ترمیم موهای سوخته و آسیب دیده با روش های خانگی
موهای سوخته و آسیب دیده یکی از بزرگترین معضلات خانم هایی است که تمایل زیادی به تغییر دادن رنگ موهای شان دارند. اگر بر اثر رنگ کردن موهای تان سوخته و آسیب دیده شد از روش های خانگی و طبیعی استفاده کنید

بهترین روش برای درمان و ترمیم موهای سوخته و آسیب دیده

شاید آزار‌ دهنده‌ترین اتفاق برای خانم‌ ها وز شدن مو های نازنین‌شان باشد؛ اتفاقی كه هر از گاهی همه ما بعد از هر بار رنگ یا دكلره كردن موها درگیرش می‌شویم و به هر دری می‌زنیم تا گیسوان‌مان به روزهای اوج خود بازگردند. اگر زیاد اهل رسیدگی به موها و ویتامینه كردن آنها با ماسك‌ مو های طبیعی همراه با تغذیه مناسب نیستید نباید منتظر معجزه باشید. بلایی كه بر سر موهای شما آمده تنها با یك دوره طولانی تقویت مو و رسیدگی درمان می‌شود؛ پس روی صحبت ما با شماست كه دیگر قرار نیست با همین موهای وز سر كنید. دوای درد شما همین جاست.

بیشتر بدانید : ترمیم موهای آسیب دیده با 5 گام خانگی!!

شر موهای وز را بكنید
موهای آسیب دیده,ترمیم موهای آسیب دیده,شر موهای وز را بكنید

همه روش‌هایی كه این روزها برای صاف، فر و حالت دادن به موها به كار می‌گیریم در كوتاه‌ مدت عوارضی همراه دارند. اما شاید بگویید كه تا به حال موهای خود را رنگ نكرده‌اید و كلا عادت به استفاده از اتو و سشوارهای حالت‌دهنده مو ندارید و موهای‌تان تنها با تغییرات آب و هوا حالت وز و زشتی به خود می‌گیرند.
دلیل‌تان هر چه كه باشد باید بدانید موهای ما از ساختمانی سه لایه با هزاران سلول تشكیل شده است كه برای سالم و درخشان ماندن نیاز به رسیدگی و رطوبت مناسب دارد. زمانی كه كوتیكول لایه بیرونی موها در معرض رنگ‌های شیمیایی و حرارت‌های زیاد وسایل حالت‌دهنده قرار می‌گیرد به مرور سلامت خود را ازدست داده و وز و خشن می‌شود. البته تا زمانی كه موها مرتب صاف می‌شود آسیب دیدگی موها به خوبی قابل مشاهده نیست، اما به شستن و خشك كردن موها بعد از حمام و یا با هر تغییر آب و هوایی سوخته و وز به نظر می‌رسند و تارهای مو از ریشه بی حالت و كدر می‌شوند. از طرفی افرادی كه موهای خشك و مجعدی دارند بیشتر از هر كسی مستعد وز و خشن شدن موها هستند اما این قصه سر دراز دارد پس بهتر است با كمك روش‌های زیر تا دیر نشده به موهای‌تان سر وسامانی بدهید.

بیشتر بدانید : بهترین راه صاف کردن موهای وز را بدانید!!

چرا موهای‌مان وز و سوخته به نظر می‌رسد ؟

  1. درست برخلاف تابستان در فصول سرد سال موهای ما به دلیل نبود رطوبت خشك و وز می‌شوند؛ بنابرابن آبرسانی به موها با محصولات هیدراته معتبر در اشكال مختلف ماسك مو و نرم كننده‌های مو كمك ویژه‌ای به نرم و لطافت بخشیدن به موها می‌كند.

  2. حمام كردن با آب داغ به ویژه زمانی كه موهای شما به دفعات رنگ یا دكلره شده‌اند رطوبت و چربی طبیعی آن را از بین می‌برد و در نتیجه بعد از هر بار حمام موهای شما سوخته و خشن به نظر خواهند رسید. پس به توصیه متخصصان بعد از شست‌وشو، موهای خود را با آب‌سرد آبكشی كنید چرا كه آب سرد به بسته شدن كوتیكول‌های مو و حفظ رطوبت آن كمك ویژه‌ای می‌كند؛ از طرفی به محض قرار گرفتن در معرض هوای گرم یا سرد خارج از حمام مو ها خشك شده و در نهایت وز و شكننده می‌شوند.

