5 ترفند طبیعی برای داشتن پوستی شاداب در تابستان
در اینجا قصد داریم دستور ساخت 5 محصول مراقبت از پوست در تابستان را در اختیارتان قرار بدهیم.

دوستان، دستمال مرطوب‌های خود را آماده کنید؛ چون هوا قرار است گرم و چسبان شود! در این فصل از سال باید از هوای خنک و پوست خشکمان خداحافظی کنیم و آماده‌ باشیم که قرار است پیشانی‌هایمان تبدیل به ورقه‌های روغنی شود و در مواجه با اشعه‌ی UV قرار گیرد. پاها نیز در فصل تابستان جای خودشان را دارند.

ولی صحبت کردن بدون عمل  فایده‌ای ندارد و از این رو ما در این تابستان مقاله‌ی ترفند‌های شادابی پوست را در اختیارتان می‌گذاریم. هر چه باشد، مراقبت خانگی از پوست بسیار ارزانتر، طبیعی‌تر و بهداشتی‌تر است و به راحتی ‌می‌توانید در زیر باد خنک کولر  کارهای لازم را انجام دهید.

برای این مقاله ما از آنیت هورا (Anit Hora) موسس شرکت تولیدی داروهای پوستی Mullein & Sparrow کمک گرفتیم. هورا یک گیاه شناس و زیبایی شناس است ولی حرفه‌ی خود را در فشن شروع کرده و از همین رو بسته‌ بندی محصولاتش بسیار جذاب است. ولی درون این بسته‌های جذاب محتوای بسیار خاصی نیز وجود دارد. هورا از فرمول‌های گیاهی استفاده می‌کند که تاثیر بسیاری دارد.

 

_ پاک کننده‌ی جو و گل

هورا پیشنهاد می‌کند که برای پاک کردن پوست صدمه‌ دیده‌ی تابستانی از این پاک کننده استفاده کنید. او گفته‌ است: "جوی گلدار برای اگزاما و دیگر اختلالات پوستی تاثیر بسیاری دارد چون بدون ایجاد هر گونه آسیبی لایه برداری می‌کند". او آرد جو را با چند گل خشک شده ترکیب می‌کند و پودر تشکیل شده را برای مدتی نامحدود حفظ می‌کند. هورا گفته که برای استفاده‌ی روزانه می‌توانید پودر را با آب ترکیب کنید. همچنین برای افزایش غلظت آن می‌شود از ژل آلوورا نیز استفاده کرد.

 

مواد لازم :

یک قاشق آرد جو
یک قاش پودر گل رز
نصف قاشق پودر بابونه
نصف قاشق اسطوخودوس
اگر گل‌های پودر شدن در دسترس ندارید، پیشنهاد هورا این است که گل‌های خشک شده را در آسیاب ریخته و آن را به پودر تبدیل کنید. مواد لازم را با هم ترکیب کرده و مایعی به انتخاب خودتان به آن اضافه نمایید.

 

 

_ ساییدن پا با ترکیب رازیانه و نعناع

در اینجا می‌خواهیم یکی از جالبترین فرمول‌ها برای پاهای خشک را به شما معرفی کنیم. به عقیده‌ی هورا نیازی به این همه اذیت نیست. او گفته: "ما از دانه‌های رازیانه استفاده می‌کنیم چون بافت آنها برای لایه برداری از پوست‌‌های مرده و خشک شده عملکرد خیلی خوبی دارند و همچنین رطوبت پوست را نیز مانند یک لایه‌ حفظ می‌کند. همچنین با اضافه کردن کمی روغن نعناع پوست پاهایتان خنک‌تر می‌شود."

 

مواد لازم :
2 قاشق دانه‌ی رازیانه خرد شده
3 یا 4 قاشق از هر نوع روغن گیاهی که ممکن بود
5 الی 10 قطره روغن نعناع
تمامی مواد را در یک کاسه مخلوط کنید و سپس آن را بر پای خود بسایید. از آنجایی که این فرایند خیلی کثیف کاری دارد، هورا پیشنهاد کرده کار را در حمام یا وان انجام دهید.

 

 

_ ماسک روشن‌ سازی پوست پاپایا ( انبه هندی )

این یکی از بهترین لایه‌ بردار‌های پوست به شمار می‌رود. هورا می‌گوید: "آنزیم‌‌های پاپایا برای لایه برداری شیمیایی بسیار مناسب است. قادر است رنگ پوست شما را یکسان کرده و نقاط تیره را روشنتر سازد". با افزودن آرد جو و شکر برای لایه برداری فیزیکی این ماسک موجب شاداب شدن و لطیف شدن هر چه بیشتر پوست شما خواهد شد.

مواد لازم :

1 قاشق افشره‌ی پاپایا
1 قاشق آرد جو
1 قاشق چایخوری شکر
مواد لازم را در کاسه‌ای با هم ترکیب کنید و سپس به صورت یک ماسک از آن استفاده نمایید. همچنین برای لایه برداری فیزیکی می‌توانید کمی بر روی آن را ماساژ دهید. اگر نقاط تیره‌ی زیادی بر پوست خود دارید، پیشنهاد هورا این است که ماسک را برای 20 دقیقه بر پوست خود باقی بگذارید در غیر اینصورت پنج دقیقه نیز کفایت می‌کند.

 

 

_ ساییدن پوست روغنی

این ماسک برای نواحی از بدن که در ماه‌های گرم سال ترک می‌خورد عالی است. هورا توضیح می‌دهد: "این ماسک بهترین عملکرد را برای جوش‎های تابستانی دارد". جو یک لایه برداری ملایم را موجب می‌شود و در کنار آن گیاه هماملیس به خاطر گس بودنش روغن اضافی را خشک می‌‌کند. هورا گفته است "گیاه هماملیس بسیار شاداب کننده است!"

مواد لازم :

نصف فنجان آرد جو
نصف فنجان آرد بادام
1 قاشق چای خوری نمک دریایی

 

 

_ ماسک خیار، گِل و آلوورا

ستاره‌های سینما از این ماسک استفاده می‌کنند. هورا گفته است: "این ماسک بسیار خنک کننده است و التهاب‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین بدون نگرانی می‌توانید آنها را در کنار چشمانتان بمالید". خاک رس ناخالصی‌‌ها را جذب می کند و آلوورا موجب حفظ رطوبت پوست می‌گردد و به عقیده‌ی هورا "اگر بیش از حد در تابستان آفتاب گرفته‌اید این عالی است"

مواد لازم :

2 قاشق افشره‌ی خیار
1 قاشق خاک رس 
2 قاشق ژل آلوورا
خیار را بکوبید یا آن را در مولینکس بریزید. سپس مواد لازم را در یک کاسه مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. همچنین برای خنک سازی بیشتر پیش از ترکیب آلوورا را در یخچال بگذارید.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