ماسک این میوه زمستانی موهای تان را پرپشت و پوست تان را شفاف و جوان می کند!!
مراقبت از پوست و مو با مواد طبیعی یکی از مهم ترین نکته ها برای داشتن پوستی شفاف و موهایی پرپشت و زیبا است. این بار با کدو حلوایی می توانید پوست و موی تان را تقویت کنید. با ما همراه شوید تا شما را با ماسک های مختلف کدو حلوایی آشنا کنیم.

5 روش تقویت پوست و مو با استفاده از کدو حلوایی

کدو حلوایی تنها یک ماده غذایی هوس انگیزنیست، بلکه خواص بیشماری دارد. پس زمستان امسال فقط به فکر خالی کردن و درآورن تخمه های کدو حلوایی نباشید در عوض همه آن تفاله ها را برای استفاده روی پوستتان نگه دارید. کدوتنبل ترکیب فوق العاده ای از ویتامین های A, Kو C است به علاوه مواد معدنی مثل مس، زینک، پتاسیوم و منیزیوم دارد. کدوتنبل تاثیر فوق العادهای در نرم کنندگی و آبرسانی دارد که می تواند به زیبایی شما کمک کند.

به علاوه آنها سرشار از آنتی اکسیدانهای بتاکاروتن هستند که با رادیکالهای آزاد که به پوست آسیب رسانده و موجب پیری می شوند مقابله می کند. آیا درباره رایحه پاییزی و دلنشین کدو حلوایی چیزی نشنیده اید؟

 

ماسک روشن کننده صورت با کدو حلوایی

ماسک روشن کننده صورت با کدو حلوایی

ویتامینها و آنزیمهای مفید موجود در کدو حلوایی پوست را روشن و تغذیه می کند. این ماسک کاملاً طبیعی برای استفاده پس از یک روز کاری طولانی برای مقابله با سردی و خشکی هوا بسیار مناسب است. طرز تهیه و استفاده آن بسیار ساده است و می توانید آن را به مقدار زیاد تهیه و در فریز نگه دارید و در زمان نیاز کم کم استفاده کنید. کدو حلوایی را به صورت پوره درآورده و به عنوان ماسک روی پوست تان استفاده کنید.

 

اسکراب بدن با عطر کدو حلوایی

اسکرابهای شکری خانگی نه تنها ارزان هستند، بلکه در برداشتن سلولهای مرده پوست و صاف تر و نرم تر کردن پوست بسیار موثر هستند. لازم به ذکر است که بگوییم این اسکراب رایحه بسیار خوبی نیز دارند. می توانید این اسکراب را با استفاده از کدو حلوایی پخته شده یا کدوی کنسروی ، شکر قهوه ای ، روغن نارگیل یا زیتون تهیه کنید.

 

مراقبت از مو با کدو حلوایی

مراقبت از مو با کدو حلوایی

با استفاده از ماسک موی کدو تنبل به موهای خشک و آسیب دیده رسیدگی کنید. یک پیمانه کدو تنبل ( به صورت پوره شده در غذا ساز یا انواع کنسروی آن) ، نصف پیمانه ماست ، 2 قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه مخلوط کرده روی موها بمالید و روی موها را بپوشانید به مدت 15 دقیقه سپس بشویید.

 

کرم ضد پیری کدو حلوایی

کرم ضد پیری کدو حلوایی

نگران بیشتر شدن خطوط باریک و چروکهای صورت خود هستید؟ پس حتماً باید این ماسک صورت طبیعی را امتحان کنید. نصف قاشق چایخوری عسل ، 2 قاشق چایخوری پوره آناناس پخته و ¼ قاشق چایخوری ماست پرچرب را با هم مخلوط کرده. روی صورت بمالید و به مدت 10 دقیقه نگه دارید سپس بشویید.

 

لایه بردار صورت کدو حلوایی

لایه بردار صورت کدو حلوایی

یک لایه برداری خانگی در زمان اندکی طراوت را به پوست شما هدیه می دهد. دستور تهیه این لایه بردار بسیار آسان است.150 گرم کدو تنبل را با یک عدد تخم مرغ و کمی عسل مخلوط کرده اگر پوستتان خشک است چند قطره سرکه سیب و اگر پوستتان چرب است چند قطره آب زرشک به آن اضافه کنید. مخلوط را روی صورت مالیده به مدت 15 دقیقه صبر کنید سپس بشویید.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ

 

 

Save

Save

Save

Save

Save