7 فایده نمک دریایی برای عروس خانمها
برای کسانی که به زودی عروس می شوند و می خواهند برای روز عروسی شان پوست و دندان هایی زیبا داشته باشند، یکی از بهترین پیشنهادها استفاده از نمک دریایی است

 کاربردهای جالب نمک دریایی برای عروس خانم ها، زیبایی پوست تا سفید کردن دندان

نمک دریایی یک ماده‌ی اولیه‌ی ضروری برای رژیم زیبایی بسیاری از عروس‌هاست. برای آن‌هایی که در مورد این محصول فوق العاده‌ی طبیعی زیاد نمی‌دانند، تفاوت نمک دریایی و نمک عادی در این است که دومی از آزمایشگاهی است و با پروسه‌های مختلف به دست آمده است. از طرف دیگر نمک دریایی تنها از تبخیر آب دریا به وجود آمده و از چندین ماده‌ی معدنی مثل سدیم، کلسیم، منیزیم و پتاسیم تشکیل شده است. این نمک به صورت طبیعی و بی نظیری زیبایی عروس را تضمین می‌کند.
بنابراین برای آن کسانی که به زودی عروس می‌شوند و می‌خواهند با کمک این ماده‌ی جادویی قبل از عروسیشان عالی و جذاب به نظر برسند، جواب این جاست. لطفاً ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا دلایل و نحوه‌ی اضافه کردن این نمک دریایی به رژیم غذایی خود را بفهمید.
 

بیشتر بدانید : نمک دریایی بخوریم یا نمک صنعتی؟ کدام یک بهتر اند؟

از نمک دریایی برای ماساژ استفاده کنید

حالت نمک دریایی به طور طبیعی در خود شاداب کننده‌ی پوست و دیگر مواد معدنی دارد، بنابراین پوست شما را نرم‌تر می‌کند. پس به جای امتحان یک محصول شاداب کننده‌ی پوستِ جدید آن هم چند روز قبل از عروسی خود، به سراغ این ماده‌ی موثر و خانگی بروید. ترکیب یک چهارم فنجان نمک دریایی و نصف فنجان روغن زیتون مناسب است. آن را به آرامی بر روی دست‌ها، پاها و صورت بمالید تا با روشی طبیعی پوستی زنده داشته باشید.
 

از نمک دریایی به عنوان پاک کننده‌ی صورت عمل می‌کند

نمک دریایی به پوست صورت شما کمک کرده تا به همان میزان که منافذ آن را تمیز می‌کند، بگذارد عمیقاً هم نفس بکشد. به سادگی یک قاشق چای خوری نمک دریایی را با نصف فنجان آب گرم مخلوط کنید. با استفاده از یک توپ نخی، این محلول را به سرتاسر صورت خود به جز قسمت چشم‌ها بکشید. این کار را به صورت روزانه تا عروسی خود ادامه دهید تا صورتی درخشان داشته باشید.

کمک به استراحت پای ورم کرده با نمک دریایی,7 فایده نمک دریایی برای عروس خانمها 

کمک به استراحت پای ورم کرده با نمک دریایی

این نمک تنها برای روز عروسی شما نیست، بلکه ممکن است در هنگام انجام کارهای آماده سازی آن خسته شوید. به خصوص برای آن‌ها که جلسات طولانی کلاس‌های رقص با کفش‌های پاشنه بلند دارند یا آن‌هایی که برای انجام هماهنگی‌ها باید ساعات زیادی سرپا بایستند ممکن است دچار درد یا ورم پا شوند. اکنون برای این که خود را از این درد رها کنید مقداری آب ولرم در یک ظرف بزرگ تهیه کنید و به میزان برابری در آن جوش شیرین و نمک دریایی بریزید. پاهای خود را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون این ترکیب قرار دهید، پس از گذشت این زمان با خارج کردن پاهای خود از آن ظرف بزرگ احساس خیلی بهتری خواهید داشت.

