زیبایی صورت تان را در زمستان با این ماسک ها تضمین کنید
زمستان به دلیل هوای سرد و خشکی که دارد برای پوست صورت ضررهای بسیاری دارد. برای جلوگیری از خشکی و خراب شدن پوست تان در زمستان کافی است چند ماسک خانگی درست کنید.

ماسک هایی برای زیبایی صورت در زمستان

اگر فردی دچار بیماری‌های پوستی ، خشکی، ضایعات و لکه‌های پوستی می شود باید علت آن را در کبد جست وجو کند. اصلاح عملکرد کبد در درمان این بیماری‌ها موثر است. بیماری‌های مرتبط با کبد شامل دو نوع بیماری کبد چرب و کبد سرد است. اگر فردی کبدش چرب باشد با خوردن یک استکان عرق کاسنی در روز کبدش متعادل می شود  و اگر دچار بیماری کبد سرد باشد باید از دمنوش‌های گرم مانند زنجبیل، دارچین و زعفران استفاده کند. در فصل پاییز و زمستان  به دلیل برودت و خشکی هوا با شیوع یبوست، کبد چرب، التهاب‌های پوستی، اگزما، خشکی و لکه‌های پوستی، خشکی و شکنندگی ناخن‌ها و موها مواجه می‌شویم.
اکبری کارشناس تغذیه و طب سنتی می گوید : برای درمان و اصلاح کبد چرب، یبوست و بیماری‌های پوستی باید از خوردن   فست فود  پرهیز شود.

 

چگونه در زمستان پوست شادابی داشته باشیم؟

برای داشتن پوستی شاداب و جوان می‌توان از روغن‌های گرم و تر مانند روغن‌ زیتون بودار استفاده کرد. شب‌ها ۵ دقیقه ماساژ پوست با استفاده از روغن زیتون بودار، به شادابی و جوانی پوست کمک می کند. این کار را می‌توان برای  مو نیز انجام داد.

ماسک خانگی برای مراقبت از پوست در زمستان

سیب : یک عدد
عسل : دوقاشق غذاخوری
مریم گلی : نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک خانگی برای مراقبت از پوست در زمستان

 ابتدا باید صورتتان را خوب با آب ولرم بشویید.سپس آن را خشک کنید.
بعد از گذشت چند دقیقه سیب را نیز با آب ولرم خوب بشویید.
 سپس آن را خوب له کنیدتا  کاملا نرم شود.
2 قاشق غذا خوری عسل و نصف  قاشق مربا خوری مریم گلی را  به آن اضافه کنیدو به مدت 10 دقیقه روی صورت خود قرار دهید.
سپس  صورتتان را با آ ب خنک بشویید . 
این ماسک برای فصل  سرد بسیار مناسب است.

 

_ ترکیبی از روغن زیتون و چند قطره عسل، پودر زعفران و چند قطره عرق رازیانه باعث شادابی، سلامت و تازه ماندن پوست می‌شود. بعد از استفاده از این ماسک‌ها افراد کمتر دچار ترک و خشکی‌ حاصل از برودت هوا می‌شوند.

_ ماسک‌های رازیانه، روغن رازیانه، کرم عسل به عنوان ضد آفتاب و جوان کننده پوست در جلوگیری از چروک و ترک‌های پوست نقش بسیار مهمی دارد.

_ ماسک‌ روغن زیتون و کمی سرکه محلی برای از بین بردن لکه‌های پوست مناسب است.
 
_ استفاده از ماسک پیاز به این صورت که نصف این ترکیب آب و نصف دیگر آن آب پیاز باشد برای شادابی و طراوت پوست موثر است.ماسک پیاز با ترکیبی از عسل به مدت ۱۵ دقیقه پوست را شاداب می‌کند.

_ ماسک گیاه آلوئه ورا برای مراقبت از پوست در زمستان. اگر گیاه آلوئه ورا را با چاقو برش بزنیم، ژله‌ای داخل ساقه این گیاه وجود دارد که برای درمان ناراحتی‌های پوستی مفید است.

_ ماسک خیار بسیار مفید است. خیار بزرگی را از عرض برش بزنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. این کار باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود.

_ ماسک طبیعی لیمو یا آب لیمو؛ در این روش لیموی تازه را برش بزنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید؛ این ماسک در شادابی پوست بسیار موثر است. یکی از بهترین ماسک‌های طبیعی ترکیبی از آبلیمو، روغن زیتون و عسل است.  

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com