پاکسازی پوست صورت با 5 پاک کننده طبیعی!!
پاک کننده های طبیعی صورت یکی از بهترین راهها برای این کار هستند. بنابراین اگر شما هم به دنبال ماده ای بی ضرر برای پاک سازی پوست تان هستید، با ما همراه باشید

 بهترین پاک کننده های طبیعی صورت را بشناسید

برای این که پوستی سالم داشته باشیم باید هر شب آن را تمییز کنیم اما استفاده بیش از اندازه از مواد شیمیایی خود به پوست آسیب می رساند. بنابراین برای داشتن پوستی زیبا و سالم چه باید کرد؟

بیشتر بدانید : پلینگ یا پاکسازی پوست در منزل

شیر یک پاک کننده طبیعی برای پوست صورت

شیر حاوی پروتئین و چربی است که ترکیب خوبی برای پوست به حساب می آید. در واقع شیر پوست شما را مرطوب و نرم می کند و خوبی اش این است که به راحتی در دسترس است و شما می توانید آن را از هر فروشگاهی تهیه کنید. شیر حاوی اسید لاکتیک است که به عنوان یک لایه بردار عمل کرده و سلول های مرده پوست را از بین می برد. علاوه بر آن سموم را نیز پاک می کند. بنابراین اگر پوست خشکی دارید و به فکر ماده ای برای تمییز کردن آن می گردید، شیر گزینه بسیار خوبی است. پس از پاک سازی پوست تان با این ماده، صورت تان را با آب گرم بشویید.

آلوورا یک پاک کننده طبیعی برای پوست صورت

آلوورا معجزه می کند، همانطور که می بینید سالیان سال است که این ماده در صنعت زیبایی حرف اول را می زند. آلوورا حاوی 15 اسید آمینه و 200 خاصیت دارویی است که برای پوست بسیار مفید است. کافی است چند قطره از ژل آن را به عنوان آرایش پاک کن به پوست تان بزنید. این ماده نه تنها موجب حساسیت نمی شود بلکه برای پوست تان مفید نیز هست.

بیشتر بدانید : با خیار و آلوئه ورا یک ماسک ضد چروک درست کنید

روغن نارگیل یک پاک کننده طبیعی برای پوست صورت

شما می توانید این ماده معجزه آسا را هم در آشپزخانه و هم در حمام خانه تان استفاده کنید. راههای زیادی برای استفاده از این ماده پر کاربرد وجود دارد که یکی از آنها پاک کردن صورت است. افرادی که می خواهند به جای محصولات آرایش از ماده ای طبیعی برای پاک سازی پوست شان استفاده کنند، ما این روش امن را به آنها پیشنهاد می دهیم.  شما حتی می توانید محصولات آرایش ضد آب تان را با این ماده از بین ببرید. این ماده نه تنها پوست شما را تمییز می کند بلکه با خاصیت آب رسانی خود، آن را نرم و سالم تر نیز می سازد. فقط یادتان باشد که پس از استفاده از آن، صورت تان را با آب بشویید.

بیشتر بدانید : طرز تهیه 3 کرم ارگانیک خانگی با روغن نارگیل

آب خیار یک پاک کننده طبیعی برای پوست صورت

خیار ماده ای است که موجب شادابی و هیدراته شدن پوست می شود. آب خیار را بگیرید و از آن به عنوان لوسیون برای نرم کردن پوست تان استفاده کنید. البته خیار فواید دیگری هم دارد، به عنوان مثال اگر پوست تان دچار التهاب شد، زدن خیار به پوست تان از درد و التهاب تان می کاهد. برای اثر گذاری بیشتر حتی می توانید چند قطره روغن به پوره آن بیافزایید.

آووکادو یک پاک کننده طبیعی برای پوست

آواکادو میوه ای است که چون بمب اثر می کند. شما می توانید آن را بخورید یا که از آن استفاده های دیگری، مانند پاک کننده صورت، کنید. روغنی که از آواکادو گرفته می شود پوست صورت شما را به سادگی تمییز کرده و آن را با ویتامین و اسیدهای چرب تقویت می کند. آواکادو در هیدراته کردن و نرم کردن پوست تان نیز بسیار موثر است.


بیشتر بدانید : پاکسازی پوست صورت با روشهای خانگی

بیشتر بدانید : پلینگ یا پاکسازی پوست را با چه فاصله زمانی باید انجام داد؟

بیشتر بدانید : همه آنچه در مورد برس های شستشوی صورت لازم است بدانید


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل