درمان پوست چرب با دو ترکیب خانگی
اگر پوست چربی دارید و به دنبال راه‌ حلی برای پاکسازی پوستتان هستید پیشنهاد می‌ کنیم از این دو ترکیب خانگی که در ادامه به آن اشاره شده است، استفاده کنید.

اگر پوست صورت تان چرب است از این دو ترکیب خانگی استفاده کنید

پاکسازی پوست چرب با ترکیب لیمو و عسل

برای پاکسازی پوست چرب تان از ترکیب لیمو و عسل که پاک‌‌کننده‌ای ایده‌آل برای این نوع پوست است، استفاده کنید. لیمو خاصیت ضدباکتری دارد و تاثیر فوق‌العاده‌ای روی روشن شدن پوست دارد و چربی صورت را پاک می‌کند. عسل هم منجر به نرمی پوست می‌شود و درصورتی که عامل جوش روی پوست باکتریایی باشد، آن را از بین می‌برد. برای این منظور یک قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق چایخوری آب لیموی تازه مخلوط کنید. سپس آن را روی پوستتان بمالید. برای 4 دقیقه این محلول را روی پوست ماساژ دهید و بعد با آب ولرم بشویید.

 

برای درخشان کردن پوست چرب تان روزانه یک لیوان آب لیموی گرم بنوشید

یکی دیگر از بهترین راه‌های درمان خانگی برای درخشان کردن پوست‌های چرب نوشیدن روزانه یک لیوان آب لیموی گرم است که آن را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده‌اید. بهتر است این نوشیدنی را ناشتا و با معده خالی مصرف کنید. ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در لیمو باعث تمیزی و پاکسازی و همین‌طور آبرسانی به پوست صورتتان می‌شود. پس فراموش نکنید که ترکیب آبلیموی گرم با عسل، تاثیر بسزایی در درخشان کردن پوست‌های چرب مستعد ابتلا به جوش و آکنه دارد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com