتان در این مسئله را چطور می بینید؟ اطلاع از این مطلب به پیشگیری از وقوع اتفاقات مشابه در آینده کمک خواهد کرد. نقش احتمالی شما در این ماجرا می تواند شامل هر کدام از این موارد باشد: اختلاف نظر شما و شوهرتان در نوع و میزان خرج کرد، نبود توجه درست و کافی به نیازهای شخصی تان، افراط در رفتارهای توجه طلبانه و داشتن شخصیت مهر طلب، بیان نکردن به موقع و درست احساسات منفی و مثبت (ناتوانی در ابراز احساسات یا غر زدن و شکایت مداوم)، شفاف نبودن یا ابهام در بیان خواسته ها و نمایش سازگاری بی مورد با رویدادهای بیرونی برای کاهش آسیب و رنجش.

به پیامدهای مثبت رفتار شوهرتان فکر کنید

شما هم اکنون سه فرزند دارید و باتوجه به سابقه 17 ساله کارمندی تان، به نظر می رسد که در آینده نزدیک باید به فکر ازدواج بچه هایتان باشید.
بنابراین رفتار شش سال پیش شوهرتان در این زمینه، یک پشتوانه مالی خوب محسوب می شود که به زودی ثمراتش را خواهید دید.
از شما می خواهم که در اولین فرصت به پیامدهای مثبت این اتفاق بیندیشید از جمله: اندوخته و سرمایه گذاری نسبتا خوب در شرایط سخت اقتصادی فعلی، داشتن نیت خوب همسرتان به رغم رفتار اشتباه ایشان و ... . گاهی پیدا کردن معنای خوب برای اتفاقات بد می تواند شرایط روحی ما را بازسازی کند.

مهارت ارتباط موثر را یاد بگیرید

با این حال و در پایان توصیه می شود برای حل مشکلات مشابه با یادگیری مهارت ارتباط موثر و رفتار جرئتمندانه و تقویت روابط صمیمانه با همسر برای بهبود زندگی مشترک تلاش کنید.

 

بیشتر بدانید : چگونه با همسر خود راجع به مسائل مالی صحبت کنید؟

بیشتر بدانید : خیانت مالی، جدیدترین مشکل زن و شوهرهای ایرانی!

بیشتر بدانید : 10 توصيه معروفترين مشاوران دنيا براى ارتباط با خانواده همسر؟؟


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com