موهای زائدم با حجامت از بین می رود یا نه
حجامت یکی از شیوه های درمان در طب سنتی است که این روزها طرفداران بسیاری دارد. برای بسیاری از مشکلات پوستی هم از حجامت استفاده می شود . سوالی که مطرح می شود این است که با حجامت می توان موهای زائد را درمان کرد یا نه؟

حجامت می تواند موهای زائد را از بین ببرد یا نه؟

پس از معاینه و اخذ شرح حال از بیمار موضعی که برای حجامت تعیین شده است ضدعفونی گشته سپس با لیوان حجامت که بصورت یکبار مصرف ساخته شده به مدت چنددقیقه بادکش می شود بعد از ایجاد انبساط  چند خراش سطحی ایجاد می گردد آنگاه به تناسب وضعیت جسمی، بالینی و عروقی بیمار در سه الی پنج مرحله از وی خون گرفته می شود. این عملیات مجموعا در مدت حدود ۲۰ دقیقه انجام می شود که خون گرفنه شده حداکثر به  ۵۰ تا۷۰ سی سی بالغ می گردد.

 

حجامت برای پوست مفید است یا مضر؟

پزشکان متخصص پوست وقتی با تقاضای بیمار برای انجام حجامت روبرو می‌شوند، آن‌ها را به سمت انجام حجامت سوق می‌دهند. اگر بیماری از طریق طب مدرن درمان نشود، پزشکان از طب سنتی مانند حجامت استفاده می‌کنند.

 

حجامت در درمان موهای زائد چانه موثر است؟

حجامت زیر چانه برای درمان موهای زائد چندان تاثیری ندارد، اما چون بیماران از روند درمان طب مدرن جواب نمی‌گیرند به حجامت در این ناحیه تمایل نشان می‌دهند. این در حالی است که حجامت تنها تا حدودی موی زائد در این ناحیه را کم می‌کند.  بیمارانی داشته‌ام که حجامت به همراه درمان دارویی انجام می‌دهند که در این صورت بهتر نتیجه گرفته‌اند، اما به ‌صورت کلی قدم اول درمان موی زائد در ناحیه چانه حجامت نیست.

حجامت درمان موقت بوده و اصلی نیست. حجامت به تمیزی پوست کمک می‌کند و در صورتی‌ که پزشک متخصص پوست نتواند با دارو بیماری را درمان کند، در کنار تجویز دارو به او حجامت را هم پیشنها می‌کند.

 

حجامت باید چندبار انجام شود؟

تنها یک‌ بار انجام حجامت نتیجه نمی‌دهد و لازم است به‌ طور مداوم اجرایی شود. حجامت جزو درمان‌های اصولی پوست محسوب نمی‌شود و به علت قدمت آن برخی از پزشکان تمایل به انجام چنین نوع درمان‌هایی دارند.

 

حجامت درمان تمام دردها است؟

این متخصص پوست با بیان اینکه عده‌ای از پزشکان با یادگیری روش حجامت و طب سوزنی سعی دارند تمام بیماری‌ها را درمان کنند، چنین پزشکانی معتقدند که هیچ بیماری‌ای وجود ندارد که با حجامت درمان نشود و به همین منظور به درمان اکثر بیماری‌ها می‌پردازند و البته جواب خوبی هم نمی‌گیرند.

 

حجامت بهتر است یا طب سوزنی؟

حجامت در طب مدرن جایی ندارد، اما با اقبال مردم همراه است، با این وجود از میان طب سوزنی و حجامت، حجامت مفیدتر است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com