درمان کک و مک صورت با چند روش موثر طبیعی
 کک و مک صورت یکی از مشکلات پوستی است که صورت شما را زشت می کند. برای از بین بردن و درمان کک و مک نیازی به استفاده از مواد شیمیایی نیست و به راحتی با مواد طبیعی ای که در منزل تان دارید می توانید کک و مک صورت تان را درمان کنید.

 از بین بردن کک و مک صورت با روش های طبیعی

کک و مک یکی از بیماری‌های پوستی است که در میان اروپایی‌ها، مخصوصا خانم‌های مو بور و چشم‌آبی شیوع بیشتری دارد اما بیشتر پزشکان درمان قطعی برای آن سراغ ندارند، با این حال، تدبیرها و ترفندهای خاصی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان از شدت این بیماری کاست. 15 روش زیر جزو همان تدبیرها و ترفندهاست.

برای از بین بردن کک و مک صورت روزی یک بار صورت خود را با شیر ترشیده بشویید و اجازه بدهید که، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان باقی بماند

اسید لاکتیک موجود در شیر ترشیده، می‌تواند باعث کمرنگ شدن لکه‌های کک‌ و مک و نرم شدن پوست صورت شود. اگر پوستتان خشک است، شیر را با یک دستمال مرطوب از روی صورتتان پاک کنید و اگر پوست چربی دارید، پس از شست‌وشوی آن با آب ولرم، کمی صورت خود را با آبلیموی ترش و تازه ماساژ دهید و با آب ولرم، آن را دوباره بشویید.

 

برای از بین بردن کک و مک صورت از ماسک های میوه ای استفاده کنید

استفاده از ماسک میوه‌های فصل مانند ماسک زردآلو یا توت‌فرنگی تازه، برای از بین بردن موقت کک‌ و مک، بسیار موثر است.

 

از بین بردن کک و مک صورت با ماسک برنج

کمی برنج را خیس کنید. پس از یک هفته این برنج نرم را آسیاب و با آب هندوانه مخلوط کنید. ماسک به‌ دست‌ آمده را یک روز در میان و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید و آن را با آب ولرم بشویید. این کار می‌تواند لکه‌های کک‌ و مک را به‌صورت موقت، کمرنگ کند.

 

از بین بردن کک و مک صورت با پیاز قرمز

پیاز قرمز را حلقه‌ حلقه کنید و روی پوست صورتتان بگذارید. این کار را روزی 2 بار انجام دهید تا رنگ کک‌ و مک‌تان کمرنگ شود.

 

از بین بردن کک و مک صورت با ماسک عسل

عسل را گرم و با کمی آرد گندم، مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت 10 دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید و بلافاصله کمی هم آب خنک به صورتتان بپاشید. اگر این کار را به مدت یک هفته تا 10 روز انجام بدهید، می‌توانید بدون نگرانی از نمایان شدن لکه‌های کک‌ و مک صورتتان، به میهمانی بروید.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کک و مک و آکنه صورت تان را با این روغن طبیعی از بین ببرید!!

 

از بین بردن کک و مک صورت با ماسک جعفری

آب جعفری را بگیرید و آن را با آبلیموی تازه، مخلوط کنید. شما می‌توانید روزی 2 بار محل کک‌ و مک‌هایتان را با این ترکیب، بشویید.

 

از بین بردن کک و مک صورت با روغن کرچک

پیش از خواب، کمی روغن کرچک روی پوست صورتتان بمالید. ترکیب‌های موجود در روغن کرچک می‌توانند باعث کمرنگ شدن لکه‌های کک‌ و مک بشوند.

 

از بین بردن کک و مک صورت با ماست ترش

اگر روزی 2 تا 3 مرتبه ماست ترش روی صورتتان بمالید، کک‌ و مک‌هایتان کمرنگ می‌شوند.

 

از بین بردن کک و مک صورت با ماسک تربچه و شکر

تربچه و شکر را با هم مخلوط کنید و ترکیب به‌دست آمده را 30 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. اگر هر روز و به مدت 3 هفته این کار را انجام بدهید، ‌تا 2 ماه از شر لکه‌های پررنگ کک‌ و مک خلاص خواهید شد.

 

از بین بردن کک و مک صورت با ماسک زردچوبه و ماست ترش

یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک قاشق سوپ‌ خوری ماست ترش مخلوط کنید و آن را به‌مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید. با این کار، هم کک‌ و مک‌ هایتان را کمرنگ می‌کنید و پوست صورتتان را روشن‌تر و شفاف‌تر.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان های خانگی برای از بین بردن کک و مک

 

از بین بردن کک و مک صورت با گوجه فرنگی

هر روز به‌ خصوص در روزهای گرم که امکان تشدید کک‌ و مک وجود دارد، گوجه‌فرنگی بخورید. ترکیب‌های موجود در گوجه‌ فرنگی می‌تواند از بروز یا تشدید کک‌ و مک، پیشگیری کند.

 

از بین بردن کک و مک صورت با آب انبه

روزی 2 تا 3 مرتبه، صورتتان را با آب انبه ماساژ دهید و سپس آن را آب خنک بشویید.

 

از بین بردن کک و مک صورت با آب هویج

هر شب، پیش از خواب، صورتتان را با آب هویج ماساژ دهید و بگذارید آب هویج تا صبح روی پوستتان باقی بماند. بلافاصله بعد از بیدار شدن هم پوستتان را با آب ولرم بشویید تا تاثیر آب هویج را روی کک‌ و مک‌ هایتان ببینید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : hidoctor.ir