6 دلیل اصلی ریزش موهای تان کشف شد
ریزش مو یکی از بدترین مشکلاتی است که این روزا خانم ها و آقایان بسیاری درگیر آن هستند. این مقاله، علت ریزش بیش از حد موهای شما را توضیح می‌دهد.

ریزش موهای تان به دلایل زیر است

شانه زدن موها و دیدن انبوهی از موهای ریخته شده، هر کسی را عصبانی می‌کند. فکر می‌کنید واقعا دارید کچل می‌شوید؟ دکتر جولیان مک‌کی، استادیار پوست و مدیر واحد تحقیقات بالینی در گروه پوست دانشگاه کلمبیا می‌گوید که چند دلیل برای ریزش غیر طبیعی موها وجود دارد (یک فرد معمولی، 60 تا 100 تار مو در روز از دست می‌دهد ). مک‌کی در اینجا 6 دلیل متداول برای ریزش مو را بیان می‌‌کند.

بیشتر بدانید : ریزش مو، یک جوشانده طبیعی برای مقابله با ریزش مو

ریزش موی شما به دلیل استفاده زیاد از مواد شیمیایی است

ترکیب سورفاکتانت و سولفات موجود در بسیاری از شامپوها و نرم کننده‌ها، در کنار مویی که بیش از حد تحت تاثیر مواد شیمیایی قرار گرفته (مثلا موی کراتینه شده، دکلره شده یا بیش از حد در معرض حرارت قرار گرفته) می‌تواند باعث شود موهایتان شکننده شوند و به شکستگی بیشتر و ریزش مو منجر شود. اگر این مسئله در مورد موهای شما صدق می‌کند، از شامپوهای بدون سولفات که حاوی مواد شوینده ملایم تری هستند، استفاده کنید.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : یک محلول جادویی برای جلوگیری از ریزش مو!!

 

ریزش موی شما به دلیل استرس است

تلوژن افلوویوم، نام بالینی برای ریزش مویی است که پس از پشت سر نهادن یک تجربه دراماتیک مانند جراحی مهم، کاهش وزن شدید، بارداری یا استرس شدید توسط بدنتان، اتفاق می‌افتد. مو در ۳ مرحله رشد می‌کند: رشد، استراحت و ریزش. در طول تلوژن افلوویم، مو سریعتر از حالت طبیعی، دو مرحله اول را سپری می‌کند و وارد مرحله ریزش می‌شود. خوشبختانه، تلوژن افلوویم، موقتی است بنابراین هنگامیکه بدن شما آن استرس بیش از حد را پشت سر گذاشت، مویتان باید به حالت عادی برگردد.

 

ریزش موی شما به دلیل عادت بد غذایی تان است

درست مانند بدن شما که برای سالم ماندن به یک رژیم غذایی متعادل با مواد مغذی مناسب نیاز دارد، موهای شما نیز نیازمند یک رژیم غذایی درست هستند. اگر شما دچار کمبود چیزهایی مانند پروتئین، آهن و منیزیم باشید، ممکن است متوجه ریزش موی بیشتری شوید. اگر احتمال سایر علل ریزش مو رد شده‌اند، یک متخصص تغذیه می‌تواند به شما در تنظیم یک رژیم غذایی مناسب کمک کند. موی شما از پروتئین ساخته شده است بنابراین اضافه کردن مواد غذایی بیشتری که سرشار از این ماده مغذی هستند ــ مانند ماست یونانی، مرغ و آجیل ــ به رژیم غذایی‌تان می‌تواند به کاهش ریزش موی مربوط به رژیم غذایی کمک کند.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان قطعی ریزش مو با چند پیشنهاد خوراکی!!

 

با آب سخت دوش می‌گیرید

آب سخت (یعنی آب با تعداد مواد معدنی بالا) می‌تواند موی شما را خشک کرده و منجر به شکستگی آن شود. آب سخت، بیشتر از همه در خانه‌هایی با یک سیستم توزیع آب قدیمی یافت می‌شود. به گفته مشاوران آب EPA، رسوبات آهکی (یک ماده سفید سخت که در شیرهای آب، وان‌ها و سینک‌ها رشد می‌کند) شاخص مهمی است که نشان می‌دهد شما آب سخت دارید. استفاده کردن از یک شامپوی پاک کننده، یکبار در هفته می‌تواند به خنثی کردن این اثرات کمک کند.

 

ریزش موی شما به دلیل بیماری تیروئید است

کم کاری تیروئید (تیروئید کم کار) و پرکاری تیروئید (تیروئید پرکار) هر دو می‌توانند باعث ریزش مو شوند. خبر خوب این است که با درمان موفق (ممکن است یک هورمون تیروئید مصنوعی برای شما تجویز شود)، موها معمولا دوباره رشد می‌کنند. علاوه بر ریزش مو، سایر علائم شایع کم کاری تیروئید عبارتند از خستگی، پوست خشک، یبوست و ضعف عضلانی، در حالیکه سایر علائم متداول پرکاری تیروئید عبارتند از کاهش وزن ناگهانی، ضربان قلب سریع و تغییرات در چرخه قاعدگی. شما برای تشخیص بیماری تیروئید باید به پزشک مراجعه کنید.

 

شما مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستید

این اختلال غدد درون ریز باعث یک عدم تعادل هورمونی می‌شود که به سطوح بالای تستوسترون منجر می‌گردد. این امر می‌تواند در نهایت منجر به ریزش مو شود. سایر علائم PCO عبارتند از افزایش وزن، آکنه، ۶ دوره پریود یا کمتر در سال و رشد بیش از حد موهای بدن.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : fitnessmagazine.ir