از بین بردن جوش صورت با چند ماسک خانگی
ماسک های خانگی موثری برای از بین بردن جوش های صورت تان وجود دارد. این ماسک ها عبارتند از :

ماسک های خانگی برای از بین بردن جوش

ممکن است از اینکه درمان جوش های صورت خود را در خانه و مهمتر از آن در آشپزخانه ، پیدا کنید ، متعجب شوید. خوراکی های معمولی مثل خیار،جو دو سر، انگور و مخمر (خمیر ترش) می توانند با هم مخلوط شوند و یک ماسک صورت که برطرف کننده جوش های پوستی است، بسازند. درست کردن یک ماسک صورت، ممکن است به جلوگیری یا از بین بردن جوش ها کمک کند و پوست را درخشان، مرطوب و سالم نگه دارد. کوک بولدن متخصص و سرپرست گروه تخصصی پوست در نیویورک، برای درمان جوش ها، روش های زیر را پیشنهاد می کند.

بیشتر بدانید : 5 علت شایع جوش در بدن و راه حل درمان آنها

از بین بردن جوش صورت با ماسک صورت خیار
جوش صورت,از بین بردن جوش صورت,از بین بردن جای جوش,ماسک برای از بین بردن جوش صورت,از بین بردن جوش صورت با ماسک صورت خیار

یک خیار کوچک را با یک پیمانه جو دو سر ، کوبیده و به صورت خمیر در بیاورید. کوک بولدن می گوید: یک قاشق از این خمیر را ، با یک قاشق چایخوری ماست ، مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت خود را بشویید.

از بین بردن جوش صورت با ماسک عسل

کوک بولدن توصیه کرده قبل از استفاده از این ماسک صورت خود را با آب گرم بشویید تا منفذ پوست باز شود، سپس عسل را روی پوست خود بمالید و پس از 30 دقیقه ابتدا با آب گرم و سپس برای بسته شدن منافذ پوست با آب سرد بشویید.

بیشتر بدانید : درمان جوش و آکنه با 12 پیشنهاد خوراکی

ماسک مخمر ماست برای پوست های چرب

پوست های چرب، مستعد جوش هستند. این داروی خانگی چربی اضافی پوست را کاهش می دهد و به از بین بردن جوش ها ، کمک می کند. برای تهیه این ماسک ، یک قاشق چایخوری مخمر را با کمی ماست ، مخلوط کنید تا رقیق شود. بولدن می گوید : مخلوط را ، مستقیما روی قسمت های چرب صورت ، بگذارید و بعد از 15-20 دقیقه ، پوست خود را ، ابتدا با اب گرم و سپس برای بسته شدن منافذ پوست ، با اب سرد بشویید.

از بین بردن جوش صورت با ماسک لیمو و تخم مرغ
جوش صورت,از بین بردن جوش صورت,از بین بردن جای جوش,ماسک برای از بین بردن جوش صورت,از بین بردن جوش صورت با ماسک لیمو و تخم مرغ

این ماسک یک درمان عالی برای از بین بردن جوش ها و قابل استفاده برای انواع پوست هاست. آب نصف لیمو را با سفیده تخم مرغ، مخلوط کنید. توصیه کوک بولدن این است که ماسک را شب روی صورت بگذارید و صبح آن را با آب گرم بشویید. اطمینان یابید که مخلوط داخل چشم و دهان نرود.

از بین بردن جوش صورت با ماسک زردچوبه

کوک بولدن می گوید:در هندوستان مرسوم است که عروس ها برای داشتن صورتی زیبا قبل از عروسی ، از ماسک زردچوبه، استفاده می کنند. مواد لازم برای تهیه این ماسک، در همه ادویه فروشی ها و فروشگاهای مواد غذایی موجود است.
نصف پیمانه آرد نخود ، دو قاشق چایخوری زردچوبه و پودر صندل سفید ، را با مقداری روغن حیوانی یا روغن بادام ، مخلوط کنید.به آن آب اضافه کنید تا به صورت خمیر در بیاید و بگذارید برای 5-10 دقیقه روی صورت بماند. سپس با فشار دست ، ماسک را از صورت جدا کرده و با آب ، تمیز بشویید.
ماسک های خانگی، به جوان شدن و از بین رفتن جوش ها، کمک می کند و مواد لازم برای تهیه این جوش ها در آشپزخانه شما، یافت می شود. یک یا چند روش درمان را امتحان کنید و نتیجه ان را روی پوست خود ببینید.

بیشتر بدانید : جوش صورت و 8 نکته که در مورد آن هرگز نمی دانستید!

ماسک هایی برای لطیف کردن پوست صورت

پاک کننده صورت انگور

برای داشتن یک پاک کننده صورت ، فقط کافیست چند حبه انگور تازه را ، از یخچال برداشته ، آن ها را از وسط نصف کنید و روی صورت و گردن خود بمالید. سپس صورت خود را، با آب سرد بشویید.

فیس پک خیار

این ماسک خنک و نرم کننده، به شما کمک می کند تا پوست صورت که بر اثر جوش زبر شده، نرم و لطیف شود. یک خیار کامل را بکوبید، آب آن را کشیده و با یک قاشق سوپخوری شکر ، کاملا مخلوط کنید. طبق گفته کوک بولدن آن را روی صورت گذاشته و بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.

جو دو سر برای صورت

جو دو سر طبعا آرام بخش است و این ماسک ساده، می تواند به از بین رفتن جوش ها کمک کند. دو قاشق چایخوری جو را ، با یک قاشق چایخوری جوش شیرین ، مخلوط کنید و تا جایی که به شکل خمیر در بیاید ، به آن آب اضافه کنید.خمیر را به آرامی روی صورت بمالید، بعد از مدتی ، صورت را با دقت بشوئید.



بیشتر بدانید : ماسک ضد جوش خانگی که پوست تان را مثل آینه صاف می کند

بیشتر بدانید : درمان جوش و رفع لکه های پوستی با 2 ماسک کاربردی خانگی

بیشتر بدانید : جوش پیشانی، علت و درمان های خانگی جوش صورت

بیشتر بدانید : درمان جوش صورت با روش های طبیعی، بدون نیاز به مواد شیمیایی!!

بیشتر بدانید : 5 ماسک صورت خانگی با سیب زمینی

بیشتر بدانید : از بین بردن جوش صورت با درمانهای کارساز خانگی

بیشتر بدانید : بهترین ماسک برای پوست شما + ماسک سفت کننده ی پوستهای شل

از بین بردن جوش صورت با یک روش سریع و موثر + فیلم

بیشتر بدانید : ترمیم و رفع افتادگی پوست با ماسک اوسرین!!

بیشتر بدانید : ماسکهای زیبایی مخصوص پوستهای چرب و خشک

بیشتر بدانید : سه سوته جوش هایتان را درمان کنید (راهنمای کامل)

بیشتر بدانید : 10 ماسک صورت خانگی که خانمها باید استفاده کنند

بیشتر بدانید : درمان جوش صورت با 7 خوراکی معجزه گر

بیشتر بدانید : از بین بردن سریع جای جوش صورت با روشهای طبیعی

بیشتر بدانید : پوشاندن جای جوش با آرایش + مراحل

بیشتر بدانید : آکنه و جوش صورت شما به دلیل خوردن این نوشیدنی ها است!!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله پزشکی مادر