پوست تان را با ناشتا آب خوردن لطیف و زیبا کنید
خوردن آب به صورت ناشتا یکی از بهترین عادت های سلامتی است که به زیبایی و سلامت بدن تان کمک بسیاری می کند.

ناشتا آب خوردن چه فوایدی برای بدن مان دارد؟

یكی از بهترین عادات سلامتی كه می توان روزانه انجام داد، نوشیدن یك لیوان آب هنگام ناشتاست. شاید این نكته چندان مهم به نظر نرسد اما نوشیدن آب درست بعد از بیدار شدن از خواب بهترین زمان روز است تا این مایع بسیار ویژه به بدن برسد. هنگامی كه شب در خواب هستید، بدن عملكردهای مهمی را تحت كنترل دارد تا سلول های آسیب دیده را ترمیم كند و یك پاكسازی درونی انجام می دهد تا مواد سمی بدن دفع شوند. به همین دلیل است كه آب نقش بسیار مهمی در زمان بیدار شدن از خواب دارد.

نوشیدن یك لیوان بزرگ آب در صبح دفع مواد زائد را كه طی شب توسط فعالیت دستگاه لنفی از دیگر مواد جدا شده اند را تسهیل می كند.

بسیاری از افراد هنگام صبح تمایل به مصرف دیگر نوشیدنی ها دارند در حالی كه بهترین مایعی كه توصیه می شود آب است زیرا خواص بی شماری برای بدن دارد.

 

محافظت از پوست با نوشیدن آب

مصرف آب در حال ناشتا می تواند سلامتی و زیبایی پوست را تحریك كند. در واقع، بدن ما برای اینكه به طور صحیحی فعالیت خود را در صبح آغاز كند به رطوبت كافی نیاز دارد. با نوشیدن یك لیوان آب هنگام بیدار شدن، سلول های پوست تقویت می شوند و مواد سمی تجمع یافته در آنها از بین می روند. همچنین به حفظ حالت كشسانی پوست نیز كمك می شود تا مدت طولانی تری جوان و بدون چروك بماند.

 

نوشیدن آب به صورت ناشتا تاثیری مشابه داروهای مدر دارد

بسیار مهم است تا برای دفع مواد سمی و زائدی كه در كلیه ها تصفیه شده اند، عملكرد سیستم لنفاوی تحریك گردد كه نوشیدن كافی آب می تواند مؤثر باشد. در این صورت مواد زائد جمع شده در كلیه ها از بین می روند زیرا دفع مواد سمی از طریق ادرار تحریك می شود.

 

تامین رطوبت سیستم لنفاوی با نوشیدن آب به صورت ناشتا

نوشیدن آب در حال ناشتا یكی از مهم ترین توصیه های تامین رطوبت سیستم لنفاوی است و از خستگی غدد فوق كلیوی جلوگیری می كند. این غدد مسئول تولید كورتیزول است كه هورمون مؤثر در برابر مقابله با استرس است.

 

بهبود عملكرد دستگاه گوارش با نوشیدن آب

اگر بعد از بیدار شدن از خواب آب بنوشید،‌ دستگاه گوارش را تحریك كرده اید زیرا به دفع مواد سمی كمك می شود، حركات روده ها تسهیل می گردد و برای دریافت مواد غذایی و انجام فعالیت گوارشی آماده می شود.

 

نوشیدن آب به صورت ناشتا به تسریع متابولیسم بدن تان کمک می کند

مصرف آب یكی از روش های كلیدی برای تضمین عملكرد مطلوب سیستم كلیوی است. كلیه های مسئول تغییر حالت چربی به انرژی هستند و مانع از تجمع چربی در بدن می شوند. زمانی كه آب به اندازه كافی به بدن نرسد، این وظیفه منحصرا به عهده كبد خواهد بود كه ممكن است دچار بیماری های مختلفی شود و كندی عمومی متابولیسم را در پی داشته باشد.

 

بهبود بازده جسمانی با نوشیدن آب

مصرف آب برای تضمین حركات مفاصل، ماهیچه ها و لیگمان ها بسیار مهم است. توصیه می شود هر روز صبح آب نوشیده شود تا رطوبت كافی به بدن برسد و انرژی روزانه تامین شود. افرادی كه به طور منظم فعالیت ورزشی انجام می دهند باید مقدار بیشتری آب بنوشند تا كاهش آب بدن طی تمرینات جبران شود.

 

پیشگیری از عفونت های ادراری با نوشیدن آب به صورت ناشتا

نوشیدن آب در حال ناشتا خطر ابتلا به عفونت های ادراری را كاهش می دهد. زمانی كه رطوبت كافی بدن تامین نشود و مایعات كافی به كلیه ها نرسد، احتمال اینكه عفونت های ادراری بروز كند بیشتر می شود.

 

مقابله با احتباس آب

احتباس آب مشكلی است كه در پی افزایش زیاد سدیم و دیگر عوامل مرتبط با تغذیه در بدن ایجاد می شود. نوشیدن آب دفع مایعات جمع شده در بدن را تسهیل می كند كه در این صورت مانع از تورم بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف می شود.

 

نوشیدن آب به صورت ناشتا به كاهش بسیاری از دردهای تان کمک می کند

مصرف آب با كاهش علائم و دردهای مرتبط با بیماری هایی مانند آرتریت، ناراحتی قلبی عروقی، آسم، برونشیت، اختلالات كلوی، یبوست، سندروم پیش از قاعدگی و میگرن همراه است.

 

تنظیم درجه حرارت بدن با نوشیدن آب

نوشیدن آب در حالت ناشتا دمای بدن را تنظیم می كند كه در این حالت انتقال مواد غذایی واكسیژن به سلول ها بهبود می یابد.

 

به خاطر داشته باشید كه ...

گرچه فواید نوشیدن آب در حالت ناشتا بسیار است اما كافی نخواهد بود. در واقع، باید حتما در طول روز حداقل دو لیتر آب نوشیده شود تا خواص این ماده حیاتی ادامه یابد.
مصرف بیش از حد آب نیز توصیه نمی شود زیرا برای عملكرد صحیح كلیه ها مضر خواهد بود. گرچه آب برای بدن عالی است اما زیاده روی در مصرف آن می تواند رطوبت بیش از حد و نارسایی كلیه ها را در پی داشته باشد.
برای اینكه مطمئن باشید مصرف آب در طول روز كافی بوده است باید وزن بدن را بر 30 تقسیم كنید تا مقدار آب به لیتر مشخص شود. شخصی كه 50 كیلو وزن دارد باید روزانه 2 لیتر آب بنوشد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : qudsonline.ir