استفاده برای براق‌ تر کردن ناخن‌ با نمک دریایی

نمک دریایی برای ایجاد ناخن‌هایی روشن‌تر و سالم‌تر هم بسیار موثر عمل می‌کند. فقط کافی است یک قاشق چای خوری نمک دریایی و آب لیمو را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. اکنون ناخن‌های خود را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در این محلول قرار دهید و سپس آن‌ها را به آرامی با برسی نرم ماساژ دهید. این عمل گرد و خاک را از روی ناخن‌های شما پاک می‌کند و آن‌ها را به همان اندازه که نرم می‌کند، براق هم می‌گرداند.

مرتب سازی مو با نمک دریایی

بر خلاف عقیده‌ی عموم که معتقدند نمک برای موها مضر است، در واقع مواد معدنی موجود در آن بسیار هم برای سلامت مو مفید است. فقط کافی است مقداری نمک دریایی را در روغن موی خود بریزید و آن را بر موها و پوست سر خود بمالید. بگذارید این ماده به مدت ۲۰ دقیقه بر روی سر شما بماند. با این عمل موهای شما حجیم‌تر، براق‌تر و منعطف‌تر خواهد شد. به علاوه این محلول باعث می‌شود از شر شوره‌ی سر هم خلاص شوید.

 استفاده از نمک دریایی برای سفید کردن دندان,7 فایده نمک دریایی برای عروس خانمها

استفاده از نمک دریایی برای سفید کردن دندان

اگر فکر می‌کردید مزایای نمک دریایی تنها به پوست و مو مربوط می‌شود، اکنون برای شما چیزی داریم. این ماده کاری می‌کند که به همراه لبخند زیبای خود چیزی برای ارائه در آلبوم عروسیتان داشته باشید. بله، درست است! نمک کمک می‌کند مواد باقی مانده‌ روی دندان‌های شما پاک شوند و آن‌ها را سفیدتر می‌کند. فقط کافی است یک قاشق چای خوری نمک و دو قاشق چای خوری جوش شیرین را به یک مسواک نرم آغشته کرده و آن را بر روی دندان‌های خود بکشید. این کار را به صورت روزانه انجام دهید تا به لبخند زیبای مدنظر خود قبل از مراسم برسید.

بیشتر بدانید : سفید کردن دندان با 8 روشی که نمی دانستید!!

کمک به خواب بهتر با نمک دریایی

عروس معمولاً در معرض استرس زیاد ناشی از فشار کارهای آماده سازیِ عروسی قرار می‌گیرد. به دلیل تعدد کارها و عصبی بودن اغلب در این اوقات خواب مناسبی نصیب او نمی‌شود، که البته برای پوستش هم اصلاً خوب نیست؛ بنابراین برای این که خوابی راحت و زیبا داشته باشید، قبل از این که به رختخواب بروید مقداری نمک دریایی مصرف کنید. در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده که نمک به میزان قابل توجهی مقدار استرس را کاهش می‌دهد. به علاوه، این ماده باعث افزایش اکسی توسین در خون شما می‌شود. این نمک یک هورمون ضد استرس است که به شما کمک می‌کند احساس آرامش و سکوت داشته باشید. شما می‌توانید ترکیبی از یک هشتم قاشق چای خوری نمک دریایی و یک لیوان آب را قبل از خواب بنوشید. روش دیگرِ استفاده از نمک دریایی برای خواب بهتر این است که آن را در سالاد سبزیجات خود استفاده کنید.

 

بیشتر بدانید : شامپو یتان را با نمک مخلوط کنید تا موهای تان را تقویت کنید!!

بیشتر بدانید : مدل لباس عروس : راهنمای انتخاب بهترین مدل متناسب با اندام شما

بیشتر بدانید : لباس عروس بژ طلایی،جدیدترین مدل لباس عروس تابستانی در دنیای مد

بیشتر بدانید : ست کردن کفش عروس با لباس عروس به پیشنهاد طراحان مطرح دنیای مد

بیشتر بدانید : آرایش عروس حرفه ای با 5 نکته کلیدی


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