تربیت بچه حرف شنو با 5 راه ساده!
 «فرزندم به من گوش نمی‌دهد»، چقدر این جمله به نظر شما آشناست؟ من فکر می‌ کنم بسیاری از مادرها به این سوال پاسخ مثبت می‌ دهند. امروز چند پیشنهاد به مادرها درباره راه‌ های بهبود ارتباطات مادر و کودک را بررسی می‌ کنیم

5 پیشنهاد برای وقتی بچه‌ ها به حرف‌ تان گوش نمی‌ دهند

ارتباط مادرها و کودکان اغلب یک چالش است. داشتن یک مکالمه با کیفیت با بچه‌ها بسیار مشکل است. غالباً احساس می‌شود بچه‌ها فقط توجه نمی‌کنند و ریشه این مشکل صرفاً بی تأثیر بودن ارتباط والدین و کودک است، اما خبرهای خوبی هم هست. این مشکل به راحتی قابل حل است. فقط کافی است مهارت برقراری ارتباط خوب والدین و کودک را فرابگیریم تا بتوانیم با کودک خود بهتر ارتباط برقرار کنیم. امروز چند پیشنهاد به مادرها درباره راه‌های بهبود ارتباطات مادر و کودک را بررسی می‌کنیم.
 

بیشتر بدانید : تربیت کودک حرف شنو با چند ترفند ساده

تماس چشمی برقرار کنید

در هنگام صحبت کردن با کودک خود دستش را بگیرید، تا توجه‌ اش حفظ شود. در چشمان او خیره شوید، با او تماس چشمی برقرار کنید و به او کمک کنید تا روی آن‌چه شما می‌ گویید، تمرکز کند. شما از تفاوتی که این حرکت کوچک ایجاد می‌ کند شگفت‌ زده خواهید شد. این به شما کمک می‌کند، مهارت‌ های ارتباطی خود و کودک‌تان را از همان ابتدا بهبود ببخشید.

به او احترام بگذارید

اگر فکر می‌ کنید که کودک شما معنی توجه و احترام را نمی‌داند، سخت در اشتباهید. برای این‌که فرزندتان به حرف شما گوش کند باید با او با احترام صحبت کنید. این کار باعث می‌شود که به حرف شما گوش کند.

مثبت باشید و او را سرزنش نکنید

سرزنش کردن و مقصر دانستن فرزندتان به صورت مکرر باعث می‌ شود از شما فاصله بگیرد و به حرف شما گوش نکند. سعی کنید با فرزند خود با افعال مثبت صحبت کنید و از به کار بردن افعال منفی بپرهیزید.

تربیت بچه حرف شنو با 5 راه ساده!
تربیت بچه حرف شنو با 5 راه ساده!


بگذارید احساسات و عقاید خود را بیان کند

با کودکان خود مثل یک روبات برخورد نکنید. بگذارید با شما صحبت کنند و نظرات و احساسات خودشان را راجع به هر موضوعی بیان کنند. این تعامل به شما کمک خواهد کرد که به حرف شما گوش کنند.

زبان بدن خود را بشناسید

تاثیر زبان بدن در صحبت با بچه‌ها بی‌نظیر است. با حالت تهدید با آن‌ها صحبت نکنید. این حرکت شما باعث می‌شود آن‌ها حالت دفاعی به خود بگیرند. سعی کنید صمیمیت را در رفتار خود نشان دهید.



بیشتر بدانید : مادر همسرم از بچه هایم برای جاسوسی استفاده می کند!!

بیشتر بدانید : 10 راه برای حرف شنو کردن کودکان




گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com