وقتی كه پشت میز كار غذا می خورید حواستان به غذایی كه در دهان می گذارید باشد و اجازه ندهید كه به خاطر اینكه حواستان معطوف یك ایمیل و یا یك مورد كاری است بیش از حد غذا بخورید.
روزانه افرادی هستند که ممکن است مجبور به غذا خوردن پشت میز باشند زیرا رها کردن کار برای چند دقیقه هم می تواند برای آن ها خظرناک باشد. 

این افراد اگر نکات ایمنی و سلامتی را رعایت نکنند پس از مدتی به بیماری های مختلف دچار خواهند شد که جبران کردن آن ها بسیار سخت است. در ادامه مواردی مهمی را برای شما اورده ایم که باید هنگام غذا خوردن پشت میز رعایت کنید: 

بیشتر بدانید : کارمندان بخوانند!! چند نکته مهم که هر کارمندی باید بداند!v

1 - در هنگام غذا خوردن چشمتان به ظرف غذا و غذایی كه می خورید باشد و وقتی كه پشت میز كار غذا می خورید حواستان به غذایی كه در دهان می گذارید باشد و اجازه ندهید كه به خاطر اینكه حواستان معطوف یك ایمیل و یا یك مورد كاری است بیش از حد غذا بخورید. برای غذای ناهار باید یك وعده غذایی با حجم متعادل را مصرف نمایید ولی نه در حدی كه احساس سیری بیش از حد و رخوت بعد از صرف غذا را داشته باشید. 
 
2 - ناهارتان را خودتان از منزل بیاورید و از غذاهای پركالری و فست فود اجتناب كنید. درواقع ناهار فرصت خوبی است برای اینكه غذاهای سالم بخورید لذا با خود غذاهای سالم و سبك و سالاد مثل سالاد مرغ و سبزیجات و آجیل و... بیاورید. اگر با خود غذاهای سالم حاوی سبزیجات را بیاورید مواد مغذی مهم از جمله پروتئین و فیبر را دریافت می نمایید. 
 
3 - از مصرف ناهارهای گران قیمت و پرحجم و پركالری و پرچرب كه مواد مغذی چندانی هم ندارند پرهیز نمایید. برای حفظ ایمنی غذا از ظروف مخصوص غذا كه غذا را خنك نگه می دارند برای حمل غذا استفاده كنید و سپس آن را به یخچال موجود در محل كارتان منتقل نمایید و اجازه ندهید منتقل كردن غذایتان به یخچال بیش از ۲ ساعت به طول انجامد. 
 
4 - هر زمان كه فرصت داشتید به قدم زدن و پیاده روی بپردازید. ما به طور ژنتیكی برای حركت خلق شده ایم نه سكون، بنابراین صرف غذا پشت میز كار در جایی كه روز طولانی ای را بدین منوال در پیش رو دارید ایده خوبی نیست. اگر مجبور هستید كه پشت میزتان غذایتان را صرف كنید به دنبال راهكارهایی برای حركت در بقیه اوقات روزتان باشید. 
 
5 - میز كار خود را تمیز و ضدعفونی كنید. روزی یك بار تمیز كردن میز كارتان با مواد ضدعفونی كننده كافی است. پاك كردن میز تنها با دستمال كاغذی فایده چندانی ندارد و در از بین بردن آلودگی ها موثر نیست. از تمیز بودن تلفن و كامپیوتر و موس و صفحه كلیدتان اطمینان حاصل كنید و از لمس كردن آنها در هنگام صرف غذا اجتناب كنید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : mashreghnews.ir



مطالب پیشنهادی :
10 میان وعده سالم برای کارمندان
کارمندان بخوانند
5 ماده غذایی سودمند برای کارمندان
8 عامل چاقی کارمندان
نکاتی مهم برای سلامتی کارمندان