ریزش موهای تان را با این دستور طب سنتی متوقف کنید!!
ریزش مو یکی از مشکلاتی است که در این دوره و زمانه افراد بسیاری با آن درگیر هستند. طب سنتی این بار به شما می گوید با شناخت و استفاده از برخی تقویت‌ کننده‌های طبیعی می‌توانید به استحکام موهایتان کمک کنید.

درمان ریزش مو با طب سنتی

به گزارش سیمرغ، سیدمهدی میرغضنفری، پزشک متخصص و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و مدیر گروه طب سنتی ، با اشاره به راهکارهای طب سنتی برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن، گفت: طب سنتی در این رابطه، بیشتر سعی در بهبود تغذیه ریشه مو، دارد و برای این امر باید خون فرد اصلاح و دارای ترکیبات مورد نیاز پیاز مو شود.

این متخصص ادامه داد : برای این امر باید سبک زندگی اصلاح شود در واقع باید سعی شود مواردی همچون: تغذیه مناسب، کاهش استرس‌ها، منظم کردن ساعات خواب، پاکسازی بدن از مواد زائد، ورزش و تحرک و ... رعایت شوند.

وی در ادامه افزود : تغذیه مناسب یکی از مهمترین عوامل نام برده است که به طور مستقیم بر روی سلامتی موها اثرگذار است، مواد غذایی دارای کلسیم (مانند کشک) استحکام بخش موها هستند و یا این که افراد با مزاج سرد و ضعیف می‌توانند از مخلوط پودر پسته و شکر یا نبات به عنوان تقویت کننده استفاده کنند و برخی رژیم‌های لاغری سنگین و غیر استاندارد نیز می‌تواند باعث کاهش کیفیت مو و ریزش آن شوند.

دکتر میرغضنفری تصریح کرد : با توجه به این که مواد زائد موجود در بدن باعث رشد موهای زائد و کاهش کیفیت رشد موها و ریزش آنها می‌شود، پاکسازی بدن از این مواد زائد برای پیشگیری از عوارض ذکر شده لازم است و عوامل سبب‌ساز تجمع این مواد زائد غالباً عوارضی همچون یبوست، تعریق نامناسب، عدم تحرک، استرس و... هستند.

 

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آیا واقعاً استرس باعث ریزش مو می‌شود؟

 

 

این متخصص در بخش پایانی با اشاره به برخی داروهای گیاهی مؤثر در این رابطه، گفت: روغن گیاه مورد به کف سر مالیده شود و پوست انار به صورت کوبیده و یا به همراه آب انار ( افراد با موهای چربی به سر مالیده و یا سر را با این ماده شست‌وشو دهند)، باعث استحکام مو می‌شوند، (حنا) و (وسعه) نیز رنگ موی طبیعی و تقویت کننده مو برای پوست‌های حساس هستند و نکته قابل توجه اینکه، افراد باید سعی کنند از گیاهان دارویی با تجویز پزشک استفاده کنند و به هنگام استفاده از این گونه مواد، ابتدا آن را در یک بخش کوچک از پوست و موی خود امتحان کنند و در صورت عدم حساسیت اقدام به استفاده آن برای کل موها کنند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : yjc.ir