  3. تمامی مواد صاف كننده كه با عنوان‌های مختلف كراتینه در بازار موجود هستند، آسیب‌های جدی به ساختمان موهای شما وارد می‌كنند؛ بنابراین غیر از سالن‌های انگشت‌ شمار كه از مواد استاندارد برای صاف كردن موهای آسیب دیده شما استفاده می‌كنند، درصد زیادی از آنها موقتی است و در مدت‌كوتاهی اوضاع را از همانی هم كه بوده خراب‌تر می‌كنند پس گول تبلیغات را نخورید.

  4. عمده‌ترین دلیل وز شدن موهای سالم در سال‌های اخیر غیر از سهل‌انگاری در مراقبت، استفاده بیش از اندازه از وسایل حالت‌ دهنده به ویژه اتوی مو با حرارت بالاست؛ حرارتی كه اگر روی پوست شما قرار گیرد باعث تاول می‌شود و دمار از روزگار موهای شما در می‌آورد. شاید تا امروز به این موضوع دقت نكرده باشید اما همین شامپوهای ساده، نرم كننده و اسپری‌هایی كه برای شستن و حالت دادن به موهای خود استفاده می‌كنید، می‌توانند به آنها آسیب بزنند چرا كه تعدادی از این محصولات در تركیبات خود الكل دارند و به سادگی موها را از ریشه می‌خشكانند. پس توجه داشته باشید كه هنگام خرید سراغ محصولات فاقد الكل بروید.

  5. یکی از شایع ترین اتفاقاتی که سلامت موهای ما را به خطر می اندازد عادت نداشتن ما به استفاده از نرم کننده و ماسک های آبرسان و تقویتی است. ترکیباتی که بعد از شستشوی موها در حمام اجازه خرد شدن یا هر گونه آسیبی را به ساختمان مو نمی‌دهد. اما نوع محصولی که قرار است از آن به عنوان نرم کننده استفاده کنید اهمیت زیادی دارد پس با کمی تحقیق و جستجو یکی از موثرترین انواع آن را انتخاب و مصرف کنید. تجربه دیگران در خوب یا بد بودن یک محصول هم به انتخاب شما کمک وی‍ژه ای خواهد کرد.

  6. اما به عنوان دلیل و نكته تكراری آخر باید تاكید كنیم كه استفاده از مواد دكلره و رنگ‌های شیمیایی برای تغییر رنگ موهای‌تان را به حداقل برسانید چرا كه موهای شما هر چند مقاوم و سالم باشند، در برابر این مقدار تركیبات شیمیایی آسیب دیده، سوخته و وز به نظر می‌رسند.

اگر موهای سوخته و آسیب دیده دارید این خوراکی ها را فراموش نکنید

  • هیچ فاكتوری بهتر از غذا نمی‌تواند حال موهای شما را خوب و سلامت آن را بازیابی كند؛ بنابراین بهتر است :

  • از سبزیجات سبزرنگ تازه به ویژه اسفناج و انواع جوانه‌ها مانند عدس، ماش گندم و جو در وعده‌های غذایی خود استفاده كنید؛ برای مثال خوردن سالاد با چاشنی روغن كنجد یا زیتون معجزه می‌كند.

  • كمبود آهن و پروتئین دلیل دیگری است كه موهای شما را در خطر آسیب دیدگی قرار می‌دهد؛ پس بهتر است مصرف حبوبات، گوشت قرمز، تخم مرغ و میوه‌های خشك در طول هفته را فراموش نكنید.

  • بعضی از افراد به دلیل شرایط جسمانی خود از نبود اسید فولیك كافی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن رنج می‌برند . توصیه ما این است كه با مراجعه به یك متخصص تغذیه این كمبودها را شناسایی و برای رفع آنها از مكمل‌های لازم استفاده كنند. مصرف قرص‌های امگا 3 یكی از این راه‌حل‌هاست.

  • بیوتین یا ویتامین B7 ویتامین دیگری است كه وجود آن برای ترمیم بافت موهای سوخته و آسیب‌دیده بسیار ضروری است اما بهترین راهی كه می‌توانید با آن بدن خود را ویتامینه كنید مصرف روزانه چند عدد گردو، بادام و دیگر مغزهای آجیل به علاوه مصرف میوه‌هایی مانند موز و انبه است.

