اگر کم خواب هستید این خوراکی ها را نخورید!!
بی خوابی و کم خوابی یکی از مشکلاتی است که امروزه بیشتر افراد با آن درگیر هستند. اگر شما هم مشکلات خواب دارید بهتر است این خوراکی ها را نخورید.

خوراکی های مضر در بی خوابی

به گفته یک پزشک و متخصص فیزیولوژی، اگر به دلایلی خواب شخص کم شده و بیشتر بیدار باشد، در این شرایط به علت متمایل شدن مزاج بدن و مغز به سمت گرمی و خشکی، باید از مصرف یکسری از خوردنی ها اجتناب شود تا خواب فرد تنظیم گردد.

افراد هرچه بیشتر بیدار باشند، بدن شان به سمت گرمی و خشکی میل پیدا کرده و رطوبت بدن آن ها کاهش می‌یابد و برعکس، هرچه فرد بیشتر بخوابد، رطوبت‌های بدن و همچنین رطوبت مغز بیشتر می‌شود و بدن به سمت سردی گرایش پیدا می‌کند.

به گفته وی افرادی که به دلیل درگیر شدن در پروژه‌های سنگین کاری یا امتحانات سخت و مهم مانند کنکور و یا به دلیل استرس‌های روحی و روانی دچار کم خوابی شده اند، به دلیل متمایل شدن مزاج به گرمی و خشکی باید از مصرف غذاهای با مزاج گرم و خشک مانند غذاهای تند با ادویه زیاد مانند فلفل، زنجفیل و دارچین، سرخ کردنی‌ها، شوری‌جات، مغزهای پرانرژی مانند فندق و بادام زمینی، گوشت‌ها و به ویژه گوشت پرندگانی چون بلدرچین و نوشیدنی هایی چون چای دارچین یا زعفران و سایر خوردنی های گرم و خشک اجتناب کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه این افراد باید از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های با مزاج تا حدودی سرد و مرطوب استفاده کنند، گفت: مصرف سبزیجاتی چون کاهو به دلیل طبیعت سرد و تر و خواب‌آور بودن و میوه های آبدار مانند هلو، شلیل، آلو، هندوانه، خیارهای بزرگ و همچنین میوه های با طعم‌ ترش و ملس مانند آلبالو و لبنیات شامل ماست و دوغ به این افراد توصیه می شود. این خوردنی ها ضمن جلوگیری از گرمی و خشکی بیشتر، باعث القای خواب می‌شوند و اثر دوجانبه دارند.

وی با تاکید بر اینکه افراد با مزاج سرد و تر نباید زیاد بخوابند گفت: خوابیدن زیاد، رطوبت مزاجی بدن را بیشتر می کند و این افراد باید از غذاهای سرد و تر، به میزان کمتر استفاده کنند تا خواب شان کمتر شده و راحت‌تر از خواب بیدار شوند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatnews.com