استفاده مشترک این لوازم بین خانم ها ممنوع!!!
لوازم آرایش جزو وسایلی هستند که مستقیما با پوست، لب و دهان، چشم و موهای ما در ارتباط است و به سرعت موجب بروز بیماری می‌شود. اما این‌ که به اشتراک گذاشتن کدام یک از این وسایل آرایشی خطر بیشتری دارد را همین جا به شما می‌گوییم.

این لوازم آرایش را با دیگران شریک نشوید

اگر بیماری‌ها و آلودگی‌هایی که در اثر استفاده مشترک از لوازم آرایشی منتقل می‌شوند را بشناسید حتما «نه» قاطعانه‌ای را به درخواست‌های دیگران برای مصرف از لوازم شما خواهید گفت. چون همه این وسایل مستقیما با پوست، لب و دهان، چشم و موهای ما در ارتباط است و به سرعت موجب بروز بیماری می‌شود. اما این‌که به اشتراک گذاشتن کدام یک از این وسایل آرایشی خطر بیشتری دارد را همین جا به شما می‌گوییم.

 

همه ابزار آرایش چشم ها

ویژه‌ترین قسمت صورت هر فرد چشم‌های اوست و سلامت آن نقش مهمی در زیبایی ظاهری شما خواهد داشت، پس در خرید، نگهداری و بهداشت انواع لوازم آرایش چشم‌ها وسواس بیشتری به خرج دهید؛ چون چشم ما هیچ محافظی از خود در مقابل آلودگی‌های محیط ندارد. اما نکته مهم‌ تر استفاده نکردن از لوازم آرایش چشم‌ها از جمله ریمل، خط و مداد چشم، فرمژه و انواع سایه‌های آرایشی دیگران است. چون شما با یک سهل‌ انگاری باید مدت‌ها برای برگرداندن سلامت و زیبایی چشم‌های خود هزینه کنید. از طرف دیگر شما هم باید از دیگران عذرخواهی کنید و اجازه شریک شدن دیگران در مصرف ابزار آرایش چشم‌هایتان را به آنها ندهید. نگران نباشید یک « نه » گفتن ساده بهتر است از دنبال این دکتر و آن دکتر دویدن!

 

این برس‌ها شخصی است

یکی دیگر از ابزار آرایشی که متخصصان پوست تاکید بسیاری بر بهداشت آن دارند، همین برس‌های مخصوص رژگونه، پودرهای صورت و سایه چشم است. این برس‌ها همه شرایط لازم برای رشد باکتری‌ها را دارد و بعد از استفاده براحتی به دیگران منتقل می‌شود. پس ضمن نو کردن و گاه شستن مرتب آنها مراقب بیماری‌های پوستی ناشی از آن باشید. بعلاوه این‌که همه این بیماری‌ها دلیل محکمی برای استفاده نکردن ما از برس‌های آرایشی دیگران است.

 

تیغ و موچین و رژ

موچین و تیغ‌هایی که برای از بین بردن موهای زائد خود مورد استفاده قرار می‌دهید هم منبع آلودگی به حساب می‌آید. تیغ‌ های خود را یک‌ بار مصرف و موچین را با الکل ضدعفونی کنید. این هشدارها برای این است که لوازم دیگران را حتی برای چند ثانیه استفاده قرض نگیرید.

 

رژ لب های خوش رنگ و لعاب

یکی دیگر از ساده‌ترین راه‌های انتقال انواع میکروب و باکتری از راه دهان است، پس انواع رژلب‌های جامد و مایع و محصولاتی تحت عنوان براق یا نرم‌کننده با جا خوش کردن روی لب‌ها به راحتی وارد دهان و بدن شما می‌شود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم