4 ترفند ساده برای تربیت کودک غیرخجالتی!
 یکی از دغدغه‌ های هر مادری، تربیت کودک است. در این مطلب چند راهکار برای خجالتی نبودن فرزندان‌ را بررسی خواهیم کرد

تربیت فرزند غیرخجالتی با ترفندهای مادرانه

 این که چگونه کودکی داشته باشیم که در محیطی جز خانواده، اعتماد به نفس صحبت کردن و احیای حق خود را داشته باشد یا به اصطلاحی ساده‌ تر خجالتی نباشد، ترفندهایی دارد که راهنمای مادرها در راه رسیدن به این هدف خواهد بود. هر کودکی بالاخره وارد اجتماع خواهد شد و پیش‌ نیاز موفق بودن در جامعه داشتن برخورد درست و خجالتی نبودن است. چه بهتر ما به عنوان مادری که ساعت‌ های زیادی از روز را در کنار فرزندمان سپری می‌ کنیم، این اصول را از کودکی به فرزندان خود بیاموزیم. در این مطلب چند راهکار برای خجالتی نبودن فرزندان‌ را بررسی خواهیم کرد.
 

بیشتر بدانید : با کودک خجالتی چگونه برخورد کنیم؟

جدی‌ گرفتن ارتباط‌ های غیرکلامی

اجتماعی بودن فقط داشتن ارتباط کلامی نیست. شاید برای این که کودک شما خجالتی بودن را کنار بگذارد ابتدا باید روی زبان بدن او کار کنید. مهارت‌های اجتماعی غیرکلامی، مانند تکان دادن دست و لبخند زدن از آن کارهایی است که می‌توانید برای شروع به کودک خود بیاموزید.
 

دادن مسئولیت به کودک خجالتی

برای فرزند خود نقش خاصی در منزل تعریف کنید. از او بخواهید مسئول کاری باشد و درباره آن به شما توضیح دهد. مثلا مسئول تمیز کردن اتاقش، درست کردن یک نوشیدنی، دستمال کشیدن میز تلویزیون و ... . و یا حتی می‌توانید به معلم‌اش در زمان شروع کلاس‌های مدرسه بگویید کودک‌تان را در فعالیت‌های خاص شرکت دهد و برای او نقش تعیین کند. مانند مسئول بهداشت یا مبصر کلاس یا حتی می‌تواند مسئول اعلام نمرات باشد. نکته‌ای که در این‌جا مهم است نقش‌پذیری کودک شما و ارتباط و تعامل با افراد است.
 

4 ترفند ساده برای تربیت کودک غیرخجالتی!
4 ترفند ساده برای تربیت کودک غیرخجالتی!

صبور بودن در مقابل کودک خجالتی

چه کسی هنگام ورود به اتاقی پر از آدم عصبی نشده است؟ بهتر است به نگرانی‌های کودک خود گوش دهید و سپس با تعریف خاطراتی مشابه از دوران کودکی خود مانند  «من هم در روز اول مدرسه عصبی می‌شدم» یا «محیط‌های شلوغ من را در کودکی می‌ترساند» به او احساس تایید شدن بدهید. این را یادتان نرود قرار نیست کودک شما   یک‌باره تغییر کند و به یک بچه اجتماعی تبدیل  شود برای این کار شما باید صبور باشید و تغییرات را کم‌کم در او ایجاد کنید.
 

انتخاب دوست مناسب برای کودک خجالتی

نقش دوست در زندگی کودک خیلی مهم است. در حقیقت کودکان خود را به دوستان و اطرافیان خود شبیه می‌کنند. پس اگر می‌خواهید کودک‌تان خجالت را کنار بگذارد دوستانش را باید جوری انتخاب کنید که خجالتی نباشند. همچنین می‌توانید در مدرسه از معلمش بخواهید او را   کنار دانش‌آموزان اجتماعی‌ تر بنشاند.




بیشتر بدانید : روشهایی برای كمك به كودكان كمرو

بیشتر بدانید : چگونه یک کودک شیرین زبان داشته باشیم؟ 

بیشتر بدانید : گفتن این جمله ها روی فرزندتان تاثیر منفی می گذارد، مراقب باشید!!




گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khorasannews.com