مراقب باشید، این شامپوهای خوشرنگ به موهای تان آسیب می رسانند!!
شامپوهای رنگ مو یکی از راهکارهایی است که خانم ها برای تغییر رنگ مو و همچنین ثابت کردن رنگ موهای شان استفاده می کنند. اگرشما می خواهید از این شامپوهای رنگ مو استفاده کنید بهتر است دست نگه دارید و خواندن این مقاله را از دست ندهید.

مضراتی که شامپوهای رنگ مو برای موهای تان دارند

 فقط در 15-10 دقیقه با موهای سفید خداحافظی كنید؛ محصولی بی‌نظیر و استثنایی برای بازگرداندن موهای مشكی! بهترین محصول در زمینه رفع سفیدی مو. دیگر نگران موهای سفید و چهره پیر خود نباشید. نیازی به هزینه‌های گزاف و صرف وقت زیاد ندارید. با طرز استفاده بسیار آسان كه شما را شگفت‌زده خواهد كرد. این محصول یكی از بهترین محصولات مراقبتی موی سر است كه دارای پایه گیاهی بوده و نه تنها ضرری برای موهای شما ندارد بلكه مفید نیز است. کافیست در حین دوش گرفتن به مدت 5 تا 7 دقیقه موی سر را با شامپو كاملا ماساژ داده و سپس مثل شامپوهای معمولی دیگر آبكشی کنید.

اگرچه سهولت در رنگ کردن موها آن هم به این شکل و با این سرعت و صرف هزینه کمتر در مقایسه با رنگ‌ مو برای زیبایی موها، مزیتی به حساب بیاید ولی نباید از این مساله غافل بود که شامپوهای رنگ مو نیز هم همچون خود رنگ موها بی‌عارضه نیستند.

 

related-icon_copy_copy_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید :  این رنگ مو را بزنید تا با هر بار شستن موی شما خوش رنگتر بشود!؟

 

دکتر مجتبی امیری، متخصص پوست و مو و زییایی در این باره گفت: «بارها درخصوص محدودیت استفاده از رنگ‌ موها به دلیل تاثیرات مخرب احتمالی آنها روی مو و پوست سر تاکید و توصیه شده که تعداد دفعات رنگ کردن مو به حداقل برسد و تا جایی که امکان دارد رنگ مو در تماس با سطح پوست نباشد.»

وی در ادامه افزود: «ترکیبات موجود در رنگ موهای دائمی می‌تواند با عوارضی کوتاه‌ مدت مثل حساسیت‌های پوستی و همچنین عوارض بلندمدت همراه باشد.»

امیری با اشاره به اینکه در حال حاضر شامپوهای مو طرفداران خاص خود را دارد غافل از اینکه عارضه این محصولات زیاد است، گفت:‌ «علاوه بر افرادی که می‌خواهند سفیدی موهایشان را بپوشانند، اغلب خانم‌هایی هم که تمایل زیادی به رنگ‌های فانتزی مو دارند، برای حفظ رنگ موها دیده می‌شود هفته‌ای یکبار از شامپوی رنگ مو استفاده می‌کنند، درحالی که حین استحمام، به دلیل اینکه عروق خونی پوست گشاد می‌شود، جذب مواد بیشتر بوده و مستقیما با سطح پوست در تماس است که می‌تواند با عوارض نامطلوبی همراه باشد.»

عضو هیات‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ا... درنهایت با هشدار بر اینکه استفاده از این شامپوها باید به حداقل ممکن برسد، گفت: «این قبیل شامپوها حاوی موادى هستند که در استفاده مكرر برای بدن ضرر دارند.»

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamaneh.com