چین و چروک پیشانی تا را با ماساژ از بین ببرید
چین و چروک پیشانی در زیبایی صورت تاثیر بسیار زیادی دارد و شما برای زیباتر شدن تان باید از شر این چین و چروک ها خلاص شوید. یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن چین و چروک صورت، ماساژ صورت است.

پیشانی، كاپیتان صورت است. كاپیتان‌ها همیشه جلوتر از بقیه تیم حركت می‌كنند و همه وظایف به دوش آنهاست. پیشانی مثل كاپیتان زودتر از بقیه دیده می‌شود. مسوول هماهنگی احساسات با عضلات هم هست. وقتی شاد هستی پیشانی باز و بی‌چروك است، وقتی ناراحت هستی خط‌هایی افقی روی سطح صاف آن می‌افتد، وقتی عصبانی هستی دو خط عمودی بین دو ابرو می‌افتد و... .

هر حركتی اول پیشانی را درگیر می‌كند و اولین اتفاق، برای این عضو مهم صورت می‌افتد. برای همین هم زودتر از بقیه حساس می‌شود و چروك می‌افتد؛ پس تا دیر نشده و كار از كار نگذشته با كارشناسان ماساژ ما همراه شوید و در اولین مرحله كاپیتان‌تان را سالم و خوشحال كنید.

تمرینات و ماساژهای شخصی چینی (كی‌گونگ) (Qi gong) باعث بازسازی انرژی و رفع انسداد در طول خطوط می‌شود، خون بیشتری را به سمت پوست هدایت می‌كند و مانع ایجاد چروك و ناراحتی‌های پوستی می‌شود.

  بیشتر بدانید : آموزش تصویری ماساژ صورت برای کاهش روند پیری و چین و چروک صورت

با ماساژ چین و چروک پیشانی تان را از بین ببرید

 

در این نوع ماساژ با حركات ملایم بدون ایجاد فشار ماساژ می‌دهیم. این ماساژ بدون استفاده از روغن و برای انواع پوست‌ مناسب است. یادگیری نحوه انجام آن بسیار آسان است و در رساندن خون به سطح پوست و مبارزه با چروك‌ها و تسكین خستگی و استرس صورت تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

 

چرا پیشانی چروك می‌شود

1 - افزایش سن
2 - اختلالات ارثی در تولید كلاژن در بیماران سندرم مارفان و سندرم اهلر دانلس (در این بیماران پوست به علت نقص در كلاژن سازی دچار افتادگی زودرس می‌شود.)
3 - عصبی بودن و اخم كردن
4 - لاغری سریع افراد چاق
5 - افراد سیگاری؛ به دلیل از دست دادن چربی زیر پوست
6 - عدم تغذیه مناسب و كاهش اشتها

 

عوامل موثر در پیشگیری از ایجاد چین و چروك پیشانی

1 - تغذیه مناسب
2 - عدم استفاده از دخانیات
3 - اعصاب آرام
4 - ورزش و ماساژ صورت
5 - مصرف كرم‌های مرطوب كننده
6 - انجام پیلینگ
7 - انواع لیزر (تحریك كلاژن سازی)
8 - جدید‌ترین روش برای از بین بردن چروك صورت، تزریق آمپول رقیق و غیر سمی شده سم میكروب بوتولیسم (Botox) در داخل عضلات پوست صورت.

 

پیش از شروع ماساژ برای از بین بردن چین و چروک صورت تان باید بدانید

1 - پیش از شروع، دست‌ها را به هم بمالید تا گرم شوند.
2 - بهتر است این ماساژ را ایستاده انجام دهید.
3 - پاها را از هم باز و عضلات بدن را شل كنید.
4 - 10 الی 15 بار این ماساژ را انجام دهید.

 

ماساژ خط ابرو

1 - انگشتان خود را به هم بچسبانید و نوك آنها را روبه روی هم در میان پیشانی قرار دهید. به آرامی انگشتان خود را از هم جدا كنید و پوست پیشانی را با ملایمت از هم باز كنید و كمی به عقب بكشید و دوباره به میان پیشانی برگردید. (5 بار)

2 - از تمام سطح انگشتان استفاده كنید و ماهیچه‌های پیشانی را با فشار به شكل دورانی ماساژ دهید. از بالای پیشانی شروع كنید و حركات خود را در عرض پیشانی به صورت نواری به پایین ادامه دهید.

3 - از دو انگشت خود استفاده كنید و آنها را میان دو ابرو، روی خطی كه از بینی می‌گذرد گذاشته و به آرامی فشار دهید. فشار روی این نقطه برای رفع تنش تمام نواحی مناسب است.

4 - در انتها ماساژ را با ضرب گرفتن روی پیشانی و نواحی گیجگاه به پایان ببرید. این كار باعث می‌شود كه احساس انرژی بیشتری كنید.

نكته : قبل از انجام هر گونه ماساژ حتماً دست و صورت تمیز باشد. پوست نباید آكنه داشته باشد.

 

روغن بذركتان و آلوئه‌ورا برای از بین بردن چین و چروک پیشانی

یكی دیگر از راه‌های برطرف كردن چروك پیشانی ماساژ با روغن بذر كتان است. دو یا سه قاشق غذاخوری از این روغن را دو هفته یك‌بار به صورت مرتب استفاده كنید.
آلوئه‌ورا و سفیده تخم‌مرغ هم هر دو سرشار از ویتامین E هستند. تركیبی از این دو مواد تهیه كنید و آن را به صورت خمیر آرام به پیشانی بمالید. بگذارید این خمیر به مدت 15 دقیقه روی پیشانی‌تان بماند، بعد می‌توانید با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

 

دست‌ها را روی پیشانی بگذارید بدون وارد كردن فشار، آن را از روی چشم، گونه و دهان به سمت پایین بیاورید تا به چانه برسید.

ماساژ صورت برای از بین بردن چین و چروک پیشانی - مرحله اول

 

 

سپس دست‌ها را باز كنید و در قسمت فك نزدیك گوش‌ها و شقیقه فشار بیشتری وارد كنید.

ماساژ صورت برای از بین بردن چین و چروک پیشانی - مرحله دوم

 

 

در قسمت پیشانی ( این ماساژ به تقویت پایانه‌های عصبی پیشانی و افزایش جریان فشار خون در سینوس‌های پیشانی كمك می‌كند؛ به همین دلیل خاصیت ضد چروك دارد). با دو دست به صورت یك در میان پیشانی را ماساژ دهید. (با هر دست 15 بار)

ماساژ صورت برای از بین بردن چین و چروک پیشانی - مرحله سوم

 

 

بعد از ماساژ پیشانی نوبت ماساژ سر است. با انجام این ماساژ اكسیژن رسانی به خون و گردش خون در سر افزایش پیدا می‌كند. در نتیجه موها مستحكم و پیاز آن تقویت می‌شود؛ همچنین این ماساژ بر خستگی غلبه كرده و عملكرد مغز را بهبود می‌بخشد.

ماساژ صورت برای از بین بردن چین و چروک پیشانی - مرحله چهارم

 

 

با نوك انگشتان از بالا به سمت پشت سر ماساژ دهید. (15 بار)

ماساژ صورت برای از بین بردن چین و چروک پیشانی - مرحله پنجم

 

 

ناخن‌ها را روی پوست سر قرار دهید و با كمی فشار آنها را مثل شانه به عقب سر بكشید. (15 بار)

ماساژ صورت برای از بین بردن چین و چروک پیشانی - مرحله ششم

 

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل