کودکم به خانواده شوهرم وابسته است، چگونه این وابستگی را از بین ببرم؟
پسر 4 ساله ام علی رغم میل باطنی من به خانواده همسرم بسیار وابسته شده و به دلایل اخلاقی میخواهم این وابستگی را از بین ببرم.

سوال کاربر

پسری 4 ساله دارم که علارغم میل باطنی بنده به خانواده همسرم وابسته شده و چون آن ها از لحاظ رفتاری بسیار دروغگو و بدبینند تمایلی به ایجاد علاقه بین فرزندم و آن ها ندارم.

 

پاسخ کارشناس

فرزند 4 ساله شما به قضاوت ها یا مسائل پیچیده میان افراد توجهی ندارد بلکه از نظر عاطفی و اجتماعی به حمایت شما همسرتان و خانواده های هر دوی شما نیاز دارد. برای پیشگیری از رفتارهای غیراخلاقی یا نامناسب بهترین راه صمیمیت و اعتماد متقابل میان شما و فرزندتان است. شما با احترام به دیگران می توانید ارزش درستکاری، مهربانی و راست گویی را در کودک نهادینه کنید و این در رفتارهای روزمره، تلقین ارزش ها از طریق فضای اجتماعی درون خانه و نوع ارتباط شما با فرزندتان ایجاد خواهد شد.

برای صرف وقت معنادار با فرزندتان برنامه داشته باشید، زندگی او را بدون ترس از عوامل دیگر، می توانید سرشار از گفتگوهای مادر/ پدر-فرزندی، بازدید از موزه، گردشی کوتاه، داستان خوانی، بازی و نقاشی کنید. به یاد داشته باشید هرگز نسبت به بزرگان دو خانواده بی حرمتی نکنید حتی اگر رفتارهای آن ها مورد پسند شما نباشند. به کودک خود بیاموزید که احترام آدم ها لازم ولی نقد رفتارهایشان شدنی است.



بیشتر بدانید : شوهر وابسته به مادر، چگونه با این مرد کنار بیاییم؟




گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : niniban.com