جای جوش های روی صورتم را چگونه از بین ببرم؟
از بین بردن جای جوش یکی از مهم ترین کارهایی است که برای داشتن پوستی زیبا باید انجام دهید. یک متخصص طب سنتی راه‌های رفع فرورفتگی‌های پوست در اثر بروز جوش و راه‌های برطرف کردن جوش‌هایی که زیرپوست باقی مانده است, را تشریح کرد.

از بین بردن جای جوش با طب سنتی

اکرم السادت اطیابی درباره راه‌های رفع فرورفتگی‌های پوست در اثر بروز جوش و راههای برطرف کردن جوش‌هایی که زیرپوست باقی مانده است, اظهار داشت: برای برطرف کردن جوش‌هایی که زیرپوست باقی مانده است، همچنین برطرف کردن برجستگی‌های سفت و دردناک تدابیر درمانی خاصی باید انجام داد.

به گفته وی چنین افراد هر روز صبح، 20 دقیقه بخور آب‌جوش دهند و ضمادی که از مخلوط کوبیده گشنیز تازه و سرکه را به مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارند.

این متخصص طب سنتی افزود: شب‌ها بعد از بیست دقیقه بخور آبجوش، پوست را با روغن گل سرخ چرب کنند و با نوک انگشتان یک دقیقه ماساژ ملایم دهند و بخوابند.

اطیابی ادامه داد: برای بهبود فرورفتگی پوست، باید پوست را مرطوب نگه دارند, می‌توانند هر ساعت، یکبار صورت را با آب سرد بشویند یا توسط افشانه، کمی آب سرد به صورت بپاشند.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن جای جوش با 4 روش زیر

 

وی اضافه کرد: شب‌ ها هنگام خواب مخلوطی از گل ختمی، تُرمِس ( یک نوع گیاه در طب سنتی )  و تخم خربزه (همه را بسیار نرم آسیاب کنند و از الک آردی عبور دهند) و با کمی شیر خمیر کنند و بمالند و بخوابند.

این متخصص پوست ادامه داد: صبح با آب گرمی که یک قاشق روغن کنجد در آن حل کردید، صورت تان را بشویید. سپس با گوش پاک کن، از مرهم سقز روی گودی‌ها بمالید. نیم ساعت بعد، آن را با دستمال کاغذی تمیز کنید و به همان ترتیب مرهم مصطکی ( یک گیاه که برای از بین بردن جای جوش استفاده می شود ) به موضع بمالید. در صورت لزوم می‌توانید پس از نیم ساعت، مرهم مصطکی را نیز با دستمال تمیز کنید، اما موضع را نباید بشویید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tasnimnews.com