با شوهر خیانتکارم چه کنم؟
 هنگامی که خیانت از سوی مرد اتفاق می‌ افتد برای واکنش اصولی باید بررسی شود که مرد به آن رابطه خاتمه داده یا همچنان ادامه دارد

با شوهر خیانتکار چه کنیم؟

هنگام مواجه شدن با خیانت همسر باید بدانیم که چه‌ کار کنیم تا بهتر بتوانیم بحران را مدیریت کنیم. مهم‌ ترین مسئله این است که فرد بلافاصله خود را محاکمه نکند و مقصر نداند. تجربه احساس خشم و عصبانیت در چنین حالتی کاملا طبیعی است. لازم است فرد پیش از هر چیز احساسات خود را به رسمیت بشناسد و آن را نادیده نگیرد. در قدم بعدی لازم است فرد از هر گونه اقدام و تصمیم سریع خودداری کند. همواره به خاطر داشته باشید زمانی که تحت تاثیر هیجانات شدید هستید، زمان مناسبی برای واکنش نشان دادن و تصمیم‌ گیری نیست بنابراین کمی به خود زمان دهید. در صورت امکان مدتی از فردی که به شما خیانت کرده است، فاصله بگیرید و در کنار دوستان یا خانواده و کسانی باشید که به آنان اطمینان دارید و می توانید با آن‌ ها صحبت کنید. پس از این که کمی آرام‌ تر شدید با همسرتان صحبت کنید. دلایل خیانتش را جویا شوید و بکوشید تجزیه و تحلیل کنید که چرا چنین اتفاقی رخ داده است. پس از آن می‌ توانید تصمیم بگیرید چقدر این دلایل قابل برطرف شدن است و این که آیا می‌ خواهید به رابطه خود ادامه دهید و او را ببخشید یا خیر؟ به خاطر داشته باشید که هر تصمیمی در این باره می‌ گیرید، می تواند به احساس مورد خیانت واقع شدن منجر شود که در نتیجه احساس ضعیف بودن می کنید بنابراین بسیار حائز اهمیت است که دوباره احساس قدرت و خودمختاری را در خود پرورش دهید.
 

بیشتر بدانید : ده دليل خيانت شوهر به همسر خود!؟

2 توصیه به خانم‌ های مورد خیانت واقع شده

هنگامی که خیانت از سوی مرد اتفاق می‌ افتد، توجه به دو نکته از سوی خانم‌ ها ضروری است.

cheating0.jpg

اگر مرد به آن رابطه خاتمه داده ...

در صورتی که مرد وارد رابطه‌ای شده و از این رابطه خارج شده است، به نظر می‌رسد که تغافل گزینه مناسبی است بدین معنی که خانم از این موضوع عبور و سعی در بازسازی رابطه زوجی خود کند و با تاکید بر نکات قوت خود، همسر و رابطه به ایجاد صمیمیت بیشتر بپردازد زیرا تمرکز بر این موضوع در این مواقع به دامن زدن بر هیجانات منفی صحه می گذارد و رابطه را از مسیر و ریل اصلی خارج می‌کند.

اگر این رابطه همچنان ادامه دارد ...

در صورتی که این رابطه همچنان از سوی مرد ادامه دارد؛ گزینه مناسب، گفت‌ و گو و صحبت درباره این موضوع از سوی خانم با شوهرش است. در این گفت‌ و گو زوج ها به بروز احساسات‌ شان می‌ پردازند و خانم بیان می کند که شروع و ادامه این رابطه چه تاثیرات مخربی روی ایشان دارد. رفتارهایی از قبیل تماس خانم با شخص سوم معمولا ناشی از هیجان‌ زدگی و آشفتگی بالای خانم در این موقعیت است و متاسفانه به متزلزل شدن بیشتر جایگاهش در نظام زناشویی منجر می‌ شود. این موضوع باید در فضای دو نفره و بین زوج ها و همچنین با کمک مشاور خانواده حل شود و تماس با شخص سوم به منزله پذیرفتن وی در رابطه است و اصلا توصیه نمی‌ شود.

طلاق نباید اولین راه‌ حل باشد

هرچند که خیانت اتفاقی تلخ و ناراحت‌ کننده‌ است اما نباید به عنوان اولین راه‌ حل، طلاق را انتخاب کرد. همان‌ طور که گفته شد، بهترین تصمیم در چنین مواقعی مراجعه به یک مشاور متعهد است چون معمولا مردها در این زمینه نصیحت‌ پذیر هستند.



بیشتر بدانید : بعد از خیانت همسرم چگونه او را تحمل کنم؟

بیشتر بدانید : چرا مردان خیانت می کنند؟ 8 کار زنانه که باعث خیانت می شود!!

بیشتر بدانید : این رفتارها به شما می گوید که همسرتان خیانت می کند یا نه !!



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com