7 توصیه کاربردی برای رفتار درست با کودک نوپا
بیشتر مادران فکر می‌کنند برای تربیت کودک خود فقط دادن عشق به آن‌ها کافی است، اما قطعا تربیت کودک به محبت کردن ختم نمی‌شود. در ادامه به بررسی نحوه برخورد با کودک نوپا خواهیم پرداخت

7 توصیه برای داشتن رفتار اصولی با کودک نوپا

بیشتر مادران فکر می‌کنند برای تربیت کودک خود فقط دادن عشق به آن‌ها کافی است و همین ‌که با کودک با محبت برخورد کنیم، یعنی تمام الزامات تربیتی را رعایت کردیم. اما قطعا تربیت کودک به محبت کردن ختم نمی‌شود. در ادامه به بررسی نحوه برخورد با کودک نوپا خواهیم پرداخت.
 

بیشتر بدانید : 9 برخورد غلط در رفتار با کودک نوپا را بشناسید

تشویق بابت کارهای خوب

به مواقعی که فرزندان تان کارهای خوب انجام می دهند توجه و آن‌ها را با دادن حتی یک جایزه کوچک تشویق کنید.

پرت ‌کردن حواس‌ کودک در زمان انجام کار اشتباه

بهتر است حواس کودکان نوپا را که سعی در انجام کارهای بد دارند، پرت کنید و آن‌ها را به انجام دادن کارهای درست هدایت کنید.

در برابر لجبازی‌ هایشان، نه بگویید

معمولا کودکان در این سن و سال بسیار لجباز هستند و عادت دارند با گریه و جیغ خواسته‌های خود را از والدین طلب کنند. حواس‌تان باشد در مقابل هر خواسته‌ای از کودک‌تان کوتاه نیایید و به او نه بگویید.

7 توصیه برای داشتن رفتار اصولی با کودک نوپا
7 توصیه برای داشتن رفتار اصولی با کودک نوپا

الگو باشید

کودکان نوپا همیشه نمی‌دانند کاری که انجام می‌دهند اشتباه است. این شما هستید که باید روش صحیح تعامل با دنیای اطراف‌شان را به آن‌ها نشان دهید. برای مثال به آن‌ها بیاموزید که چگونه با حیوانات مهربان باشند و به طبیعت آسیب نرسانند.

پیامد کارهایش را به او توضیح دهید

معرفی پیامدها به عنوان یک دستورالعمل برای نظم بسیار مهم است. با آرامش و قاطعیت عواقب کارهای نادرست را برای کودک خود توضیح دهید و مطمئن شوید که کودک‌تان آن‌ها را به روشنی درک کرده است. یادتان نرود باید این عواقب متناسب با سن او باشد.

آرام و تحت کنترل باشید

آیا توجه کرده‌اید که وقتی  غمگین و ناراحت هستید، کودک شما همان رفتار شما را تقلید می‌کند و ناراحت و کم‌حرف می‌شود؟ شما اولین معلم فرزندتان هستید. سعی کنید حتی در مواقعی که بسیار خشمگین و عصبانی هستید. خودتان را کنترل کنید تا استرس  شما  به فرزندتان منتقل نشود.

گاهی رفتارهای بد را نادیده بگیرید

همیشه لازم نیست سخت‌گیر باشید. بسته به شرایط حتی می‌توان از اشتباه‌های جزئی نیز چشم پوشی کرد. شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزهایی را می‌توانید نادیده بگیرید.



بیشتر بدانید : چگونه خانه برای کودک نوپا ایمن کنیم؟

بیشتر بدانید : چگونه کودک نوپا خود را سرگرم کند؟

بیشتر بدانید : 6 بازی برای کودک نوپا از 12 تا 15 ماهگی




 گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com