اگر در روزهای عادی از صابونهای معمولی و یا حتی صابونهای آرایشی جهت شستشوی پوست استفاده می کردید بهتر است در این روزها از...
وقتی آلودگی هوا بر روی ریه،  مغز، چشم و حتی خون ما اینگونه اثرات سو می گذارد قطعا بر روی پوست اثرات مخربتری خواهد داشت که با رعایت یکسری نکات نه چندان سخت میتوان این اثرات را تا حدودی جبران کرد :
 
اول اینکه : چون تغذیه موثرترین راه برای جذب مواد لازم جهت شادابی و سلامت پوست است پس بهتر است در این روزهای آلوده، از لبنیات به خصوص شیر و میوه های حاوی ویتامین C  از قبیل لیمو و پرتقال بیشتر مصرف کنید مخصوصا اگر از منزل هم خارج می شوید .
شربت آبلیمو نیز برای این روزها توصیه می شود.
 
دوم اینکه : اگر در روزهای عادی از صابونهای معمولی و یا حتی صابونهای آرایشی جهت  شستشوی پوست استفاده می کردید بهتر است در این روزها از شوینده های مایع مخصوص پوست که به شکل کرم یا ژل در داروخانه ها یافت می شوند و نوع کرم شستشوی عمیق آن خود حالت پاکسازی کامل را دارد تهیه کرده و پوستتان را حداقل دو بار با آن بشویید به طوری که به حالت ماساژ چند لحظه هم روی صورت نگه داشته و ماساژ دهید تا آلاینده ها کاملا از روی پوست پاک شوند .
 
سوم اینکه : پس از اطمینان از شستشوی کامل صورت یا از بخور بابونه و یا به جای آن از شلغم که خود خاصیت پاک کننده و ضد عفونی کنندگی قوی دارد استفاده کرده،  آن را نصف کنید و چند خط با چاقو روی آن بیندازید و آرام آرام روی پوستتان بمالید . در نظر داشته باشید که ممکن است پوستتان کمی بسوزد که طبیعی است .
 
چهارم اینکه : سعی کنید حتی المقدور از لوازم آرایش استفاده نکنید و یک ضد آفتاب خوب به پوستتان زده و آن را مرتبا بخصوص در بیرون منزل تجدید کنید . اگر هم نمی توانید و می خواهید حتما  آرایش کنید ابتدا از یک مرطوب کننده ی خوب و سپس ضد آفتاب رنگی استفاده کنید و روی آن هم کمی کرم پودر یا پنکیک بزنید که باز هم توصیه می شود روی ضد آفتاب رنگی ترجیحا چیزی استفاده نشود بهتر است. 
 
پنجم اینکه : استفاده از ماسکهای میوه مثل ماسک خیار که روی پوست به حالت لایه ای نازک می نشیند و به راحتی  قبل از شستشو برداشته می شود استفاده کرده و پس از برداشتن آن از روی پوست صورت را با آب سرد و خنک بشویید.
 
 
 
با این مراقبتها تا آمدن بارانی زیبا و هوایی مطبوع هوای پوستتان را داشته باشید.
 
 با ارسال سوالات آرایشی و پیرایشی خود ما را در جهت بهبود ارائه ی خدمات یاری کنید.
با تشکر مشاور زیبایی شما : زهرا پهلوان زاده
 
مطالب داغ پیشنهادی :
تاثیر گوجه فرنگی بر زیبایی پوست + ماسک ویژه ی آن!
تاثیر آب کرفس در زیبایی پوست و مو!!
تاثیر هویج در زیبایی پوست !
ترمیم و رفع افتادگی پوست با ماسک اوسرین!!