مژه های تان را با چند ترکیب خانگی موثر، ضخیم و پرپشت کنید!!
 داشتن مژه هایی ضخیم و پرپشت آرزوی هر خانمی است. داشتن مژه هایی مشکی و ضخیم با روشهای مصنوعی را کنار بگذارید و با 6 ترکیب خانگی مژه های تان را ضخیم و پرپشت کنید.

6 روش فوق‎العاده برای داشتن مژه‎های بلند و جذاب

مراقبت از مژه‎ها به اندازه‎ مراقبت از مو مهم است. مژه نقش مهمی در زیبایی چهره شما دارد. مژه‎ها یکی از مهمترین و چشم ‎گیرترین بخشهای بدن شما محسوب می‎شوند. یک سری روش مصنوعی برای تقویت مژه ‎ها وجود دارد از جمله آنها ریمل ‎زدن،استفاده از مژه ‎مصنوعی و ... می‎باشد، اما با یک سری مراقبتها می‎توان مژه‎ها را به صورت طبیعی زیبا کرد.

 

بنابراین در اینجا شش روش خانگی برای داشتن مژه‎های جذاب و بلند آورده‎ایم

روغن کرچک مژه های تان را ضخیم و قوی می کند

روغن کرچک برای مو و حفظ سلامت آن ضروری است.با استفاده از روغن کرچک می‎توانید مژه‎هایی ضخیم‎ تر و  قوی‎ تر داشته باشید و رشد آن را سریع‎ تر کنید. این روغن باعث تقویت رشد مژه‎های شما می‎شود. این روغن غنی از ویتامین E بوده و به تغذیه‎ی مو کمک می‎کند. با استفاده از برس ریمل می‎توانید این روغن را روی مژه‎های خود بزنید. سپس کل شب را اجازه دهید روی مژه‎هایتان بماند و صبح آن را بشویید. اگر روغن وارد چشم‎های شما شد آن را با آب بشویید. این روغن موجب می‎شود مژه‎هایی ضخیم و سیاه داشته باشید.

 

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه مژه هایمان را پرپشت و مشکی کنیم؟

 

 

چای سبز رشد مژه های تان را چند برابر می کند

برای رشد مژه‎هایتان از چای سبز نیز می‎توانید استفاده کنید. این چای برای سم زدایی از بدن شما مفید است. برای داشتن مژه‎های بلند و جذاب، چای سبز غیر شیرین را در آب داغ بریزید تا دم بکشد. سپس اجازه دهید خنک شود و سپس چشم‎های خود را در آن باز و بسته کنید. پس از 20 الی 30 دقیقه، آن را با آب سرد بشویید. کافئین و فلاوونوئیدهای موجود در چای سبز به رشد مژه‎های شما کمک می‎کند. این چای سبز موجب حفظ سلامتی مژه‎های شما می شود و آن‎ها را بلندتر، ضخیم‎تر، جذاب‎تر و قوی‎تر می‎کند.

 

برس زدن مژه‎ها

با بورس کردن مژه‎ها می‎توان غبار و ذرات اضافه‎ آن را حذف کرد. چون این ذرات نازک هستند سخت است که بتوانیم آن را ببنیم. برس کردن مژه‎ها به صورت دو بار در روز موجب توزیع روغن طبیعی در طول مژه می‎شود. این کار موجب می‎شود منابع تقویتی از خون به سمت مژه‎ها حرکت کنند. با رعایت این کار شما مژه‎هایی ضخیم، بلند و جذاب خواهید داشت.

 

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با این روغن مژه های تان را تقویت کنید

 

 

برای داشتن مژه هایی زیبا و ضخیم آرایش خود را در طول شب پاک کنید

ریمل برای مژه‎ها خیلی سنگین است. باید هنگام پاک کردن آرایش خیلی با دقت این کار را کنید. اگر مواظب مژه‎هایتان نباشید، ممکن است به آن صدمه وارد شود و به اندازه‎ی زمانی که سالم بود رشد نکند. رشد مژه‎ها زمانی که بدون آرایش هستند بیشتر می‎شود. بنابرین برای اینکه مژه‎های شما نفس بکشند باید آرایش خود را حتما قبل از خواب و هرچه زودتر پاک کنید.

 

وازلین مژه های تان را تقویت می کند

یکی از راه‎های آسان و خوب برای رشد مژه‎ها و بلند کردن آنها به کار بردن وازلین روی آن ها قبل از رفتن به تخت خواب است. این ماده برای مژه‎های شما مغذی است و خشکی آن را از بین می‎برد. شما همچنین می‎توانید به جای ریمل از وازلین برای زیبا کردن مژه‎هایتان استفاده کنید. 

 

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : كرمی مخصوص برای تقویت مژه ها!

 

 

رژیم ‎غذایی مناسب

یکی از راه‎های خانگی برای داشتن مژه‎های بلند رژیم‎ غذایی مناسب است. به منظور تقویت رشد مژه و افزایش زیبایی و جذابیت آن، خوردن میوه‎هایی مثل سیب، انگور و نوعی میوه‎ی آمریکایی به نام گواوا و... توصیه می‎شود.
سبزیجات سبز، تخم مرغ، گوشت، ماهی و سایر منابع پروتئینی باید در رژیم غذایی شما باشد. همچنین شما باید مقدار چربی رژیم‎ غذایی خود را با رعایت مصرف موادی مثل کره معمولی و ... تنظیم کنید.
هیچ‎وقت خوردن صبحانه را ترک نکنید. 
ورزش منظم داشته باشید.

تمامی مواردی که در بالا گفته شد راه‎های آسان و کارآمد برای کمک به رشد مژه‎های شما می‎باشد. همچنین این روش‎ها عوارض جانبی روی مژه‎های شما ندارد و فقط باعث افزایش زیبایی آن می‎شود.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