با به کار گیری 5 روشی که در زیر برایتان بیان کرده ایم می توانید بر استرس های خود غلبه کرده و از همین الان زندگی تازه ای را آغاز کنید.
ارتباطات روزانه و درگیری با انواع مکالمات تلفنی و دریافت پی در پی ایمیل ها و به دنبال آن هزینه ها ی سنگین و سر و صداهای محیط کاری و هزاران مشکل دیگر از دردسرهای تمامی افراد بوده که زندگی آنها را با این روند به صورتی کاملا روتین وار و تکراری دنبال می کند و در نهایت باعث ایجاد استرس در محیط کاری افراد می شود .
این تنها مشکل ما نمی باشد ،آمریکایی شمالی هم گزارشاتی مبنی بر وجود سطوح بالایی از استرس در محیط کاری را اظهار داشته است و عوارض آن بر سلامتی را بیان کرده است.

مطالعات نشان می دهد استرس در محیط کاری می تواند باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دفاعی بدن گشته و سطح هورمون کورتیزول را در بدن افزایش داده و  باعث التهاب زیاد گردیده و شما را مستعد ابتلا به بیماری های حاد گرداند.

در این روزگار مدرن این مشکل ،تنها محدود به تاثیرات در سلامت شخصی افراد نمی باشد و در اقتصاد جهانی هم باعث از بین رفتن میلیاردها دلار از سوی کارکنان و صدمات ناشی از آن شده است و به همین دلیل امروزه تمامی مدیران به دنبال بهره گیری کارمندان خود از بهترین روش ها برای جلوگیری از استرس هایشان در محیط کاری و انجام وظایف به درستی از سوی آنها می باشند.

اکنون زمان آن رسیده که خبرهای خوشی را به شما برسانیم و آن اینکه از لحاظ علمی ثابت شده است که با ایجاد برخی تغییرات در زندگی روزمره اتان و با به کار گیری 5 روشی که در زیر برایتان بیان کرده ایم می توانید بر استرس های خود غلبه کرده و از همین الان زندگی تازه ای را آغاز کنید.

تمرین مدیتیشن به مدت 20 دقیقه :
مدیتیشن ورزش پاکسازی ذهن از افکار منفی وتمرکز بر تنفس می باشد. تحقیقات نشان می دهد که کارمندان یک مدرسه برای کمک به مشکلات دانش آموزان در کاهش استرس هایشان به آنها ،تمرین مدیتیشن را به مدت 20دقیقه و دومرتبه در روز پیشنهاد کرده اند.

 

توقف بر انجام چند کار متفاوت :
نه تنها انجام دادن چند کار متفاوت در طول روز بسیار خسته کننده می باشد بلکه حتی یکی از این کارها هم در پایان به خوبی به سرانجام نخواهد رسید و تکمیل نخواهد شد. پردازشگر مغز هم با انجام کارهای فشرده و چند کار متفاوت و همزمان با هم در طول روز مغایرت دارد و در تخریب و آسیب رسانی به حافظه دراز مدت هم تاثیر می گذارد. در نهایت باید انجام کارهای گوناگون در طول روز را کنار گذاشته و تنها به یک شغل و انجام درست آن تکیه کنیم.
 


غلبه بر افکار درهم و برهم :
افکار درهم و برهم سطح هورمون کورتیزول که هورمون استرس در بدن می باشد را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد حتی یک میز شلوغ و کثیف هم می تواند باعث ایجاد استرس گشته و به همین دلیل باید از افکار مختلف دوری کرده و بدانید که افکار متراکم هم به مانند یک میز شلوغ و کثیف در ایجاد استرس تاثیرگذار می باشد. 


 
در حالت ایستاده با تلفن صحبت کردن :
نشستن پشت میز برای مدتی طولانی در طول روز می تواند باعث ایجاد درد در شانه و بازو و سفت شدن عضلات و اختلال درتنفس  گردد. به همین دلیل حتی دقایقی بلند شدن از پشت میز به هنگام صحبت با تلفن می تواند یک راهکار بسیار مناسب برای افزایش جریان خون به نقاط مختلف بدن و یک بهانه برای دور شدن از میز کار و مانیتور و ....باشد.


 
اختصاص دادن دقایقی به خود در روز :
در هر یک یا دو ساعت از روز باید 5 تا 10 دقیقه را به خودتان اختصاص دهید و مثلا در محل کار سری به آشپزخانه و همکاران آن قسمت بزنید و یا به میز کار همکاران بروید و به وبلاگ های خنده دار سری بزنید و مغز را برای دقایقی از کار دور کنید.استراحت دادن منظم به مغز باعث راه اندازی مجدد آن به درستی برای انجام فعالیت های باقی مانده خواهد شد.
 



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
4 دلیل خوب برای خوردن سیب زمینی سرخ کرده
این غذاها را با هم نخورید
این مواد غذایی را 8 شب به بعد نخورید
4 خوراکی که عمرتان را کم می کنند
بهترین و بدترین غذاها به هنگام مریض شدن!!!