جدا کردن اتاق خواب کودک با 4 توصیه کاربردی
 یکی از مشکلات بیشتر مادرها در مسیر تربیت فرزند، جدا کردن محل خواب کودک است. معمولا کودکان به دلیل وابستگی عاطفی که به مادر دارند و همچنین ترس از تنهایی در برابر جدا شدن محل خواب‌شان مقاومت نشان می‌دهند. در ادامه به شما چند روش را برای راحت‌تر جدا کردن کودک از خود در زمان خواب خواهیم گفت

4 توصیه به مادران برای جدا کردن محل‌ خواب کودکان

آهسته و پیوسته

برای جدا کردن کودک از خود لازم نیست یک باره این کار را انجام دهید. چند شب را در اتاقش کنارش بخوابید و بعد از مدتی کم کم از او جدا شوید  و بگذارید آهسته به این موضوع عادت کند. بهتر است تا چند ماه اول هر شب به او سر بزنید و از کیفیت خوابش مطمئن شوید.

بیشتر بدانید : جدا کردن اتاق خواب کودک، چه سنی برای این کار بهتر است؟

تعیین برنامه‌ خواب 

تا به حال برای یک سفر برنامه‌ ریزی کرده‌اید؟ لازم است برای خواب کودک خود هم به همان روش برنامه ریزی کنید. داشتن یک برنامه منظم باعث می‌ شود او راحت‌تر از شما جدا شود. برای مثال ابتدا کودک شما لباس خواب بپوشد، دست شویی برود، مسواک بزند و داستان شب را گوش دهد و سپس بخوابد. حتما در آخرین لحظات این برنامه باید وجود شما را در کنار خودش حس کند.

جدا کردن اتاق خواب کودک با 4 توصیه کاربردی
جدا کردن اتاق خواب کودک با 4 توصیه کاربردی

مشخص‌ کردن زمان‌ خواب 

زمان‌ خواب باید سر یک ساعت مقرر تعیین شود و شما کودک خود را سر آن ساعت به اتاق ببرید. داشتن ساعت مشخص به بهتر خوابیدن کودک کمک می‌کند و باعث می‌شود راحت‌تر و با آرامش بیشتری به خواب برود.

دادن احساس شادی‌ و‌ امنیت به کودک 

باید به کودک خود احساس امنیت دهید. برای ایجاد این حس قبل از خواب کنار او بخوابید، او را بغل کنید و به او اطمینان بدهید که تنها خوابیدن به او آسیبی نمی‌رساند و شما همیشه حواس‌تان به او هست. بهتر است قبل از خواب برای او داستان‌ های شادی‌ بخش بخوانید و از ورودش به دنیای بزرگ سالی بگویید. حتی می‌ توانید داستان‌ های قبل از خواب را با توجه به نیاز کودک خود انتخاب کنید. مهم این است فضای این داستان‌ ها شاد و پر از حس امنیت باشد.



بیشتر بدانید : جدا کردن اتاق کودک از والدین و چند نکته مهم

بیشتر بدانید : دختر 8 ساله ام تنها نمی خوابد، چگونه اتاق خواب او را جدا کنم؟

بیشتر بدانید : راهنمایی های جو فراست برای جدا کردن اتاق کودک



گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com