درمان تیرگی و پف زیر چشم با چند دستور کاربردی طب سنتی
تیرگی و پف زیر چشم دلایل متعددی از جمله خستگی و کار زیاد، تنظیم نبودن ساعات خواب، تغذیه نامناسب، استرس و ناراحتی‌های کلیوی دارد که با روش های طب سنتی درمان پذیر است.

دستورات طب سنتی برای درمان تیرگی و پف زیر چشم

محمد امین افرا محقق طب سنتی در این باره اظهار کرد : پف زیر چشم می‌تواند نتیجه خواب زیاد، بلغمی شدن بدن، رطوبت بالای بدن، تغذیه سرد، کم‌کاری تیروئید و عفونت باشد. وی همچنین به مصرف غذاهای پرنمک اشاره کرد و گفت : مصرف غذاهای پرنمک در طول روز باعث ایجاد این عارضه می‌شود؛  همچنین بی تحرکی و ورزش نکردن نیز از دلایل پف زیر چشم عنوان شده است.

این محقق طب اسلامی، مصرف غذاهایی با طبع گرم مانند خرما و معجون‌های بلغم ‌زا را برای درمان پف زیر چشم مناسب دانست و گفت : روغن سیاه‌دانه، بادام تلخ و شتر مرغ و  دانه اسپند همراه غلاف آن برای درمان این عارضه مناسب است. اسپند به صورت دانه‌های بیرون آمده از غلاف فشار خون را بالا می‌برد بنابراین بهتر است آن را به همراه غلاف و به صورت قرص مصرف کرد. افرا تیرگی دور چشم را نیز نتیجه سودایی شدن و خشک شدن بدن و ضعف کلیه‌ها دانست و گفت: برای درمان تیرگی دور چشم لازم است از سنجد، زردک (هویج سنتی)، شربت آب عسل و سیاه‌دانه همراه با عسل استفاده کرد. این محقق طب اسلامی افزود : غذاهای سرد و خشک و انواع سرخ‌کردنی‌ها باعث تشدید تیرگی دور چشم می‌شود و لازم است از مصرف آن‌ها پرهیز شود. افرا افزود: حجامت به صورت سنتی همراه آتش و ایجاد خلأ و مکش نیز در رفع پف دور چشم و تیرگی آن موثر است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : irna.ir