  • اما در مورد وعده‌های غذایی تاكید می‌كنیم كه غذاهای سرشار از حبوبات و سبزیجات مانند انواع ‌آش، حلیم خوراك عدس و لوبیا بهترین انتخابی است كه شما می‌توانید برای سالم‌سازی موهای خشك و وز شده‌تان داشته باشید. فراموش نكنید كه در این مدت باید قید خوردن فست فودهای پر ضرر را بزنید.

ماسك‌های خانگی برای موهای سوخته و آسیب دیده

در كنار تمام مراقبت‌ها و رژیم‌های غذایی برای داشتن موهایی سالم و زیبا استفاده از ماسك‌های طبیعی با روش‌های خانگی تاثیر شگفت‌انگیز دیگری دارد. این ماسك‌ها برای سلامت موهای آسیب دیده شما گردآوری شده است.

بیشتر بدانید : ماسکی که موهای شما را جوندار و زنده می کند!!

ماسك كره برای موهای سوخته و آسیب دیده

یكی از بهترین و ساده‌ترین راه‌حل‌های تقویت مو های وز شده آغشته كردن آن به كره است. كره كه از محصولات لبنی پرطرفدار است، خاصیت‌ فراوانی برای تغذیه موهای آسیب دیده شما دارد. پس بنا به حجم موهای‌تان مقداری كره را كه از قبل از یخچال خارج كرده اید به موها زده و با استفاده از كلاه مخصوص به مدت نیم ساعت بپوشانید و در آخر موها را با شامپو و آب ولرم شسته و آبكشی كنید.

ماسك روغن بادام و زیتون برای موهای سوخته و آسیب دیده

تركیب استثنایی روغن بادام شیرین و زیتون و قرار گرفتن آن لابه لای موها به رفع خشكی و آسیب موها كمك ویژه‌ای می‌كند. پس این روغن‌ها را تركیب كرده و بعد از ماساژ موها با آن كلاه و حوله گرمی را به مدت 30 دقیقه روی سر قرار دهید. این بار هم بعد از نیم ساعت سرتان را با شامپو بشویید. این ماسک یکی از موثرترین ترکیباتی است که در زمان کمی موهای خشک و آسیب دیده شما را مثل روز اول درخشان و زیبا می کند.

تركیب شامپو با تخم مرغ برای درمان و ترمیم موهای سوخته و آسیب دیده

تنها ماده‌ای كه پروتئین را به صورت مستقیم به موهای شما منتقل می‌كند تخم مرغ است. این راه‌ حل ساده و ارزان‌ قیمت بهترین روش برای درمان موهای وز شده از رنگ و حرارت حالت‌دهنده‌ها است. برای این كار هفته‌ای یك بار شامپوی خود را به اندازه دو بار شست‌وشو با تخم‌مرغ تركیب كرده و بعد از آغشته كردن، موها را ماساژ و بعد از 5 دقیقه آن را از روی موهای خود بشویید.

معجزه سركه سیب برای ترمیم و درمان موهای سوخته و آسیب دیده

همه ما می‌دانیم كه روغن زیتون و سركه سیب هر كدام چه خواص بی‌اندازه‌ مفیدی در ترمیم و رشد ساختمان مو دارند؛ بنابراین برای استفاده از این ماسك معطل نكنید. یك قاشق چای‌خوری سركه سیب را با دو قاشق غذا خوری روغن زیتون و سه عدد سفیده تخم‌مرغ مخلوط كنید و ماسك به دست آمده را به مدت سی دقیقه روی موها بگذارید. سر خود را با كلاه مخصوص رنگ بپوشانید تا تركیبات ماسك بهتر به خورد موهای‌تان برود.



بیشتر بدانید : روش های مراقبت از موهای رنگ شده

بیشتر بدانید : رنگ کدر موی مش شده را چگونه ترمیم کنیم؟

بیشتر بدانید : بهترین مدل شینیون برای صورت های بیضی چیست؟

بیشتر بدانید : از سرم کریستال مو کی استفاده کنیم؟!

بیشتر بدانید : ترمیم موهای خشک و آسیب دیده با یک روش خانگی

بیشتر بدانید : تقویت مو های آسیب دیده بعد از دکلره با توصیه های یک آرایشگر


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله سیب سبز