همسر بهانه گیر، چگونه با همسر ایرادگیر و بهانه گیر رفتار کنیم؟
زندگی با همسری که همیشه یک چیزی برای ایراد گرفتن پیدا می‌کند سخت است اما راه‌هایی برای مدیریت این مسئله وجود دارد

رموز رفتار با همسر بهانه‌ گیر

شنیدن شکایت و غرولندهای همسر در زندگی ‌مشترک، اتفاق عجیبی نیست اما وقتی مدام تکرار شود، روی اعصاب می رود و به چالشی پردردسر تبدیل خواهد شد. زندگی با همسری که همیشه یک چیزی برای ایراد گرفتن پیدا می‌کند، خیلی سخت و ناراحت ‌کننده است. همیشه بهانه‌جویی ریشه در خلق‌و‌خوی افراد ندارد. خستگی، برآورده نشدن خواسته‌ها، فشارهای عصبی و ... از جمله علل بهانه‌جویی افراد است. با این حال، شما باید به‌ دلیل سلامت روحی و هیجانی‌تان، راه‌هایی برای غلبه بر چنین شرایطی پیدا کنید.
 

بیشتر بدانید : زندگی با یک زن غرغرو

واکنش‌هایتان را هوشمندانه انتخاب کنید

معمول‌ترین واکنش به انتقاد و بهانه‌جویی همسر، دعوا و جروبحث است.این انتخاب باعث می‌شود شرایط ناخوشایند ایرادگیری‌ها و نگرش‌های منفی تداوم پیدا کند و وارد حاشیه‌های بی‌خود هم بشوید. به هر حال چنین واکنش‌هایی فقط باعث تشدید تنش و ادامه پیدا کردن آن بین شما و همسرتان خواهد شد. بهترین راه این است که هیچ واکنشی نشان ندهید یعنی ظاهرا به همسرتان گوش بدهید اما همزمان خونسردی خود را حفظ کنید و نقد و ایرادجویی او را بررسی نکنید. البته منظور این نیست که کاملا ساکت بمانید و احتمالا خشم همسرتان را برانگیخته کنید.
 

درباره انتقادها، بی‌طرفانه فکر کنید

اول ببینید نقدی که بر شما وارد شده اصلا درست است یا نه، بهانه است یا حرف حساب؟ با خودتان روراست باشید و شرایط را ارزیابی کنید. از خودتان بپرسید آیا ممکن است خود شما مقصر بوده باشید که همسرتان را آزرده کرده اید یا این احساس را به او القا کرده باشید؟
 

همسر بهانه گیر، چگونه با همسر ایرادگیر و بهانه گیر رفتار کنیم؟
همسر بهانه گیر، چگونه با همسر ایرادگیر و بهانه گیر رفتار کنیم؟

مُسکن آرام ‌بخش زندگی ‌تان باشید

بهانه‌جویی ‌های همسرتان ریشه‌ها و عواملی  دارد. ریشه‌هایی که شاید به دلایلی چون خجالت کشیدن، صلاح ندانستن، سرزنش و ... حاضر نیست به شما بگوید. در چنین مواقعی پایگاه امنیت همسرتان باشید و او را به آرامش دعوت کنید. به حریم شخصی همسرتان احترام بگذارید و هرگز کنکاش و تجسس نکنید. نقش آرام ‌بخش بودن خود را به خوبی ایفا کنید و با ایجاد محیطی آرام و سکوت‌های نشان از رضایت، فضایی را برای تفکر و کنار آمدن همسرتان با خودش، فراهم آورید.
 

آرامش بعد از توفان را دریابید

آرامش بعد از توفان، فرصت مناسبی است که با همسرتان راجع به بهانه‌های حل نشده و دیدگاه‌های منفی او صحبت کنید. گاهی بهانه‌های حل نشده، تبدیل به یک عادت می‌شوند و به مرور زمان منجر به اختلاف؛ می‌دانید چرا؟ وقتی همسر شما از زشتی رفتارهای خود مطلع نشود هرگز برای رفع یا اصلاح آن تلاش نخواهد کرد و همچنان کار اشتباه خود را ادامه خواهد داد. پس بهتر است به همسرتان بگویید از کدام یک از رفتارهایش خوش‌تان نمی‌آید و متنفر هستید و دوست ندارید کدام رفتارش را ادامه دهد! مثلا، اگر فردی به بهداشت یا آراستگی چهره خود اهمیت چندانی ندهد، قطعا در زمینه رابطه لمسی عاطفی با همسرش  دچار مشکل خواهد شد. ممکن است چنین همسری برای دوری از این وضعیت ناخوشایند، دست به بهانه‌جویی بزند و رفتارهای ناخوشایند نشان دهد. شما می‌توانید با بیان خواسته‌ها و انتظارات، انتقادهای به جا و محترمانه، به راحتی سد راه بسیاری از بهانه جویی های همسرتان شوید.

هرگز مقابله به مثل نکنید

یکی از بارزترین پیامدهای زندگی با همسر ایرادگیر را می‌توان ایجاد وسواس خفیف یا گاهی شدید در طرف مقابل برشمرد. افرادی که در رابطه با همسر ایرادگیر و منفی نگر هستند، به مرور زمان اعتماد به نفس و روحیه انسانی خود را از دست می‌دهند چرا که همواره از دست همسران خود عصبانی و خشمگین هستند و آن احساسات را به دلیل برخی ملاحظات بروز نمی‌دهند یا کمتر ابراز می کنند . با این حال و در این شرایط هرگز مقابله ‌به‌ مثل نکنید چرا که این کار، وضعیت را وخیم‌تر می‌کند. در آخر باید از یک روان شناس برای حل این مشکل و رسیدن به آرامش کمک بگیرید.


بیشتر بدانید : 5 اشتباه بزرگ در رابطه با همسر که زندگی تان را نابود می کند!!

بیشتر بدانید : آزار دهنده‌ترین رفتارهای زنانه که مردان را فراری می دهد!!

بیشتر بدانید : این زنان مردان را از خود دور می کنند!!!!!!!!!!



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khorasannews.com